Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut kasvissyöjät tuputtavat kasvissyöntiään muille?

Vierailija
08.03.2016 |

Ja syyllistävät lihaa syöviä ihmisiä?
Itselläkin kasvissyöjä kaverina, eikä hän syyllistä tai tuputa kasvisruokiaan mulle. Enkä mä tarjoa sille liharuokia. Eikö olisi kaikista helpoin pitää huolta vain omasta syömisestään, eikä tuputtaa omia aatteitaan sellaisille, joita ei selvästikään kiinnosta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne joka olisi kasvisyönnistään paasannut tai sitä muille tuputtanut, ihan rauhassa sain olla sekasyöjänä :)

Sen sijaan nyt myöhemmin kasvissyöjäksi alettuani olen saanut kuulla vaikka minkälaista vittuilua mun ruuista, ulkonäöstä, mielenterveydestä yms ja puolustauduttuani oon saanut kuulla olevani paasaava ituhippi joka tuputtaa ruokavaliotaan muille. Aika surullista, mutta toisaalta ajattelen että nuille haukkujilla on vaan huono omatunto.

Minä uskon kanssa että lihansyönnin aika helpolla ajatustyöllä selviävä epäeettisyys vs. tottumuksen valtava voima aiheuttaa niin ison kognitiivisen dissonanssin, että hyökkäys on siihen monen kohdalla paras puolustus ja ainoa vaihtoehto. Kuka lohduttaisi kärsivää sekasyöjää? 

Vierailija
22/29 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä eksyin yhtenä päivänä erään kasvissyöjän fb-profiiliin ja kaikki, siis aivan kaikki liittyi kasvissyöntiin. Oli lomallakin etelässä ja kaikkien kuvien kuvatekstien, tai vähintään kommenttien joukkoon oli saanut ujutettua kasvissyöntinsä. Tuli ihan fiilis että tämä neitokainen on kasvissyöjä ainoastaan imagonsa takia.

En ole tällaisia muita tavannut vaan kaikki tuntemani kasvissyöjät ovat aivan normaaleja eivätkä tuputa kasvissyöntiä muille.

Profiilin henkilö on tyypillinen laumaeläin eli hakee kasvissyöjyyteensä tukea samalla tavoin ajattelevista. Vähän samoin kuin uskovaiset saavat tukea identiteetilleen muista saman uskonnon edustajista. Samahan se on toki muotivillitysten ja kulttuurinkin osalta. Liikutaan "omissa porukoissa", pukeudutaan porukan "standardin" mukaisesti (vrt. esim taiteilijat ja eri nuorisokulttuurien edustajat).

Elämä on helpompaa kun ei kiinnosta vittujakaan se, mitä muut ajattelevat omista valinnoista. Kun identiteetti on vahva ei tarvitse muita samankaltaisia ihmisiä ympärilleen identiteetin ylläpitämiseksi. Voi antaa muiden elää valintojensa mukaan ja olla kavereita erilaisten ihmisten kanssa, kunhan erilaisuus hyväksytään ystävien kesken tasaveroisesti puolin ja toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä eksyin yhtenä päivänä erään kasvissyöjän fb-profiiliin ja kaikki, siis aivan kaikki liittyi kasvissyöntiin. Oli lomallakin etelässä ja kaikkien kuvien kuvatekstien, tai vähintään kommenttien joukkoon oli saanut ujutettua kasvissyöntinsä. Tuli ihan fiilis että tämä neitokainen on kasvissyöjä ainoastaan imagonsa takia.

En ole tällaisia muita tavannut vaan kaikki tuntemani kasvissyöjät ovat aivan normaaleja eivätkä tuputa kasvissyöntiä muille.

Profiilin henkilö on tyypillinen laumaeläin eli hakee kasvissyöjyyteensä tukea samalla tavoin ajattelevista. Vähän samoin kuin uskovaiset saavat tukea identiteetilleen muista saman uskonnon edustajista. Samahan se on toki muotivillitysten ja kulttuurinkin osalta. Liikutaan "omissa porukoissa", pukeudutaan porukan "standardin" mukaisesti (vrt. esim taiteilijat ja eri nuorisokulttuurien edustajat).

Elämä on helpompaa kun ei kiinnosta vittujakaan se, mitä muut ajattelevat omista valinnoista. Kun identiteetti on vahva ei tarvitse muita samankaltaisia ihmisiä ympärilleen identiteetin ylläpitämiseksi. Voi antaa muiden elää valintojensa mukaan ja olla kavereita erilaisten ihmisten kanssa, kunhan erilaisuus hyväksytään ystävien kesken tasaveroisesti puolin ja toisin.

