Vierailija

Aivan samoin kuin koulukiusattukaan ei valitse kiusatuksi joutumista, ei kukaan mieskään valitse sitä että hän ei synny alfaksi jonka on helppo saada naisia. Niin vain käy, joidenkin kohdalla. Miksi kiusattua pitää ymmärtää mutta vastentahtoisessa selibaatissa elävää miestä halveksua ja pilkata? Koulukiusattukin voi katkeroitua ja muuttua vihamieliseksi, sama pätee yllätys yllätys myös miehiin. Kukaan kilttikään ihminen ei jaksa vastaanottaa loputtomasti p*skaa.

• ylös 20
  • alas 65

Kommentit (17)

Vierailija

Miksi kiltteydestä on tehty joku spesiaali ja mahtava luonteenpiirre? Muista en tiedä, mutta minä itse odotan että jokainen normaali ihminen (oli mies tai nainen) on kiltti. Sanaan kiltti liitän myös rehellisyyden ja empaattisuuden.

Ei kiltteys tarkoita mitään "tossuna" olemista. Jos jonkun yli kävellään jatkuvasti, kannattaa hommata itsetuntoa sen verran että osaa laittaa vastaan.

• ylös 65
  • alas 3

WraithTodd kirjoitti:
Miksi kiltteydestä on tehty joku spesiaali ja mahtava luonteenpiirre? Muista en tiedä, mutta minä itse odotan että jokainen normaali ihminen (oli mies tai nainen) on kiltti. Sanaan kiltti liitän myös rehellisyyden ja empaattisuuden.

Ei kiltteys tarkoita mitään "tossuna" olemista. Jos jonkun yli kävellään jatkuvasti, kannattaa hommata itsetuntoa sen verran että osaa laittaa vastaan.

Minusta tuntuu että tällä kiltteydellä halutaan korostaa sitä että mies olisi uskollinen ja haluaisi sitoutua siihen naiseen. Sitten kun katsotaan että tämmöiset miehet mitkä eivät näin selvästikään käyttäydy, vaan pyörittävät niin paljon naisia kuin pystyvät, eli suomeksi ovat kusipäisiä eivätkä paljon arvosta naista, niin sitten kuitenkin tämmöisillä miehillä riittää vientiä ja ne "kiltit" miehet jäävät syrjään kelpaamattomana. Tämä minun mielestä on se pointti mikä tuossa halutaan tuoda esille.

• ylös 11
  • alas 10
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

OIKEA kiltteys on mahtava ominaisuus, joka valitettavasti on käymässä harvinaisemmaksi  koko ajan, koska nyky-yhteiskunnassa Ei enää opeeta lapsilleniitä asioita, joita ennen pidettiin fiksulle ihmiselle olennaisina (vastuullisuutta, rehellisyyttä, empaattisuutta, luotettavuutta, huolenpitoa heikommista, jne kilttejä ominaisuuksia). Todettakoon, että itselleni on kelvannut suhteeseen vain näitä oikeasti kilttejä miehiä.

Mutta moni ihminen väittää olevansa kiltti, vaikka on vain laiska. Kiltteys siis tosiaan on aktiivista vastuunkantamista, ei vain sitä, että jättää ikävät (tai kaikki) asiat tekemättä ja siirtää vastuun muille. Näitäkin olen nähnyt, mutta en koskisi pitkällä tikullakaan, sen parisuhteessa enkä liikekumppanuudessa. Joiden valintakriteerit onkin muuten aika lailla samat.

SInänsä minusta aapeen ajatus siitä, että p***un saaminen on jotenkin samantapainen oikeus kuin oikeus olla tulematta pahoinpidellyksi, on naurettava.

• ylös 30
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
aapeen ajatus siitä, että p***un saaminen on jotenkin samantapainen oikeus kuin oikeus olla tulematta pahoinpidellyksi, on naurettava.

Jep.

Kukaan ei lyö minua => muut ihmiset elävät ympärilläni omaa elämäänsä, odotan heiltä sitä että he ovat ystävällisiä tullessaan kadulla vastaan eikä kukaan loukkaa kehoni rajoja ja itsemääräämisoikeutta.

Miehellä pitäisi olla oikeus seksiin => naisen rajoja pitäisi kaikesta päätellen rikkoa ja kehoa hyväksikäyttää, kun vapaaehtoisesti ei tule seksiä. Tai sitten naisten pitäisi vastentahtoisesti mennä sänkyyn miehen kanssa, jota eivät halua => edelleen naisen kehon käyttämistä miehen tarpeisiin riippumatta siitä, mitä henkisiä vaurioita tämä aiheuttaa. 

