Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Se on kuitenkin Suomen vanhin ammattilakki. Mulla nosti toi tieto arvostusta sen käyttöä kohtaan, ja aloin itseasiassa vähän kummaksumaan miksei merkonomien oleteta sitä hankkivan. Perinteet ovat tärkeitä!

Sivut

Kommentit (30)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minustakin merkonomeja pitäisi kannustaa hankkimaan lakki. Sillä on kuitenkin pitkät perinteet, vaikka se pitkään olikin pois käytös. Ehdottomasti järkevin amistutkinto kuitenkin kyseessä.

Joku lähärilakki on ihan pelleilyä vailla perinteitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On nolo. Lenti roskiin puolivuotta hankinnasta. Enään en valmistuessa ostaisi.

Miksi? Merkonomi on kuitenkin ollut todella arvostettu ammatti, jolla on pitkät perinteet. Nykyisin kun se on menty sotkemaan amistutkintoihin niin arvostus on tippunut.

Vierailija

Mietin samaa. Valmistun keväällä ja kaikki meidän ryhmästä meinaa tilata lakin. En haluaisi itse, mutten kuitenkaan viitsisi olla ainoa jolla ei ole lakkia valmistujaispäivänä.

Vierailija

Siis lakit, sormukset, pinssit ja muu tilpehööri on vaan tavaraa. Saahan niitä hankkia jos haluaa. Itse en ole koskaan hankkinut. Ylioppilaslakki tuli hankittua ja sekin oli ihan turha hankinta.

Niitä myydään koska joku saa siitä myynnistä elantonsa. Muiden silmissä on ihan sama vaikka ihmisellä ois päässä mimmonen myssy tahansa, tupsulla tai ilman, rintapieli täynnä pinssejä ja sormessa tymäkkä sormus.

Vierailija

Mä käytän merkonomilakkiani ylpeänä. Meillä on pitkät perinteet kaupalliselta alalta perheessä, yrittäjiä ja akateemisia kaupalliselta alalta paljon. Kaikki merkonomeja. On suurin osa lukionkin käynyt, nuoret nykyisin taitavat ottaa kaksoistutkinnon.
Itse olen muuten kauppatieteiden tohtori, ja minulta löytyy tohtorinhattukin. Vaan vappuna merkonomihattu päässä,aina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se on kuitenkin Suomen vanhin ammattilakki. Mulla nosti toi tieto arvostusta sen käyttöä kohtaan, ja aloin itseasiassa vähän kummaksumaan miksei merkonomien oleteta sitä hankkivan. Perinteet ovat tärkeitä!

Kuinka vanha tuo lakki on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä käytän merkonomilakkiani ylpeänä. Meillä on pitkät perinteet kaupalliselta alalta perheessä, yrittäjiä ja akateemisia kaupalliselta alalta paljon. Kaikki merkonomeja. On suurin osa lukionkin käynyt, nuoret nykyisin taitavat ottaa kaksoistutkinnon.
Itse olen muuten kauppatieteiden tohtori, ja minulta löytyy tohtorinhattukin. Vaan vappuna merkonomihattu päässä,aina.

LOOOOOOL

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha tuo lakki on?

Ensimmäiset lakitettu v. 1894.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On se nolo, vain ylioppilaille kuuluu yo lakki ja eriasia sitten taas tohtorit hattuineen. 

Noloa olla ainoa tykkääjä omassa kommentissaan XD

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat