Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin juuri miten voi ottaa selville onko kasvot epäsymmetriset

Vierailija
12.03.2016 |

Mene peiliin eteen toisen henkilön kanssa. Katso itseäsi suoraan peiliin ja kysy toiselta näyttääkö kasvosi vinoilta/hassuilta. Jos hän vastaa kyllä, sinulla on epäsymmetriset kasvot. Tämä tapa on parempi kuin kysyä toiselta ilman peiliin katsomista, sillä me totumme helposti tutun henkilön kasvoihin emmekä näe epäsymmetrisyyttä.

Jos siis toisen henkilön kasvot peilissä näyttävät vinoilta, hänen kasvonsa ovat epäsymmetriset.

Itse olen testannut tätä äitini ja kissani kanssa. Äitini kasvot eivät juuri muuttuneet kun katsoin häntä peilin kautta. En ole koskaan pitänytkään hänen kasvojaan epäsymmetrisinä. Sen sijaan kun olen katsonut kissan kasvoja peilin kautta, hän näyttää ihan vinolta. Hänellä on epäsymmetrisesti musta laikku päälaella, joka ulottuu vasemmalle puolelle enemmän kuin oikealle.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen keino on ottaa kuva itsestä ja kääntää se kuvankäsittelyohjelmalla peilikuvaksi ja takas, jos näyttää erilaiselta, niin hyvä

Vierailija
2/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki! Lemmikkiretiisini kasvot ovat näköjään vinossa kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mä olen skannannut parhaimman kuvani (passikuva sellaisessa automaatissa!) koneelle ja kerran huvikseen tälläilin sitä ihan paintissa niin että puolitin ja yhdistin puolikkaat niiden alkuperäisten puoliensa kanssa eli sain itsestäni kaksi erilaista kuvaa sen alkuperäisen lisäksi. Toisessa näytin tosi nuorelta ja nätiltä, toisessa taas sellaiselta vanhan ajan teollisuuspohatan rouvalta jonka kasvot jo aavistuksen roikkuvatkin ;) Eli olen ihan toispuoleinen!

Kannattaa kokeilla, halpaa hupia köyhälle :)

Vierailija
4/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman omasta koirastani peilin kautta kuin mitä kerrot kissastasi :) Aivot tosiaan tottuu epäsymmetrisyyteen ja siksi sen näkeminen toisin päin näyttää suorastaan epäsymmetrisemmältä kuin onkaan. Aivot tavallaan vertaavat siihen muistijälkeen, johon verrattuna eroa tietysti on.

Lähes kaikkien kasvot ovat enemmän tai vähemmän epäsymmetriset, eli tätä kikkaa sinällään ei välttämättä tarvitse käyttää vaan epäsymmetrisyyttään voi pitää varmana. Sen sijaan kannattaa ymmärtää siitä tuo miten aivot toimii, eli että muut eivät näe sinua samanlaisena kuin sinä itse (peilistä) näet. Monihan tuntee olevansa valokuvissa paljon pahemman näköinen kuin itse peilistä, mutta osa siitä johtuu juuri tuosta että näkee epäsymmetrisyytensä niissä eri päin kuin peilissä ja siksi aivot hämääntyy.

Vierailija
5/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mä olen skannannut parhaimman kuvani (passikuva sellaisessa automaatissa!) koneelle ja kerran huvikseen tälläilin sitä ihan paintissa niin että puolitin ja yhdistin puolikkaat niiden alkuperäisten puoliensa kanssa eli sain itsestäni kaksi erilaista kuvaa sen alkuperäisen lisäksi. Toisessa näytin tosi nuorelta ja nätiltä, toisessa taas sellaiselta vanhan ajan teollisuuspohatan rouvalta jonka kasvot jo aavistuksen roikkuvatkin ;) Eli olen ihan toispuoleinen!

Selitinpä huonosti, siis puolitin kuvan ja kopioin ja kiersin sen kopion joten pystyi yhdistämään siihen toiseen puolikkaaseen (joka kopioitiin aluksi). Tämä molemmilla kasvonpuolikkailla.