Jännä juttu, että tosiaan tämä kehon rajojen rikkominen on muissa yhteyksissä hirveän väärin ja kauheaa mutta sitten kun on miehen seksin tarpeestä kyse, naisen keho tai mieli tai oikeudet eivät merkitsekään mitään. ^_^

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Pilkataanko ap:tä irl vai vain täällä jossa hän on rasittava ja nolo ja hyökkää passiivis-aggressiivisesti naisia vastaan?

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Ei naisen saaminen ole mikään elämän edellytys. Tiedän useita kilttejä miehiä, jotka ovat saaneet ja menettäneet naisensa, kun eivät oikeastaan osaa tai edes halua olla parisuhteessa naisen kanssa. En tosin tiedä ovatko he nyt näitä kilttimiehiä, miehiä ja kilttejä kuitenkin.

Vierailija

Mun on vaikea ymmärtää miksi kilttimies ei saa naista.
Kaikki tuntemani naistenmiehet ovat kilttejä, ystävällisiä, empaattisia.
Sellaisia jotka pitävät huolen naisesta, juttelevat naisen kiinnostuksenkohteista, tsemppaavat ja tukevat esim. opinto- ja ura-asioissa.
Sillä tavalla he saavat naisia ulkonäöstään ja varallisuudestaan riippumatta.

Toki on naistyyppi johon iskee paremmin paha poika, mutta miksi heidän peräänsä kannattaa itkeä jos empatialla saa niitä muita naisia.
Onko kilttimiesten turhautumisen takana se että eivät saa niitä jänniä naisia jotka tykkäävät pahoista pojista?

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aivan samoin kuin koulukiusattukaan ei valitse kiusatuksi joutumista, ei kukaan mieskään valitse sitä että hän ei synny alfaksi jonka on helppo saada naisia. Niin vain käy, joidenkin kohdalla. Miksi kiusattua pitää ymmärtää mutta vastentahtoisessa selibaatissa elävää miestä halveksua ja pilkata? Koulukiusattukin voi katkeroitua ja muuttua vihamieliseksi, sama pätee yllätys yllätys myös miehiin. Kukaan kilttikään ihminen ei jaksa vastaanottaa loputtomasti p*skaa.

Halveksin kaikkia, jotka itkevät pitkin nettiä sitä, että eivät "SAA NAISIA". Mikä h*lvetin oikeus kenelläkään on "saada naisia"? Miten monta naista näiden vinkujien pitää saada että riittää? Mikä hyödyke nainen on, kun heitä pitää "saada", ja vielä monikossa?

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

mammanpoika kirjoitti:
WraithTodd kirjoitti:

Minusta tuntuu että tällä kiltteydellä halutaan korostaa sitä että mies olisi uskollinen ja haluaisi sitoutua siihen naiseen. Sitten kun katsotaan että tämmöiset miehet mitkä eivät näin selvästikään käyttäydy, vaan pyörittävät niin paljon naisia kuin pystyvät, eli suomeksi ovat kusipäisiä eivätkä paljon arvosta naista, niin sitten kuitenkin tämmöisillä miehillä riittää vientiä ja ne "kiltit" miehet jäävät syrjään kelpaamattomana. Tämä minun mielestä on se pointti mikä tuossa halutaan tuoda esille.

Vähän sama asia kun miehet haluavat naisen joka antaa seksiä, mutta eivät kuitenkaan arvosta naisia jotka antavat seksiä kaikille.  Kilttimiehen dynamiikka on vähän sama.  Sen sijaan että mies olisi kiltti vain naiselle hän on kiltti kokonaisuudessaan. 

Vierailija

Siis tässähän on kyse näistä fedorapäisistä romantiikkamiehistä. Eli näiden miesten mielestä nainen kelpaa vain ja ainoastaan seksi- tai seurustelukumppaniksi.

Tällainen "kiltti mies" on kiltti vain niin kauan, kun on pienikin mahdollisuus saada seksiä. Usein tämä "kiltteys" tarkoittaa kliseisiä runoja, ruusuja ja aivan äärettömän mauttomia hellittelynimiä (M'lady, edimerkiksi). Tästä kaikesta naisen pitäisi antaa sitten palkaksi seksiä.

Ero oikeasti kiltin ja "kiltin" miehen välillä on se, että oikeasti kiltti mies on samalla tavalla kiltti kaikille - riippumatta sukupuolesta tai siitä, minkälainen sijde ihmisten välillä on. "Kiltti" mies taas käyttäytyy jotakuinkin normaalisti kaikkien muiden paitsi piirittämiensä naisten kohdalla, jolloin kiltteys on lähinnä lahjomista ja mielistelyä.

