Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita, joilla opisto-, AMK-, YAMK- ja yliopisto-tutkinnot?

Vierailija
12.03.2016 |

tai opiston tilalla ammattikoulututkinto.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitutkinto puuttu tosta listasta ;) Ja tohtorintutkinto, jos siis ajattelee kaikkia mahdollisia portaita...

Vierailija
2/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattitutkinto puuttu tosta listasta ;) Ja tohtorintutkinto, jos siis ajattelee kaikkia mahdollisia portaita...

Aijuu ja erikoisammattitutkinto kans!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitko olevan hyötyä kaikista tutkinnoista? Miksi opiskelit sekä YAMK että yliopistotutkinnon? Lukion jälkeen suoritin opistotason tutkinnon ja nyt opiskelen amk-tutkintoa. Mahdollisesti vielä lähden jatko-opiskelemaan. Miten rahoitit opinnot?

Vierailija
4/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, melkoinen putki. Minulla on yo, yo-opisto (yo-merkonomi), amk ja yamk. Siihen loppuu.

Vierailija
5/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yo, amis ja amk. Siirryin ihan just työelämään, joten yamk:n vaadittava työkokemus ei ole täys. Ehkä tulevaisuudessa samat tasot kuin sulla. :)

Vierailija
6/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haitta vaikka on nuo muutkin lisäksi, jos on otsikossa olevat.  :D

Hienoa jos joku on viitsinyt sellaisetkin suorittaa.

Vierailija
7/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos löytyy, on ehkä syytä vakavasti harkita sitä tutkintomaksua. Oletko, ap, laskenut kuinka paljon olet saanut euromääräisenä noissa tutkinnoissa yhteiskunnalta?

.

Joku fiksumpi ois ehkä pyrkinyt sillä toisen asteen tutkinnolla yliopistoon.

Vierailija
8/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ammattikoulu, yo, opistotutkinto ja AMK. Ja jatkoa suunnitellaan.:)

Vierailija
9/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yo, amis ja amk. Siirryin ihan just työelämään, joten yamk:n vaadittava työkokemus ei ole täys. Ehkä tulevaisuudessa samat tasot kuin sulla. :)

Mulla samat, yo-merkonomi, tradenomi ja kohta valmis MBA... Enkä tosiaan tiedä onko näistä koulutuksista ollut mitään hyötyä. Työelämässä v.94 lähtien, lamaan valmistuneena yo-merkonomina kolmeksi vuodeksi tehdastöihin... Nyt ylennyt asiantuntijatehtäviin, kohta taas työtön kun työsoppari loppuu. 😔

Vierailija
10/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla samat, yo-merkonomi, tradenomi ja kohta valmis MBA... Enkä tosiaan tiedä onko näistä koulutuksista ollut mitään hyötyä. Työelämässä v.94 lähtien, lamaan valmistuneena yo-merkonomina kolmeksi vuodeksi tehdastöihin... Nyt ylennyt asiantuntijatehtäviin, kohta taas työtön kun työsoppari loppuu. 😔

Ja hups, väärää viestiä lainasin 😅

Vierailija
11/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisesti elämäntapaopiskelija? Yleensä ne notkuu tosin vuosikaupalla yliopistolla, mutta toki nykyään voi valita muitakin vaihtoehtoja. Töissä on pakko käydä, eihän noin paljon opiskellessa voi muuten elää. Tai olisi aivan järjetön määrä opintolainoja niskassa.

Vierailija
12/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitko olevan hyötyä kaikista tutkinnoista? Miksi opiskelit sekä YAMK että yliopistotutkinnon? Lukion jälkeen suoritin opistotason tutkinnon ja nyt opiskelen amk-tutkintoa. Mahdollisesti vielä lähden jatko-opiskelemaan. Miten rahoitit opinnot?

Mulle oli aikoinaan tärkeää päästä tienaamaan ja kohtuu hyvin eli siksi en lähteny yliopistoon vaan saman alan opistoon. 2,5 vuodessa suoritin opistotutkinnon, josta puoli vuotta oli palkallista työharjoittelua ja siitä suoraan töihin.

Mulle opiskelu on ollut aina lähinnä harrastus mutta olen myös halunnut katsoa millaista on opiskella erilaisia tutkintoja sekä oilen hallunnut haastaa itseäni. Tutkinnot on suoritettu osin eri vuosikymmenillä. Hyödyistä en tiedä, koska en tutkinnoilla ole vielä hakenut työtä. Taitaa kuitenkin 20 vuoden työkokemus painaa enemmän kuin tutkinnot.

AMK ja yliopistotutkinnot (gradu vielä vaiheessa) olen suorittanut täysipäiväsen, mutta todella joustavan työn ohessa. Hyväksilukujakin on jonkin verran, koska tutkinot ovat samalta alalta. Mitään opiskeluvapaita en opiskelun takia ole pitänyt enkä ikinä ole nostanut opintorahaa tai -lainaa.

Vierailija
13/13 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ilmeisesti elämäntapaopiskelija? Yleensä ne notkuu tosin vuosikaupalla yliopistolla, mutta toki nykyään voi valita muitakin vaihtoehtoja. Töissä on pakko käydä, eihän noin paljon opiskellessa voi muuten elää. Tai olisi aivan järjetön määrä opintolainoja niskassa.

Joo elämäntapaopiskelija olen mutta aina tehnyt joka työtunnin takaisin. Mun onni on tosiaan ollut jostava työ. Olen voinut mennä aamulla aikaisin, juosta välillä koululla, palata töihin ja tehdä lopun päivästä hieman pidennettynä. Ruokatauotkin olen jättänyt silloin pitämättä. Hyväksiluvut opisto ->AMK, AMK-> Yliopisto, Yliopisto->YAMK  ovat tietysti helpottaneet opiskelua. :)

Ja rahaa on mennyt vain joihinkin kirjoihin ja nekin ostettu pääasiallisesti työnantajan piikkiin sekä matkoihin ja yliopiston lukukusimaksuihin. Jos lasken kaikkinensa niin todella halvalla olen kaikki jatkotutkinnot suorittanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä