Graaaa, olisipa jo hämärää. t. migreeni tappaa
Esim. Tästä syystä en välitä keväästä muuten kuin ajatuksen tasolla. Tai kuumista ja kirkkaista kesäpäivistä. Lääke otettu mutta vielä ei täysin vaikuta + aivan kamala väsymys. En haluaisi oksennellaaaaaa.
Kommentit (23)
Ja silti täällä palstailet. Voin kertoa että kun oikea migreeni on päällä, et pysty edes puhelimen näyttöä katsomaan.
Siis oikeasti kirkkaus on isoin ongelmasi migreenikohtauksen aikana? Mites jos menisit vaikka pimeään vessaan tai laittaisit aurinkolasit päähän? Helposti on asiat jos valo isoin ongelma.
Viimeisimmän migreenikohtaukseni aikana jouduin sitomaan silmäni mustalla kaulaliinalla enkä voinut nousta edes istumaan kun oksennus tuli heti.
Vierailija kirjoitti:
Ja silti täällä palstailet. Voin kertoa että kun oikea migreeni on päällä, et pysty edes puhelimen näyttöä katsomaan.
Voin kertoa, että tiedän itse omat vaivani. Jos olen saanut elämäni aikana lukuisia päänsärkykohtauksia joiden aikana en ole voinut liikkua milliäkään, ja lopulta oksennellut, niin se on kyllä migreeniä, olen pahoillani. Sanoin ottaneeni lääkkeen (600 mg burana) joka ei aivan kokonaan vaikuta vielä, eli tarkoittaa että kipu on enää lievää mutta häiritsevää + kamala väsymys.
Hei kakkonen ja kolmonen, ei tarvitse dissailla muita migreenipotilaita siksi että teillä on Se Ainoa Oikeanlainen Migreeni ja kellään muulla ei voi olla erilaista kuin teillä.
Ap, toivottavasti lääke auttaa pian.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti kirkkaus on isoin ongelmasi migreenikohtauksen aikana? Mites jos menisit vaikka pimeään vessaan tai laittaisit aurinkolasit päähän? Helposti on asiat jos valo isoin ongelma.
Viimeisimmän migreenikohtaukseni aikana jouduin sitomaan silmäni mustalla kaulaliinalla enkä voinut nousta edes istumaan kun oksennus tuli heti.
Juu on tässä yritetty laittaa pyyhettä ja tyynyä silmille, mutta tosiaan se makaaminenkin sattuu. Kuten sanoin, olen ottanut lääkkeen eli siksi palstailen. Voin kertoa teille tuomitsijoille, että olen käynyt läpi elämäni aikana aiiiiika monen monta migreenikohtausta, joiden aikana en ole voinut liikkua milliäkään, kun kipu tuntuu tappavan. Lopulta olen oksennellut ja loppupäivän ollut superväsynyt. Että kyllä minä uskoisin tietäväni mitä on migreeni :)
Vierailija kirjoitti:
Hei kakkonen ja kolmonen, ei tarvitse dissailla muita migreenipotilaita siksi että teillä on Se Ainoa Oikeanlainen Migreeni ja kellään muulla ei voi olla erilaista kuin teillä.
Eikai tässä ole Ainoasta Oikeasta migreenistä kyse, vaan siitä että ap tuijottelee kännykän näyttöä ja palstailee ja valittaa kirkkaudesta. :) Luulisi että helpommalla pääsisi kun vaan odottaisi kohtauksen ohi vaikka vaatekomerossa.
Miksi istua valoisassa tilassa ja valittaa siitä tuijottaen valoisaa kännykän näyttöä???
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Kyllä se on jo vaikuttanut paljon, enää kipu on lievää mutta tämä väsymys on kamalaa. Nukuin niin huonosti valon takia.
Tuollainen tuomitseminen "ei sinulla mitään migreeniä ole kun palstailetkin" on sama kuin sanoisi kuumepotilaalle, että "ei sinulla mitään kuumetta ole, näin sinut ruokakaupassa."
Palstailen, koska pystyn olostani huolimatta. En jaksa nyt mennä istumaan vessaan tekemään en-mitään. Sitäkin olen joutunut tekemään, mutta silloin ei ole palstat mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai tässä ole Ainoasta Oikeasta migreenistä kyse, vaan siitä että ap tuijottelee kännykän näyttöä ja palstailee ja valittaa kirkkaudesta. :) Luulisi että helpommalla pääsisi kun vaan odottaisi kohtauksen ohi vaikka vaatekomerossa.
Miksi istua valoisassa tilassa ja valittaa siitä tuijottaen valoisaa kännykän näyttöä???
Argh. Ymmärtäkää lukemaanne. Olen palstalla koska kohtauksesta huolimatta pystyn. Se johtuu siitä että otin lääkkeen jo aikaa sitten. Ketjun aloitin kun kipu oli enää lievää mutta häiritsevää. En nyt jaksanut mennä vessaan istuskelemaan pimeään, koska tunnistan oman oloni ja tiedän meneekö se ohi itsestään vai täytyykö eristäytyä pimeään. Nyt ei tarvitse.