"Kiltit" miehet ei saa naisia, koska se epätoivoisuus ja tavoite paistaa kilometrien päähän. Ja koska he sitten pakit saatuaan vetävät ihan hirveät kilarit, koska heidän panostuksensa ei tuottanut toivottua tulosta. Oikeasti kiltit miehet ymmärtävät, että kenelläkään ei ole velvollisuutta harrastaa seksiä jonkun kanssa vain siksi, että tämä joku on kiltti heitä kohtaan.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Kukaan ei pilkkaa kilttimiehiä siitä, ettei heillä ole naisia, vaan siitä ajatusmaailmasta, että heille pitäisi kantaa eteen jotain, mitä kukaan muukaan ei saa tekemättä töitä sen eteen.

Vierailija

Oikeasti kiltti ja empaattinen mies ei tiedosta omaa kiltteyttään. Hän on omasta mielestään ihan tavallinen sälli, jonka poimii poikaystäväkseen onnellinen nuori nainen.

Sitten on olemassa ns. kilttimiehiä. Tässä muistin virkistykseksi tarina heistä http://nyt.fi/a1402624081778 . KUKAAN ei halua kilttimiestä lähipiiriinsä. Ne ovat pelottavia ja vastenmielisiä.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä en kiusaa ketään, mutta jos joku katsoo oikeudekseen ladella loukkaavaa paskaa puolesta maailman väestöstä, niin toki minä vastaan samassa tyylilajissa. Katsopa lassukka peiliin, siis!

Vierailija

en kyllä ole koskaan pilkannut ketään, en koulukiusattua uhria,  en alfamiestä ( täydellistä ei kyllä ole tullut vastaan), en kilttimiestä ( en siis skottalntilaista miestä kiltissään tai av:lla naissuhteissaan ei niin onnistunutta) puhumattakaan kilteistä miehistä.

Kiinnostaa tietää, että mikä on ap.n mielestä kilttiyttä? Minusta se, ettei lyö, ei käyttäydy hekisesti väkivaltaisesti, ei ryyppää, eikä polta tupakkaa ( juu tämä vaatimus johtuu astmastani, kilttiydestä se ei sinällään kerro), ei kerro kuulemiansa tosiakaan juoruja, on iloinen toisten saavutuksista ( kateellinenkin saa samaan aikaan olla, teunteita voi kokea monia samaan aikaan), omaa sivistyneet ja kohteliaat käytöstavat, pitää hygieniastaan huolta ( ei tarvitse olla karvaton, käyttää partavetta jne, vaan että hampaat ovat puhtaat jne.), ei varasta, ei huijaa, kierrättää, auttaa mummoja ja lastenvaunujen kanssa kulkevia, kestää vieraidenkin lasten pientä riehuntaa jne. on ihmistenkäytöksen perussettiä, eikä mitään kilttiyttä.

Kilttiyteen vaaditaan enemmän: mm. asettaa toisen tarpeet tarvittaessa omiensa edelle, on antelias ( antelias voi olla vaikka olisi täysin rahaton), auttaa kaikkia ihmisiä, ei pelkästään sitä, jolta itse voi saada jotain hyötyä, on jossain määrin positiivinen luonne ( juu, ja masentunutkin voi olla kiltti, masennushan on sairaus) , kerää toistenkin tiputtamia roskia, ilahduttaa toisia ilman takaa-ajatuksia, muistaa toisten merkkipäivät ( rahaa ei taaskaan tarvita), osallistuu vapaaehtoistoimintaan, toimii tukiaikuisena lapselle, nuorelle tai maahanmuuttajalle, vie lämpimäisiä naapurille, käyttää naapurin mummoa kaupassa, juttelee naapurin yh-äidin lapselle, jos tämä kaipaa miehen mallia ( eikä ole juttelematta niille ydinperheissäkään oleville lapsille), osallistuu talkoisiin jne. Pitää myös huolta itsestään: se hygienia, on ystävällinen itselle, ylpeä itsestään ylpeilemättä, omaa kohtalaisen itsetunnon, on empaattinen sekä omille, että muiden traagisille elämänkohtaloille, pitää mahdolliset riippuvuudet pieninä jne. Tällaista kilttiä miestä ei hirveästi vapaana ole, elleivät itse halua olla ilman parisuhdetta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
en kyllä ole koskaan pilkannut ketään, en koulukiusattua uhria,  en alfamiestä ( täydellistä ei kyllä ole tullut vastaan), en kilttimiestä ( en siis skottalntilaista miestä kiltissään tai av:lla naissuhteissaan ei niin onnistunutta) puhumattakaan kilteistä miehistä.

