Onko mieheni teistä kohtuuton ja ilkeä?
Meillä on pieni lapsi, jonka kanssa olen päivät kotona ja mies käy töissä. Ihan normaali kuvio siis. Olen myös raskaana ihan alkumetreillä ja kaikki, jotka joskus ovat lasta odottaneet tietävät millaista se väsymys ja heikko olo voi olla.
Tänään sit avasin suuni ja sanoin, että tänään en jaksaisi olla äiti... Vihjasin ehkä vähän, että en oo pitkään aikaan tehnyt mitään ihan yksin ja rauhassa, esim kampaajalla käynti yms. Niin mies vastaa mulle: "no jos et jaksa olla äiti niin mene ryyppäämään ja jakamaan persettä! Sellaisenko elämän haluat, kun et jaksa olla äiti?"
Uskokaa, tää ei edes ole provo, vaikka naurettavalta kuullostaakin, kun tätä kirjotin. Tekis mieli lähtee ovet paukkuen ja kyllä ottaisin sidukan jos en olis raskaana! Hemmetti kun suututtaa tollanen reaktio siihen, kun vähän valitan väsymystäni!:(
Kommentit (23)
Anteeksi nyt, mutta älä vihjaile. Sano suoraan. Kaipaat omaa aikaa. Haluat kampaajalle. Kysyt miehen kalenteria, ilmoitat että menet kampaajalle ja mikä olisi hänen töihin (vain ja ainoastaan työt on rajoite) sopiva ajankohta että mies on esikoisen kanssa sen ajan. Mutta älä aikuinen ihminen vihjaile yhtään mitään. Puhu suoraan herranen aika.
On kohtuuton. Sano että sitten hänenkin täytyy olla elämässä pelkkä isä! Eli ei ryyppäämästä, ei poikien iltoja ja ei seksiä! Keskittyy vain pikku kullannuppujen hoitoon.
Ensinnäkin, on tosi outoa ilmaista asia että "tänään en jaksa olla äiti". Sä olet äiti aina, ei äitiyttä voi pistää tauolle. Sen sijaan äitikin voi kaivata joskus omaa aikaa, mutta se on täysin eri asia. Kirjoitit myös että ehkä vähän vihjaisit että et ole tehnyt pitkään aikaan mitään yksin; älä vihjaile epämääräisesti vaan puhu kunnolla, ei mies ymmärrä tuollaista soopaa.
Ota ero. Vitun törkeetä tollane. Miehes pitää oppii pari asiaa kunniotuksesta.
Miehesi on typerä.
Kuten edellisetkin totean, että miehille pitää puhua suoraan. Heillä ei riitä ymmärrystä asioiden tulkintaan. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on typerä.
Kuten edellisetkin totean, että miehille pitää puhua suoraan. Heillä ei riitä ymmärrystä asioiden tulkintaan. Valitettavasti.
Miehen kommentti oli typerä, kyllä. Mutta naiset ovat typeriä kaikessa vihjailuissaan. Mikä siinä' on niin hankalaa? Olisiko elämä paljon helpompaa monessa asiassa kun sanottaisiin mitä tarkoitetaan ja tarkoitettaisiin mitä sanotaan.
Ja olen itse nainen, vaikka aika usein tuntuu että mulla on miehen aivot.
Miehesi mielestä siis lapsettomat vain jakavat persettä ja ryyppäävät?! Ääliö!
Aluksi mieheni oli sitä mieltä, että elämäni on paljon helpompaa. Hän kun on joka päivä 8h töissä+matkat. Selitin sitten päiväohjelmani ja totesin että samaa pyllyn pyyhkimistä ja syöttämistä ja tahtojen taistelua joka päivä koko päivä. Ei ollut myöskään tajunnut, että älykkäintä mitä päivän aikana kuulen on oikeassa paikassa lausuttu "kakka". Mies ymmärsi yskän selitettyäni eikä sen jälkeen olla asiasta keskusteltu. Molemmat sopii omiakin menoja niin, ettei tarvitse mökkihöperöityä.
