Mistä tietää varmasti olevansa kaunis?
Mietin että miten kauniit ihmiset tulevat tietoisiksi ulkonäöstään? Mistä he saavat varmuuden omasta viehättävyydestään? Koska kyllähän hekin joskus kuulevat negatiivisia kommentteja ulkonäöstään, kun etenkin kateelliset heitä arvostelevat, mutta se ei siltikään horjuta heidän käsitystään omasta viehättävyydestään.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
1.Ihmiset tuijottavat sinua, vaikka kaiken pitäisi olla ihan normaalisti ( vaatteet oikein päin, hiukset kammattu jne.) tuijotus poikkeaa siitä normaalista katsomisesta, tuijottajilla on sellainen puulla päähän lyöty ilme. 2. Miehet lopettavat keskustelunsa pieneksi hetkeksi kulkiessasi ohi (tämä on miehille ihan vaistomaista, kahteen asiaan ei voi samalla kertaa keskittyä) juttelu toki jatkuu pienen hetken kuluttua 3. Jotkut naiset muuttuvat kateellisiksi, onneksi ei läheskään kaikki 4. Joskus harvoin joku tulee kertomaan ihan spontaanisti, että olet kaunis. Kiitos näille positiivisille ihmisille. Muuten et arjessa kehuja kuule ja miehet pelkäävät sinua.
5. Herätät kilpailuvietin naisten kesken. Et voi kertoa elämästäsi, vaan jokaiseen asiaan tartutaan ja pistetään paremmaksi. 6. Sinua ei pyydetä mukaan tyttöjen iltoihin, vaikka olisit kuinka hauskaa ja mukavaa seuraa. 7.Houkuttelet vastakkaisesta sukupuolesta ne itsevarmimmat seuraasi. Valitettavasti heistä myös usein paljastuu muitakin piirteitä, kauniina naisena tiedät millaisia...joo, kadehtikaa vaan kauniiden naisten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun peilistä katsoo tämän näköinen naama, niin kyllä sen vain tietää.
https://www.instagram.com/p/BB5VENoJUrf/?taken-by=marii212121&hl=en
Paitsi ettei tuokaan peilissä tuolta näytä. ;) Eikä vastaa minun kauneusihannettani kovin hyvin, mutta en tiedä onko sillä sitten merkitystä.
T
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti linkitit oman kuvasi, koska muuten toi on aika ikävää toimintaa, vaikka kaunis tyttö onkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä juu, mutta tässä henkilö on meikattu, tukka laitettu ja edullinen kuvakulma. Entä jos sama henkilö katsoo peiliin aamulla pitkäksi venähtäneen yön jälkeen? Näkeekö hän potentiaalin vai virheet?
^ Jaaha, meni sitten pieleen lainaukset. Paitsi ettei tuokaan peilissä tuolta näytä piti sanoa.
Vierailija kirjoitti:
T
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti linkitit oman kuvasi, koska muuten toi on aika ikävää toimintaa, vaikka kaunis tyttö onkin.
Ikävää toimintaa? Hänellä on julkinen insta ja satoja tuhansia seuraajia. Ja linkitin hänet esimerkkinä omaan makuuni täydellisestä kauneudesta. Millä tavalla ikävää?
Minulla on kaunis lapsi (teini). Hänelle itselle sanotaan asiasta usein, samoin aikuiset sanovat minulle kuinka kaunis hän on. Aina sanottu. Oletan hänen siis tietävän sen, mutta hän ei itse välitä siitä oikeastaan yhtään. Pienempänä monet ehdottivat hänestä, että olisin vienyt hänet malliksi, mutta hän itse ei olisi koskaan suostunut. Hänestä käytetään siis aina sanaa kaunis, ei suloinen tai söpö. Hänellä on suuret silmät, paksut pitkät tummat ripset, paksut hiukset, suora ja kauniin mallinen nenä, sopusuhtainen suu ja hyvä ja kauniin värinen iho, kauniit korvat ja hyvät kasvojen mittasuhteet.
Kyllä sen tosiaan ihmisten reaktioista huomaa. Miehet tuijottavat, vislailevat, puhuvat toisilleen muka huomaamattomasti mutta niin että nainen kuulee, asiakaspalvelijat häkeltyvät, naiset ovat töykeitä ja vähättelevät "näytätpä väsyneeltä" yms. Minä jo kauneuteni ehtoopuolella mutta tuommoista se 10 vuotta sitten vielä oli päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Katseltiin muutama vuosi sitten isommalla porukalla (mukana sekä naisia että miehiä) elokuvaa, jossa oli näyttelemässä Hollywood-kaunotar ja joku mitättömämmän näköinen nainen. Porukassa tartuttiin Hollywood-kaunottaren ulkonäön ulkonäön "virheisiin" ihan jatkuvasti ("tolla on jotenkin... suhteettoman pitkä nenä", "tossakin kuvakulmassa sen lantio menee tolleen... oudosti, näittekö?" "Onneks mulla ei mee tolleen", "Kun se hymyilee, niin sen toinen suupieli nousee korkeammalle, kauheen näköstä" jne), mutta mitättömämmän näköinen nainen jätettiin rauhaan kokonaan.
