Vinkkejä vauvan unirytmiin!
Moi! Eli meillä on 10kk vauva joka nukkuu hyvin öisin ja päivisin, ainut ongelma on se, että vauvamme saattaa käydä jo illalla 6-7 aikaan yöunille ja tällöin herää viideltä. Päikkäritkin nukkuu tosi aikasin, jo ennen lounasaikaa, eli 11 maissa. Nukkuu päikkäreitä n. 1,5h. Nyt kysynkin, että miten saisi vauvan unirytmiä vähän muutettua? Vaikka parilla tunnilla, niin että heräisi vaikka klo 7.. Itse en saa unta iltaisin heti kun vauva nukahtaa ja mies tulee yleensä vasta 21 jälkeen töistä kotiin. Ollaan yritetty laittaa päikkäreille myöhemmin, niin yöuniaika venyisi ja ollaan koitettu myös toisia päikkäreitä, mutta ei nuku. Pitäisikö vaan muutama ilta valvottaa vaikka itkun kanssa myöhempään? Jos rytmi vaikka muuttuisi.. Vaikka menisin itse jo klo 20 nukkumaan, niin tuo kello 5 aamulla on mulle ihan kesken unien heräämistä ja kuormitun väsymyksestä koko ajan vain enemmän:(
Ei tarkotus valittaa, vaan kysyä onko tämä unirytmin "korjaaminen" mahdollista edes. Ja kyllä olen ite lapseni tehnyt ja "ongelmani" hankkinut, joten siltä saralta en kaipaa kommentteja :D
Kiitos etukäteen neuvoista!
Kommentit (2)
Kiitos:) taidan alottaa heti huomenna päikkäreiden venytyksellä!
Ap
Kyllä sitä niin yritetään siirtää että vitkutat päiväunille menoa ja sitten illalla nukkumaanmenoa. Eli alkuun pidät hereillä vaikka klo 12 saakka ja illalla tunnin pidempään, mitään muuta keinoa ei ole. Toivottavasti uusi rytmi löytyy! Viikko saattaa olla vähän väsy lapsi ennen kuin sopeutuu, mutta yleensä onnistuu jos on muuten hyvin nukkuva. Kannattaa myös nyt valoisaan aikaan keksiä joku pimentävä verho-ratkaisu...