Meillä siis 1v ja minä rv20 tällä hetkellä :) Miehesi ei varmaan tajua, millaista on olla kotona yksin lapsen kanssa. Selitä hänelle, ja vältä tuollaisia "en jaksa olla äiti"-kommentteja. Parempi vaan suoraan sanoa, että haluaa mennä ulos kavereiden kanssa/kampaajalle/jumppaan.
No tossapa teillä miettimistä. Mitä vikaa miehen mielipiteessäkään sitten on? Oletko pohtinut miksi mies noin sitten töksäyttää? Jos tuo pelkää sinun luottamuksenvajetta noin vai onko se todellisuutta sitten?
Minusta tässä pitäisi miettiä teidän kahden parisuhdetta ja luottamusta enempi kuin miten te töksäyttelette. Toi meinaan kertoo siitä miten te voitte YHDESSÄ. Ei se että miten töksäyttelette.
Kannattaa muistaa että sun miehellä on yhtä paljon tunteja päivässä ja sun miehellä menee niistä 9 h työpaikalle, ei se ole myöskään helppoa. Kun olet kotona, et tienaa niin sekin rassaa suhdetta. Jos teillä ei ole rahaa, onko rahaa törsätä? Onko teillä varaa siihen että olet kotona ja elätte leveästi? Enkä tarkoita "ettet voisi mennä kerran sillon tällön kampaajalle" vaan miten teillä rahaa palaa muutenkin?
Miten huomioit miestä? Se tekee teidän elannon ja kun puhut vapaa-ajasta, se vihjaa perseenjakamisesta. Onko se mustasukkainen? Kannattaisiko joskus mielummin lähteä sen oman miehen kanssa jonnekin? Hommata miehelle yllätyksiä? Huolehtia myös teistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on typerä.
Miehen kommentti oli typerä, kyllä. Mutta naiset ovat typeriä kaikessa vihjailuissaan. Mikä siinä' on niin hankalaa? Olisiko elämä paljon helpompaa monessa asiassa kun sanottaisiin mitä tarkoitetaan ja tarkoitettaisiin mitä sanotaan.
Onneksi olkoon, voitit Uniikki Lumihiutale -kisan "En ole niin kuin muut naiset" -kategorian.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, on tosi outoa ilmaista asia että "tänään en jaksa olla äiti". Sä olet äiti aina, ei äitiyttä voi pistää tauolle. Sen sijaan äitikin voi kaivata joskus omaa aikaa, mutta se on täysin eri asia. Kirjoitit myös että ehkä vähän vihjaisit että et ole tehnyt pitkään aikaan mitään yksin; älä vihjaile epämääräisesti vaan puhu kunnolla, ei mies ymmärrä tuollaista soopaa.
Tässäpä taas typerä mielensäpahoittaja. Jos omaa yhtään tunneälyä niin ymmärtää tasan tarkkaan mitä ap tarkoittaa tuolla lauaeella. Hän on väsynyt ja turhautunut ja haluaa omaa aikaa. Lauseella tarkoitti siis juuri sitä että kaipaa omaa aikaa, ei kurjaimellisesti sitä ettei halua olla äiti. Meillä ihmisillä on monia rooleja ja kukaan ei halua toteuttaa pelkästääb yhtä roolia jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta älä vihjaile. Sano suoraan. Kaipaat omaa aikaa. Haluat kampaajalle. Kysyt miehen kalenteria, ilmoitat että menet kampaajalle ja mikä olisi hänen töihin (vain ja ainoastaan työt on rajoite) sopiva ajankohta että mies on esikoisen kanssa sen ajan. Mutta älä aikuinen ihminen vihjaile yhtään mitään. Puhu suoraan herranen aika.
Komppi kakkoselle. Miehet ovat yleensä hyvin huonoja ymmärtämään vihjauksia.
Se, että sanot noin, voi hyvin miehen mielestä tarkoittaa sitä, että kadut lasten hankkimista ja avioliittoasi miehen kanssa.
Joten ÄLÄ vihjaile, vaan sano suoraan. Olen väsynyt ja tarvitsisin aikaa kampaajalla käymiseen ja päiväuniin.
Sen mies ymmärtää.
Mutta tuommoinen "en jaksaisi olla äiti" tarkoittaa miehen mielestä samaa kuin "kadun lapsia ja avioliittoamme, haluaisin olla lapseton sinkku".