Vierailija
6/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomaan valokuvista epäsymmetrisyyden. Olen tottunut omaan peilikuvaan, joten valokuvissa kasvot käyttää vääntyneen väärin. Toki muut ovat tottuneet näkemään minut oikein ja miehellä naurattaa minun peilikuvani, jos satutaan peilaileen yhtaikaa, kun naama on vänkkyrässä.

Vierailija
7/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse huomaan valokuvista epäsymmetrisyyden. Olen tottunut omaan peilikuvaan, joten valokuvissa kasvot käyttää vääntyneen väärin. Toki muut ovat tottuneet näkemään minut oikein ja miehellä naurattaa minun peilikuvani, jos satutaan peilaileen yhtaikaa, kun naama on vänkkyrässä.

oletko ruma jos kasvot on epäsymmetriset? onko aina ruma jos on?

Vierailija
8/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitinpä huonosti, siis puolitin kuvan ja kopioin ja kiersin sen kopion joten pystyi yhdistämään siihen toiseen puolikkaaseen (joka kopioitiin aluksi). Tämä molemmilla kasvonpuolikkailla.

Juuri yritin kokeilla, mutta iPadin vakio-ohjelmissa ei ole tuota mahdollisuutta. Mikähän ohjelma toimis?

Vierailija
9/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ruma, mutta en klassisen kauniskaan. ihan kivan näköinen mielestäni peilissä olen. Valokuvissa oon vähän oudon näköinen.

Vierailija
10/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ruma, mutta en klassisen kauniskaan. ihan kivan näköinen mielestäni peilissä olen. Valokuvissa oon vähän oudon näköinen.

Laita kuvasi tänne! tai tietääkö kukaan jotain julkkista jolla olisi epäsymmit kasvot?

Vierailija
11/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 99% ihmiskunnasta olisi rumaa jos siihen riittäisi pelkkä epäsymmetrisyys. Se on normi, ei se että kasvot tai muutenkaan kropan puolet olisivat täysin symmetrisiä. Toki on jokin häilyvä, kustakin katsojasta riippuva raja jonka jälkeen epäsymmetrisyys joissain kohdissa kasvoja on niin näkyvää että se herättää erityistä huomiota. Sekään ei vielä tarkoita että automaattisesti olisi ruma.

Toki symmetrisyyttä pidetään yleisesti kauniina koska aivojemme mielestä se kertoo hyvistä geeneistä. Mutta ei ole olemassa pelkästään dikotomiaa kaunis vs ruma, vaan jatkumo ja jokainen katsoja asettaa toiset ihmiset sillä hieman tai joskus hyvinkin eri kohtaan. Jos siis ylipäätään miettii toisen ulkonäköä ja arvottaa sen, koska ainahan ei tehdä tätäkään.

- ohishuutelija

Vierailija
12/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kuvasi tänne! tai tietääkö kukaan jotain julkkista jolla olisi epäsymmit kasvot?

Tämä on nykyään helppo: Natalie Dormer :)

Vierailija
13/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hiustenhalkomista väittää että tuo olisi kovinkaan epäsymmetrinen, hakemalla saa hakea, riippuu ehkä ilmeestä.

http://vignette4.wikia.nocookie.net/gameofthrones/images/8/85/Natalie-D…

Vierailija
14/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hiustenhalkomista väittää että tuo olisi kovinkaan epäsymmetrinen, hakemalla saa hakea, riippuu ehkä ilmeestä.

http://vignette4.wikia.nocookie.net/gameofthrones/images/8/85/Natalie-D…

Ai? http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03401/Natalie-Dormer-ann_34…

Silmien, poskien, suun ja leuan epäsymmetrisyys ei estä useimpia meistä pitämästä Natalieta kauniina :)

Vierailija
15/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. Huippumalli Rosie Huntington Whiteleyllä ja näyttelijä Shannen Dohertyllä on huomiotaherättävän epäsymmetriset kasvot mutta silti ovat kauniita ja viehättäviä.

Vierailija
16/16 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri yritin kokeilla, mutta iPadin vakio-ohjelmissa ei ole tuota mahdollisuutta. Mikähän ohjelma toimis?

En tiedä iPadin sovelluksista :( mutta kaikissa windows-koneissa taitaa olla paint? Kokeilin taas uudella kuvalla, ja oon tossa yhdessä väännöksessä ihan Juha Sipilän näköinen, voi taivaan vallat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi