Kuvien siirto puhelimesta tietokoneelle - APUA!!
Olen ilmeisesti unohtanut miten puhelimesta saa kuvia siirrettyä koneelle... Puhelin on piuhalla kiinni läppärissä, mutta en saa sen tiedostoja esiin mistään. Aina ennen on tullut "Tämä tietokone" kuvakkeen alle merkki siitä, että Android-laite on yhdistetty koneeseen, nyt ei tule. Joo, en ole tosiaan mikään tekniikan ihmelapsi, ja on tainnut puolisen vuotta vierähtää siitä, kun viimeksi kuvia siirtelin. Osaisiko kukaan auttaa mitenkään? Mitään vinkkejä, kuinka kannattaisi edetä ja mitä yrittää? Kymmenen pistettä ja vuolaat kiitokset luvassa palkkioksi sille, joka keksii ratkaisun ongelmaan!
Kommentit (11)
Ainakin windowsissa ensin Käynnistysvalikko -> Tietokone -> Kannettavat laitteet
Ei toimi itelläkään jostain syystä enää piuhalla. Asensin puhelimeen AirDroid :in ja sen kautta saa kätevästi siirrettyä (jos läppäri ja puhelin on samassa langattomassa)
Miten ne kuvat sais tietsikalta kännyyn ? ? Kyselee tääl
yks tekniikan ihmelaps.
Piuha kiinni tietsikkaan, sipaise puhelimen näyttöä alaspäin -> esiintulevasta valikosta valitset "Tiedostojen siirto"
Minä siirrän kuvan ensin puhelimeen ladattuun Facebookiin, tallennan nimellä Kuviin tai Tiedostoihin ja siirrän myöhemmin blogiin.
Tekniikka hukassa, joten käytän tuota tapaa.
Puhelimen piuha on hukassa.
Puhelin täytyy olla auki. Ei riitä, että on virrat päällä lepotilassa. Ainakin mun läppäri ei tunnista, jos näyttöruutu ei ole päällä, siis puhelimessa sillon kun kytken sen.
Mä avaan kuvan kännykällä, sitten lähetän sen sähköpostilla sen samaan sähköpostiin mistä lähetänkin. Sitten meen tietokoneelle sähköpostiin ja tallennan sieltä.
Mutta tällä keinolla ei jaksa siirtää kun muutaman yksittäisen kuvan. =D
Kiitos kaunis kaikille teille vinkeistä ja kannustuksesta! Kuvat on nyt siirretty ja pääpalkinnon, eli 10 pojoa ja vuolaat kiitokset saa kommentoija nro. 5!
Oi, sä ihminen ihana ja suloinen,
neuvokas nero tietotekninen!
Sua lämpimästi tahdon kiittää
ja paljon sydämiä mukaan liittää!
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
KIITOS!!
T: ap
Jos kerran käytät androidia, niin laita kuvien automaattinen varmuuskopiointi google driveen. Siitä sen saa imutettua helposti mihin vaan.
Ainakaan mun Samsug Galaxy S5 neo ei tunnu suostuvan toimimaan tietokoneen kanssa USB-johdon kautta, edellinen Sony toimi mainiosti. Sitä se tekee kun menee ostamaan halpisvaihtoehdon tarjouksesta.
Lataa puhelimeen ja tietokoneeseen Dropbox, kirjaudu kummassakin laitteessa Dropboxiin sisälle (samoilla tunnuksilla tietenkin) ja sitten voit siirtää kuvia Dropboxiin joko kännykällä tai tietokoneella, jolloin ne kuvat kaikki näkyvät kummassakin laitteessa kuvien synkronoinnin/tmv. jälkeen.
Täällä toinen tyhmyri ehdottaa, että katsot, tietääkö Kuukkeli :)