On tämä kummallinen paikka.
Mikset käytä kunnon migreenilääkkeitä, kuten triptaaneita?
Juu juu, on migreeni... Itsellä ei auta edes burana 800 vaan on käytettävä muita migreenilääkkeitä. Nyt vaan pois palstalta ettei se särky pahene. Ei täällä norkuminen ainakaan olotilaa helpota.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt lääkärissä, mutta kyllä lähiaikoina täytyisi hoitaa se pois alta. Se jotenkin vain jää, silloin kun on hyvä kausi eikä kohtauksia tule.
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, on migreeni... Itsellä ei auta edes burana 800 vaan on käytettävä muita migreenilääkkeitä. Nyt vaan pois palstalta ettei se särky pahene. Ei täällä norkuminen ainakaan olotilaa helpota.
Kuten sanoin, taidan tietää itse omat vaivani. Se että sinulle ei riitä edes 10 000 mg burana ei tarkoita, että muille ei riitä. Siltikin minun täytyisi hankkia ihan kunnon lääkitys tähän ja aion hankkiakin. Nyt tulee shokeeraava tieto: olen toisinaan pärjännyt MIGREENINI kanssa jopa 400 mg ibumaxilla. Voitko kuvitella !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt lääkärissä, mutta kyllä lähiaikoina täytyisi hoitaa se pois alta. Se jotenkin vain jää, silloin kun on hyvä kausi eikä kohtauksia tule.
Kyllä kannattaisi. Minulla on migreeniä pahimmillaan n. 15x/kk, mutta hyvillä kohtauslääkkeillä (Burana 800mg yhdistettynä esim Relert 40mg ja Primperan 10mg) kohtaus menee ohi ennen kuin ehtii kunnolla alkaakaan ja pystyn esim olemaan töissä lähes normaalisti. Ilman kohtauslääkettä oli olisi juuri sellainen pimeässä peiton alla eikä pysty ollenkaan liikkumaan ja äänetkin sattuu. Estolääkitys on toki myös.
Siis burana 600mg migreeniin. Taitaa olla vitsi. Jos diagnoosi on, niin lääkitys aivan jotain muuta (esim. triptaani). Migreenilääkitys (kohtaudlääkitys) 8v lapselle on 400 mg burana + 500mg panadol.
Itse otan 800mg buranaa + 1g panadolia. Ei ole diagnoosia, mutta tuolla mennään. Välillä auttaa välillä ei.
Täytyy sanoa että onneksi ei ole migreeneitä eikä pahemmin päänsärkyjäkään. Ei käy kateeksi niitä, jotka näistä kärsivät jatkuvasti oli muoto ja kivun taso mikä tahansa.
Vaikeeta ostaa pimennysverhoja ja käyttää niitä? Tottakai koko maailma pysähtyy sun tarpeisiin, ei me muut olla odotettu kun jokunen kuukausi tota aurinkoa. Tsiisus teitä itsekkäitä ihmisiä.
Migreenialalla jo 30 vuotta ja täytyy tämänkin luettuani todeta, että monentasoista tautia on. Itselläni se on sen tasoista, että mikään muu kuin nukkuminen pimeässä (ja ennen myös oksentaminen) ei auta. Ei mitkään särkylääkkeet tai triptaanit, toki ensin mainitun otan aina (parasetamoli 1g ja ibuprofeeni 1200 mg), jos on pakko olla jalkeilla 4h päästä, myös Relert 80 mg (2 tbl). Mutta ei siis estä kohtausta eikä juuri kai sitä helpotakaan. Oikeastaan auralliseen, joskus hemiplegisin oirein ilmenevään migreeniin nuo triptaanit taitavat olla hieman kiellettyjäkin.
Ja kyllä migreeni voi tappaa. Aivoinfarktiriski meillä aurallisilla on ainakin kohonnut.
Vierailija kirjoitti:
Siis burana 600mg migreeniin. Taitaa olla vitsi. Jos diagnoosi on, niin lääkitys aivan jotain muuta (esim. triptaani). Migreenilääkitys (kohtaudlääkitys) 8v lapselle on 400 mg burana + 500mg panadol.
Itse otan 800mg buranaa + 1g panadolia. Ei ole diagnoosia, mutta tuolla mennään. Välillä auttaa välillä ei.
Nyt aikuiset ihmiset valoja! :D Burana 600 ei ole minulle määrätty lääke, mutta käytän sitä joka tapauksessa nyt kun estolääkitystä ei vielä ole. Enkä tiedä saanko edes estolääkitystä, koska eikös siihen ole joku raja, että xxx kohtausta per kuukausi tai jotain. Joka tapauksessa minun on mentävä lääkäriin tämän takia, ja olisi pitänyt mennä jo aikaa sitten. Eli kukaan ei ole minulle määrännyt buranaa migreeniin, ihan omin lupineni olen napsinut.
Puhelimen näyttö on nollassa mutta silti liian kirkas. Ikkunaan päin ei voi katsoa. Makaaminen sattuu päähän. Ap