Mä en kyllä ymmärrä että miten lihansyömisestä tai -syömättömyydestä saa väännettyä päässään ainoastaan jonkun "erilaisuus"-kysymyksen. Kyse on kuitenkin edelleen valtaosalla siitä etiikasta, eikä mistään random-valinnoista. Samantyyppinen juttu kuin vaikka se että itse en hakkaa vaimoani mutta kaveri hakkaa omaansa, se on hei ihan okei, oma valinta, hyväksyntää erilaisille mielipiteille ja piis vaan!

Vierailija
24/29 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, kaikkien mielestä lihansyönti ei ole väärin. Ja se ei ole rikos, toisinkun vaimon hakkaaminen. Että aika lapsellinen kommentti jollain.

Vierailija
25/29 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei, kaikkien mielestä lihansyönti ei ole väärin. Ja se ei ole rikos, toisinkun vaimon hakkaaminen. Että aika lapsellinen kommentti jollain.

Rikos on se mikä on rikokseksi määritelty, ei ihan suoraan liity etiikkaan. Ja hirmu vähän näkyy niitä nimenomaan eettisesti loogisia puolustuksia sille näkemykselle, ettei lihansyönti ole väärin. Olisko sulla jotain tarjota? Vinkkinä että esim. se, että "liha on hyvää" liittyy oikeastaan estetiikkaan, ei etiikkaan ja esim. se että "ihminen tarvitsee lihaa" on virheellinen väittämä.

Vierailija
26/29 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikos on se mikä on rikokseksi määritelty, ei ihan suoraan liity etiikkaan. Ja hirmu vähän näkyy niitä nimenomaan eettisesti loogisia puolustuksia sille näkemykselle, ettei lihansyönti ole väärin. Olisko sulla jotain tarjota? Vinkkinä että esim. se, että "liha on hyvää" liittyy oikeastaan estetiikkaan, ei etiikkaan ja esim. se että "ihminen tarvitsee lihaa" on virheellinen väittämä.

Mun etiikkaan kuuluu, että eläimet ovat lemmikkejä, ruokaa, vaatteita, työkaluja ja harrastusvälineitä, eli eivät ole saman arvoisia ihmisen kanssa. Vaikka mun pitäis valita pelastanko palavasta talosta oman koirani vai ihmisen jota vihaan yli kaiken, niin pelastaisin tietenkin ihmisen. Koiran saa aina uuden.

Vierailija
27/29 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lihansyönti on eettisesti väärin, en pidä eläinrääkkäyksestä. Sen lisäksi lihansyönti aiheuttaa maapallollemme hallaa kun laidunalueita täytyy raivata koko ajan lisää ja sademetsää kaadetaan. Siksi.

Voit parantaa maailmaa keskenäs. Jätä muut rauhaan.

Anteeks vaan, maapallon asiat kuuluu jokaiselle. Jos sinä hullu haluat myrkyttää ja murhata, siihen pitää todellakin puuttua. Imbesillit vielä teette omiakin lapsia luomaanne maanpäälliseen helvettiin. Eläinperäisten tuotteiden käyttäjät vois hävittää maapallolta. Väkivallaton elämä voisi alkaa.

Ja oikeasti se on niin, että liha- ja maitotalous aivopesee ihmisiä syömään "ravintoympyröiden ja pyramidien" mukaisesti. Pitäisi todellakin tehdä vaihtoehtoisia pyramideja. Sitäpaitsi sekin on aivopesua, että tarttee yhden lämpimän aterian päivässä. Kenenkä aivokuolleen idea sekin on? Niin, sähkön sponsoroijat asialla. Vallan hyvin pärjää syömällä kypsentämätöntä ravintoa, kasvisruokaa.

Vierailija
28/29 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ap, menepä nyt mamin luo itkemään pipiäsi, taidat olla makkaran ja pihvin turvottama pikkupoika.

Vierailija
29/29 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Sukulaisen ex-vaimo on fanaattinen kasvissyöjä, ei kuitenkaan vegaani. Tapasi huomautella meille muille ruokapöydässä että syömme ruumiita. Mies rupesi painostuksen alla kasvissyöjäksi ja kun erosivat, palasi sekasyöjäksi saman tien.

On olevinaan suurikin eläinystävä, mm. niin että ikivanhaa ja sairasta kissaa ei voi lopettaa- eihän eläimiä voi tappaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi