Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Tampereen seudulle työn perässä

Vierailija
12.03.2016 |

Mies sai työpaikan Tampereelta. Asumme tällä hetkellä 300km:n päässä, joten muutto on edessä.
Tampere kaupunkina on jonkin verran tuttu, lähikaupungit/kunnat ei, joten siis, minne siellä kannattaisi muuttaa? Ylöjärvi, Lempäälä, Nokia, Kangasala, Tampere vai joku muu? Ja miksi?

Perheestä löytyy sekä koulu- että päiväkoti-ikäisiä lapsia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkkala

Tampere

Kangasala

Lempäälä

Ylöjärvi

Nokia

Tuossa koko elämänsä Tampereella asuneen mielipide paremmuusjärjestyksestä :D Osa Pirkkalasta on lähempänä Tampereen keskustaa, kuin kaukaisimmat Tampereen lähiöt. Oikeasti itse voisin kyllä periaatteessa asua missä tahansa noista, riippuu paljon mihin päin kuntaa muuttaa (esim. Lempäälän jotkin osat ovat jo tosi kaukana Tampereelta). Tampereella taas en muuttaisi Kalkkuun, Tesomalle, Lentävänniemeen, Multisiltaan tai Peltolammille. 

Vierailija
2/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin Tampereelle kuin naapurikuntiin. Siksi että lapsilla on enemmän harrastusmahdollisuuksia. Koulussakin varmaan enempi mahdollisuuksia valita eri aineita, kenties liikuntapainotteinen luokka tms.

En tarkoita että ihan ydinkeskustassa tarttis asua, julkinen liikenne kulkee hyvin. No, Hervantaa en suosittele asuinalueeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaista asuinaluetta haette, osa haluaa asua mahdollisimman keskustassa, toinen taas "maaseutumaisessa" ympäristössä.

Työn kannalta on fiksua asua samalla puolella kaupunkia (tai tuon puolen lähikunnissa) missä työpaikka on, muuten kulkemiseen menee pitkä aika. Jos julkisilla kuljette, niin keskustaan pääsee suhteellisin hyvin kaikkialta, mutta muutoin liikenne kulkee vahvasti itä-länsi suuntaisesti, jos muista suunnista kulkee pitää mennä usein keskustan kautta ja vaihtaa bussia. Esimerkin luontoisesti asun kaveristani n. 7km päässä linnuntietä, autolla tuon hurauttaa muutamassa minuutissa, mutta bussilla jos menisin pitäisi mennä keskustan kautta ja aikaa menisi ainakin 45min per suunta.

Vierailija
4/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere, Pirkkala, Ylöjärvi. Kangasala, Lempäälä ja Nokia poissuljettuja vaihtoehtoja :D Olen asunut lähes 30v Tampereella, pääasiassa Keskustorilla eli ihan keskustassa ja Pispalassa. Nyt asun Ylöjärvellä OK-talossa. Isomman saa edullisemmin kuin Tampereelta. Lisäksi halusimme omaa tilaa, ettei naapurit ole ihan vieressä. Tampereen alueista suosittelisin lapsiperheelle; Pispala-Tahmela-Hyhky, Pappila-Takahuhti, Lielahti, Ikuri-Lamminpää, Lapinniemi-Tammela. En muuttaisi koskaan; Hervanta, Tesoma, Multisilta-Peltolammi, Atala-Linnainmaa.

Vierailija
5/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäs vika Hervannassa? Paljon mamuja kyllä, mutta muuten Suomen suurin lähiö, jossa kaikki palvelut + hyvät ulkoilumaastot niin kesällä kuin talvella.

Vierailija
6/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Ja myös asuinalue infoista!

Olin vähän ajatellut Nokiaa (en kyllä oikein tiedä miksi). Miksi ette sitä suosittele?

Ap

Vierailija
7/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vähän ajatellut Nokiaa (en kyllä oikein tiedä miksi). Miksi ette sitä suosittele?

Ap

Kaikki alueet varmasti oikein hyviä. Jokaisella kunnalla omat hyvät ja huonot puolensa ja Nokialla aivan varmasti lukuisia hyviä asuinalueita ja kouluja yms.

Nää on aikalailla mielipidekysymyksiä.. Sama kun joku ikuinen keskusta-asuja ei suosittele muuttoa 2km pitemmälle keskustasta koska on itse tottunut siihen keskusta-asumiseen.

Vierailija
8/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asutaan Lempäälässä Kuljussa ja kiva asuinalue... Koulu, pk:t, lähikauppa ja terveyskeskus sekä kirjasto 2km säteellä. Motarilta ajaa 15min Treen keskustaan. Ja bussit kulkee vierestä. Miinuksia jättisuuri koulu, ei uimahallia koko kunnassa. Asuntojen hinnat on myös korkealla, okt:a ei juuri alle 300 tonnilla saa.

Vierailija
9/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikki alueet varmasti oikein hyviä. Jokaisella kunnalla omat hyvät ja huonot puolensa ja Nokialla aivan varmasti lukuisia hyviä asuinalueita ja kouluja yms.

Nää on aikalailla mielipidekysymyksiä.. Sama kun joku ikuinen keskusta-asuja ei suosittele muuttoa 2km pitemmälle keskustasta koska on itse tottunut siihen keskusta-asumiseen.

Länsipuolen liikenne toimii ruuhka-aikoihin tukkoisemmin kuin itäpuolen, ainakin ennen kuin tunneli valmistuu jne. Jos työpaikka ei ole samalla puolella kaupunkia, työmatkoihin menee enemmän aikaa.

Vierailija
10/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia on ihan hyvä, jos se kiinnostaa alueena. Hinnat ovat matalammat kuin Tampereella ja kuitenkin lähellä kaupunkia. Pirkkala on minustakin paras muuttokohde jos on riittävästi rahaa, se on nimittäin älyttömän kallis, ainakin siinä noin keskusta-alueella. Sitten taas Pirkkalan metsistä ei taida kovin hyvin päästä liikkumaan julkisilla. Ylöjärvi on myös aika lähellä ja selkeä kasvukeskus. Ei niistä mikään ole huono kohde.

Tampere on myös melko kallis, mutta sekin riippuu minne muuttaa. Lentävänniemellä on mielestäni turhaan huonohoko maine. Lielahden palvelut ovat aivan vieressä, samoin Näsijärvi.

Kangasala ja Lempäälä ovat minusta melko kaukana. Sitten voisi jo yhtä hyvin harkita Sastamalaa, jossa OK-talot ovat huomattavasti halvempia kun Tampereen ympäristökunnissa.

Vierailija
11/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsipuolelta kestää ajaa keskustaan tai itäpuolelle ikuisuuden ruuhkien takia. Kangasalalta ja Lempäälästä pääsee paljon nopeammin.

Missäpäin Tretta ap. miehesi työpaikka tulee olemaan - kerro, niin suositellaan oikeasti, mihin kannattaa muuttaa:)

t. paljasjalkainen tamperelainen

Vierailija
12/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työpaikka on keskustan alueella.

Mielenkiintoista lukea teidän vastauksia paikkakunnista ja asuinalueista, kiitos niistä!

Ap

Vierailija
13/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on joka puolella ruuhkia, mutta jos miehelläsi ei ole fixattua työaikaa niin hän pystyy pahimpia ruuhkahuippuja välttelemään kun menee töihin ennen niiden alkua tai niiden jälkeen. 

Vierailija
14/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Ylöjärven ja Tampereen rajalla, loistavaa aluetta ja sijainti hyvä. Asuinalue täydellinen lapsiperheelle, rauhallinen "eristyksissä" kerrostaloista yms. Vieressä lähikauppa, Ylöjärven keskustaan 2km, Lielahteen 4km. Ylöjärven bussilla keskustaan 15min, TKL 30min. Omalla autolla parhaimmillaan 10min, ruuhka-aikaan tuplat. Tukkoisinta on nimenomaan keskustan päässä, muuten liikenne sujuu ihan hyvin. Ruuhka-aika klo. 7.35-8.15 ja 15.20-16.30. Tosin tästä voi ajaa kolmea eri reittiä Tampereen keskustaan.. Kyllä mä omasta kokemuksesta oon nää ruuhkat kokenut myös itäpuolella, sekä Pirkkalan ja Lempäälän suuntaan lähdettäessä.

Vierailija
15/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat alueet ehdottomasti Leinola, Holvasti ja Atala! Niillä seuduilla viettänyt koko lapsuuteni ja en olisi parempaa paikkaa voinut toivoa. Rauhallista, palvelut lähellä ja keskustaan pääsee bussilla 20 minuutissa.

Vierailija
16/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ehdottomasti pirkkalaa. Hyvät bussiyhteydet tre keskustaan ja pääsee kulkemaan samalla bussikortilla kuin trelaiset. Monesta paikasta on ihania näkymiä tampereelle järven yli, pimeällä kaunista. Pirkkalassa on myös luontoa, kivoja lenkkipolkuja ja isot kaupat/kauppakeskus. Itse asun tampereella mutta toivon että vielä joku päivä olisi mahdollisuus ostaa oma talo pirkkalasta.

Tampereelta hyviä ja rauhallisia alueita ovat ainakin korkinmäki, linnainmaa/leinola ja muotiala. Muotiala on kallis ja arvostettu, hyvällä sijainnilla sekä turvallinen paikka. Kun on kallis alue ei ulkomaalaisia juurikaan ole.

Vierailija
17/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat alueet ehdottomasti Leinola, Holvasti ja Atala! Niillä seuduilla viettänyt koko lapsuuteni ja en olisi parempaa paikkaa voinut toivoa. Rauhallista, palvelut lähellä ja keskustaan pääsee bussilla 20 minuutissa.

Atala on kyllä melko kaukana keskustasta. Melkein Kangasalalla.

Vierailija
18/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen Amuria. Kiva rauhallinen alue, keskusta kävelymatkan päässä, samoin Pyynikille ulkoilemaan lyhyt matka. Useampaan kouluunkin lyhyehkö matka.

Vierailija
19/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiostako muutatte? Itse olen nykyinen Tamperelainen entinen Kuopiolainen :D jostain syystä sanon että jos päädytte Tampereelle niin suosittelen enemmän itäpuolta.

Vierailija
20/23 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atala on kyllä melko kaukana keskustasta. Melkein Kangasalalla.

*Kangasalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän