Antaisitteko lapsellenne sellaisen nimen, jollainen ystäväpiirinne lapsella jo on?
Tämä on meillä pohdinnan alla. Ko. ystävän lapsi on neljävuotias. Mutta se nimi olisi niin kaunis ja sopiva! Onko hölmömpää antaa nimi vai olla se antamatta?
Kommentit (6)
Mikä nimi kyseessä?
Jos ystävä olisi läheinen, en antaisi samaa nimeä. Mut jos sellainen puolituttu, saattaisin antaakin.
Jos kyse on läheisestä kaverista, niin en antaisi. Jos taas uudempi/vähän etäisempi kaveri, niin voisin antaa. Esim minulla on aika hyvä " mammakaveri" , jonka olen tuntenut reilun vuoden, ja nähdään n. kerran kuussa tapaamisissa ja mailaillaan. Voisin antaa saman nimen kuin hänen lapsellaan (ja antaisinkin, jos se ei olisi niin lähellä mieheni kaksoisveljen nimeä).
..eli tilanne oli näin, että miehen pienen pieni serkkupoika on sen niminen, mikä pojastamme piti tulla, tosin nimi muuttui nyt ihan muuten vaan. Mutta olin tuohon nimeen tykästynyt jo kauan aikaa sitten, joten olisi nimi silti annettu. No, eiväthän he ihan läheisintä lähipiiriä olekaan, mutta vaikka olisivat olleetkin, niin jos vaikkapa joittenkin tuttujen syntyneille lapsille nyt annettaisiin nimi, mikä on meilläkin suunnitelmissa, niin tietysti antaisimme omalle silti sen nimen mikä on aiottukin. Mutta jos joku antaisi nyt jonkun erikoisen nimen lapselleen, siis vaikkapa paras ystäväni ja minä pitäisin nimestä todella paljon, niin en tietenkään antaisi sitä omalle lapselleni.
Mutta me ollaan jo nyt mietitty kaikki nimet valmiiksi :D
meidän perheellä kaksikin paria samannimisiä kavereiden lapsia,
Siis 2x" kalle" ja 2x" anne" .
Kyseisten lasten vanhemmat eivät ole oikeastaan tekemisissä kuin meidän kauttamme,
mutta meidän perheelle on kovin vaikeaa aina tietää kummasta " kallesta" tai kummasta " annesta" puhutaan!!
Joudutaan aina lisäämään että se js se " kalle" tai Pikku " anne" ...
Tosin tästä lienee monia variaatioita. Huvittavaa oli, kun miehelleni syntyi serkku muutama vuosi sitten (ja yhteyttä ko. perheen kanssa pidetään ehkä kerran vuodessa), he halusivat antaa lapselle saman nimen kuin mikä meidän 5-vuotiaalla kissallamme oli. Tuore äiti otti varta vasten yhteyttä vaatien, että meidän pitää muuttaa kisumme nimi! Eivät ole koskaan edes kissaamme nähneet kun eivät meillä ole ikinä käyneet, mutta se kuulemma oli häiritsevää kun joku saattoi puhua kissastamme samalla nimellä kuin heidän kullannupustaan...
No lopputulos oli että kissa on edelleen samanniminen, ja lapsi on kissamme kaima. :)
Tavallisia nimiä kuitenkin.