Ikävää, että keskusteluyhteytenne ei toimi, vaan kovin herkästi ylitulkitsenne toisianne. Sekä miehesi sinua että sinä miestäsi. Nyt olisi parisuhdenkeskustelun paikka. Sen sijaan, että vetelette kilareita toistenne puhesta yhden lauseen perusteella, kummankin olisi syytä oppia tapa kysyä toiselta lisätietoja. "Mitä tarkoitit tuolla...?" "Miksi sanoit noin, etkö muista, että tuo on minulle arka paikka koska,,,," "Tuo loukkasi minua, koska...."
Nuo kun opitte omaksumaan riitelyynne, niin paljon on saavutettu. Tarvittaessa kannattaa hakea apua parisuhdeterapiasta, sitä saa ilmaiseksi kuntien perheneuvoloiden kautta ja seurakunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on typerä.
Onneksi olkoon, voitit Uniikki Lumihiutale -kisan "En ole niin kuin muut naiset" -kategorian.
Ei hätää, lumihiutalaeista saadaan lumisade aikaiseksi, on meitä näet onneksi muitakin :)
Miten vaikea voi olla sanoa menen kampaajalle, menen elokuviin, menen syömään tai menen kävelylle jne.
Jos minä sanoin miehelle etten jaksa olla äiti, niin silloin kyseessä olisi joku psyykkinen romahdus tai ero tulossa.
Meillä myöskin siivotaan, kun sanotaan että nyt siivotaan. Ei sanota, että täällä on vähän sekaista... eli *ymmärrä nyt aloittaa siivous sinä ääliö mies*
Mua nauratti sun miehesi kommentti :) Julmaa tietysti, mutta humoristinen. Sopis hyvin repliikiksi johonkin suomalaiseen leffaan.
Joo, jos mun mies sanoisi mulle yhtäkkiä kun lapset on pieniä, että mä en jaksa olla enää isä, niin saattaisin tiuskaista jotain että no lähe meneen sitte, turhaa täälä roikut kun et kerran tykkää kersoistas. Jos mies joisi ja enemmän piittaisi seksistä niin voisin sanoa ap:n miehen tyyliin, kun anoppi oli vielä hengissä ja mies kävi siellä viettämässä iltojaan olin aika vittuuntunut, ja sanoin kyllä joskus miehelle että mene sinä vaan äitis kans iltapalalle, kyllä minä nämä kaksoset hoidan yksin ympäri vuorokauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on typerä.
Uijui, menikö tunteisiin?
Kyllä se siitä. *silittää ja paijaa*
Ei ole kohtuuton. Ihmetyttää nämä nykyajan naiset kun hankitaan lapsia ja sitten onkin yhtäkkiä niiiiiin raskasta ja tarvitsen omaa aikaa jne. Miehen pitäisi käydä töissa, hoitaa lapset ja tehdä kotitöitä...sillä aikaa kun nainen on kotona tai nauttimassa "omasta ajasta".
Tuo on aika rumasti sanottu "en jaksa olla äiti".
Kas kun ei "en jaksa olla sun vaimos" tmv.
Jos mun mies sanois, et ei jaksa olla isä, sais todellakin jonkun ruman vastauksen.
Miksi et voi vaan sanoa suoraan asioita? "Mua väsyttää ja olen tympääntynyt." "Haluaisin kampaajalle." Jne.
Eikö teillä kaheksalla alapeukuttajalla suhde pelaa? Vai eikö riitä rahkeet myöntää todellisuutta? Mieskin on tasavertainen vanhempi! Kannattaa lähteä töihin ja hoitaa kotia siinä samalla kun toinen on kotona 247.. Saa mieskin väsyä -siinä missä sinäkin mutta jos mun mies sanoisi noin, niin miettisin mitä itse olen laukonut (ensin) ja onko miehen jutuissa mikä pointtina. Vai turhastako se sun mies on "vaan laukonu"?
Kyllä mää ihmettelen tollasta pariSUHDETTA. Teitä molempia, en siis vaan sitä sun miestä vaan sinuaKIN.
Nro 10
Miksi vihjaat? Mikset sano suoraan?
Eipä silti, miehen reaktio meni överiksi.