Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voisko joku aikune auttaa... please

ria-97
24.03.2016 |

siis en oo vieläkää menny nukkuu (valvoin koko yön) kun mua ahdistaa se et kohta mun vanhemmille paljastuu totuus mun "opiskeluista".... siis niiltä saatu rahat (jotain 7 tonnii) on menny, sitten oon ottanu luottoi, vippei ja osamaksujuttui ja nyt kämppä on täynnä maksumuistutuksia ja kämppä menos alta. oon myös pilannut monta hyvää ihmissuhdetta lainailemalla enkä oo yhtään maksanut takas. en edes tiedä paljonko oon velkaa mut joka päivä oon käyny pari kertaa kahvilassa, syömässä ulkona, shoppaillut ja matkustellut euroopassa ja aasiassa ja maksanu kaverinki matkoi... mul vaan on kallis maku joka asiassa, ei todellakaan riitä muutama kymppi kun käyn syömässä, haluun tuntee itteni hienoksi ja ahdistaisi mennä tavisjuttuihin.. kouluu en oo siis käyny ku kolme viikkoo syksyllä...

mitä ny voi tehä??

en saa enää mistään vippeikään ja (tiedän ettei pitäis) lupauduin jo menee kaverin kanssa shoppailee ja bilettää tänää eli o pakko saada jostai rahaa? edes muutama satanen!!!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Kohtaa ongelmasi, se on ainoa tie joka helpottaa. Vanhempasi varmasti suuttuvat ensin, mutta auttavat sinua pääsemään ongelmastasi eroon. Tuossa vaiheessa velkakierre on vielä helppo katkaista eikä se pilaa koko loppuelämääsi. Unohda näytteleminen, eli kerrot kavereillesi, että olet PA. Keskityt opiskeluun.

Pahimmassa tapauksessa sinusta tulee yksi niistä tytöistä, jotka antaa vastikkeellistä seksiä. Useampia sellaisia pyörii kauppakeskusten luona. Farkkujen hinnanna saa pikapanot vessassa, meikeistä suikkarit. Tuskin haluat sellaiseksikaan alentua?

Vierailija
2/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty auttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi. Taidat itsekin tiedostaa toimintasi lyhytnäköisyyden ja typeryyden. Et voi enää jatkaa tuollaista. Et voi lähteä bilettämään, kannattaa sen sijaan kertoa vanhemmillesi totuus ja ottaa yhteyttä velkaneuvontaan. Opiskelu voi todennäköisesti vielä jatkua ihan hyvin, käyt vain puhumassa opinto-ohjaajalle tmv. koulutusohjelmavastaavalle.

Jos et ala hoitaa asioitasi järkevästi, niin mieti mitä vaihtoehtoja oikeasti on. Ja haluatko todellakin sellaista itsellesi. 

Ilman koulutusta et voi saada menestyvää elämää, odotettavissa on pikemminkin kulahtaneen pubiruusun kohtalo.

Vierailija
5/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko nyt sitten olisi pohja saavutettu ja alkaa kiipeäminen ylös. Vai haluatko pistää asiasi vielä enemmän sekaisin ennen pohjakosketusta?

Tsemppiä, jos aloitat uuden elämän. Hylkää kaikki ystäväsi, jotka eivät tue sinua varojesi mukaisessa elämässä!

Vierailija
6/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah tästä tulee niin hyviä muistoja mieleen. Pelattiin Rollcagea aina kaverin kanssa ja yksi valittavista autoista oli Ria

Vierailija
7/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsikulta :/ Nyt olis parasta soittaa kotiin ja tunnustaa koko juttu. Metelihän siitä nousee, mutta sie tarvitset apua! Jos oma lapseni olisi tuossa tilanteessa niin toivoisin, että hän kertoisi, että voisin auttaa.

Tuollainen tuhlaaminen ja varojen yli eläminen on jo sairaus ja siihen on saatavissa apua ihan ammattilaisten taholta. Jos asut pk-seudulla, voit mennä Nuorten Kriisipisteeseen. Sieltä saat keskusteluapua ja voit saada myös tukihenkilön vaikka vuodenkin ajaksi.

Pyydä apua jostakin ennenkuin olet vielä syvemmällä tuossa suossa. Voit vaikka aloittaa siitä kaveristasi, jonka kanssa siun piti tänään lähteä radalle. Kerrot miten asiat ovat ja pyydät että hän tukisi sinua. Olo helpottuu, kun edes joku tietää todellisen tilanteesi.

Vierailija
8/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää oli?

Vierailija
9/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ikää oli?

No sehän lukee tossa rian nimen jälkeen: 97 vuotta.

Vierailija
10/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono

Vierailija
11/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ikää oli?

jos nimimerkin ikään on uskominen, niin 19

Vierailija
12/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa vai pelastaa?

Mä voin auttaa: nyt rahahanat kiinni, tunnusta mokasi ja ota itseäsi niskasta kiinni. Hanki työpaikka, mutta takaisin vanhempien luo (vaikka piharakennukseen) ja maksa velkasi.

Opit oikeasti asioita ja löydät ehkä opiskelumotivaation. Olen sitä mieltä, että ketään ei voi pakottaa mihinkään, mutta aikasi kun etsit varmaan löydät sen alan, jolle haluat kouluttautua.

Vierailija
13/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aikuisen apua: Ei voi mitään. Rahan antaminen sinulle on turhaa, tuhlaisit sen kuitenkin. Eli nyt lusikka kauniiseen käteen ja vastaa teoistasi itse.

Kerro vanhemmillesi ja hankkiudu velkaneuvontaan jos omat kyvyt ei riitä.

Vierailija
14/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Näitä ihmisiä, joiden kohdalla ei iso vahinko tulisi jos hyppäisivät kivi kaulassa satama-altaaseen.

Vierailija
15/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähes samankaltaisessa tilanteessa 4 vuotta sitten. Aloitin myymään käytettyjä pikkareita ja tienasinkin noin 50€/päivä. Se ei kuitenkaan riittänyt. Aloitin myös myymään seksipalveluita miehille. Tästä tienaan noin 5000/kk, mutta silti rahaa ei riitä mihinkään ylimääräiseen.

Vierailija
16/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi Ria-97 ( 19v. ?) ei pidä itseään aikuisena, koska kysyy otsikossa, että voisiko joku aikuinen auttaa. Hänhän on siis lain mukaan aikuinen/täysi-ikäinen, joten voi auttaa ihan itseään.

Onneksi oma 19v. ei ole noin lapsellinen ja osaa jopa kirjoittaa selkeää suomen kieltä.

Vierailija
17/17 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä ria on kussut asiansa jos on oikeasti vasta 19. Pikavippien ottaminen taisi alkaa heti samana päivänä kun täytit 18?