Kiinnostaa tietää, että mikä on ap.n mielestä kilttiyttä? Minusta se, ettei lyö, ei käyttäydy hekisesti väkivaltaisesti, ei ryyppää, eikä polta tupakkaa ( juu tämä vaatimus johtuu astmastani, kilttiydestä se ei sinällään kerro), ei kerro kuulemiansa tosiakaan juoruja, on iloinen toisten saavutuksista ( kateellinenkin saa samaan aikaan olla, teunteita voi kokea monia samaan aikaan), omaa sivistyneet ja kohteliaat käytöstavat, pitää hygieniastaan huolta ( ei tarvitse olla karvaton, käyttää partavetta jne, vaan että hampaat ovat puhtaat jne.), ei varasta, ei huijaa, kierrättää, auttaa mummoja ja lastenvaunujen kanssa kulkevia, kestää vieraidenkin lasten pientä riehuntaa jne. on ihmistenkäytöksen perussettiä, eikä mitään kilttiyttä.

Kilttiyteen vaaditaan enemmän: mm. asettaa toisen tarpeet tarvittaessa omiensa edelle, on antelias ( antelias voi olla vaikka olisi täysin rahaton), auttaa kaikkia ihmisiä, ei pelkästään sitä, jolta itse voi saada jotain hyötyä, on jossain määrin positiivinen luonne ( juu, ja masentunutkin voi olla kiltti, masennushan on sairaus) , kerää toistenkin tiputtamia roskia, ilahduttaa toisia ilman takaa-ajatuksia, muistaa toisten merkkipäivät ( rahaa ei taaskaan tarvita), osallistuu vapaaehtoistoimintaan, toimii tukiaikuisena lapselle, nuorelle tai maahanmuuttajalle, vie lämpimäisiä naapurille, käyttää naapurin mummoa kaupassa, juttelee naapurin yh-äidin lapselle, jos tämä kaipaa miehen mallia ( eikä ole juttelematta niille ydinperheissäkään oleville lapsille), osallistuu talkoisiin jne. Pitää myös huolta itsestään: se hygienia, on ystävällinen itselle, ylpeä itsestään ylpeilemättä, omaa kohtalaisen itsetunnon, on empaattinen sekä omille, että muiden traagisille elämänkohtaloille, pitää mahdolliset riippuvuudet pieninä jne. Tällaista kilttiä miestä ei hirveästi vapaana ole, elleivät itse halua olla ilman parisuhdetta.

Tämä on totta. Kilttimies  ei välttämättä ole kiltti mies.

Vierailija

En halveksu enkä pilkkaa naisettomia miehiä. En ylipäänsä tiedä läheskään kaikkien tuntemieni miesten nais- (tai mies-)suhdetilannetta, puhumattakaan niistä tuntemattomista miehistä, joita kohtaan.

Jos joku keskustelupalstalla alkaa syyttää naisia omasta naisettomuudestaan, niin vastaan kuten itse asian näen. Se ei ole pilkkaa eikä halveksuntaa, se on minun mielipiteeni ja pidän siitä kiinni. Naiset universaalisti eivät ole syyllisiä kenenkään yksinäisyyteen tai naisettomuuteen, se nyt vaan on fakta eikä pilkkaamista. Jokainen on oikeutettu valitsemaan seksi- ja elämänkumppaninsa ihan niillä "kriteereillä" mitkä hänelle ovat tärkeitä. Tai olemaan kokonaan valitsematta.

Jos naiseton mies haluaa naisen, hänen pitää tehdä itsestään sellainen että herättää naisten mielenkiinnon. Ihan samalla tavalla olen itse rumana naisena joutunut tekemään töitä herättääkseni miesten mielenkiinnon. Monta itkua on pitänyt itkeä yksinäisyyden takia ja kun olen todennut olevani miehille täysin näkymätön. Ei silti ole koskaan tullut mieleenkään vaatia, että miesten pitäisi haluta juuri minun kaltaisiani (kilttejä!) naisia vaan kyllä se olen ollut minä itse, jonka on pitänyt muuttua.

Vierailija

LööperinVastustaja kirjoitti:
Itseään kilteiksi kutsuvat miehet ovat yleensä fyysisesti äärimmäisen heikkoja nössöjä, jotka eivät myöskään hallitse sosiaalisen kanssakäymisen taitoja. On evolutiivisesti hyvä asia, jos he eivät pääse lisääntymään.
Mä oon kiltti, mutta isokokoinen ja olen hakannut useamman miehen, he ovat tehneet sen virheen, että tulkitsevat niinkuin sinä. Makaavat sitten tajuttomana lattialla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.