Jos Hollywood-kaunotar on koko elämänsä kuullut moista arvostelua tai kuullut, että hänen ulkonäköään on selän takana haukuttu, en ihmettelisi, jos hän kokee rumuutta ja viallisuutta. Kun taas tuo mitättömämmän näköinen nainen voi kuvitella olevansa kauniimpi kuin Hollywood-kaunotar, koska hänen ulkonäköään on haukuttu vähemmän kuin Hollywood-kaunottaren! Silti pidän itsestään selvänä, että Hollywood-kaunotar on se kaunotar tässä, sittenkin.
Olen itse kaunis nainen, jonka ulkonäköä on haukuttu rumaksi koko ikäni. Me kauniit naiset joudumme kohtaamaan kauneusvirheisiimme puuttumista, koska ihmiset haluavat "kumota" käsitystä, että olemme kauniita. Tosiasiassa se, että he haluavat kumota oletusta, että olemme kauniita, itse asiassa vahvistaa sitä, koska miksi he muuten kokisivat tarvetta kumota sitä, elleivät itse jakaisi samaa oletusta?
Musta tuntuu että et ole varsinaiseti kaunis. Tunnen nimittäin muutaman naisen, jotka ovat oikeasti todella kauniita ja kukaan ei heitä ole koskaan haukkunut rumaksi. Kateellisetkin naiset joutuvat myöntämään että he ovat kauniita. Haukkuminen haetaan heidän kohdallaan muista asioista, esim saatetaan irvailla että ko nainen ei olisi niin kovin välkky, vaikka todellisuudessa saattaa olla hyvinkin paljon välkympi kuin nämä kateelliset. Tai sitten persoonasta jotain että, silläkin on noita mielenterveysongelmia ja syömishäiriö yms. Kukaan ei kuitenkaan sano rumaksi. Voidaan toki sanoa että: ei se nyt niin erikoinen ole. Tähän tapaan.
Sinun kohdalla luulen että olet ehkä nk näyttävä ja ehkä seksikäskin tyyppinä, mutta tuskin kasvoilta ja vartaloltasi kuitenkaan todellinen kaunotar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T
Vierailija kirjoitti:
Ikävää toimintaa? Hänellä on julkinen insta ja satoja tuhansia seuraajia. Ja linkitin hänet esimerkkinä omaan makuuni täydellisestä kauneudesta. Millä tavalla ikävää?
Ok, siinä tapauksessa. Välillä vaan näkee jonkun linkitetyn yleistä ruoskintaa varten. Mutta jos on julkinen, kai sitten voi linkittääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.Ihmiset tuijottavat sinua, vaikka kaiken pitäisi olla ihan normaalisti ( vaatteet oikein päin, hiukset kammattu jne.) tuijotus poikkeaa siitä normaalista katsomisesta, tuijottajilla on sellainen puulla päähän lyöty ilme. 2. Miehet lopettavat keskustelunsa pieneksi hetkeksi kulkiessasi ohi (tämä on miehille ihan vaistomaista, kahteen asiaan ei voi samalla kertaa keskittyä) juttelu toki jatkuu pienen hetken kuluttua 3. Jotkut naiset muuttuvat kateellisiksi, onneksi ei läheskään kaikki 4. Joskus harvoin joku tulee kertomaan ihan spontaanisti, että olet kaunis. Kiitos näille positiivisille ihmisille. Muuten et arjessa kehuja kuule ja miehet pelkäävät sinua.
5. Herätät kilpailuvietin naisten kesken. Et voi kertoa elämästäsi, vaan jokaiseen asiaan tartutaan ja pistetään paremmaksi. 6. Sinua ei pyydetä mukaan tyttöjen iltoihin, vaikka olisit kuinka hauskaa ja mukavaa seuraa. 7.Houkuttelet vastakkaisesta sukupuolesta ne itsevarmimmat seuraasi. Valitettavasti heistä myös usein paljastuu muitakin piirteitä, kauniina naisena tiedät millaisia...joo, kadehtikaa vaan kauniiden naisten elämää.
Kiitos näistä viesteistä. Surullista kuitenkin :/.
Aikoinaan, noin 16-vuotiaana, aloin yhtäkkiä saada kohteliaisuuksia ja katseita miehiltä. Treffikutsuja, ihastelua, kommentteja. Siihen saakka olin ollut kuin ilmaa vastakkaiselle sukupuolelle. Sain kuulla olevani "kaunis", "klassisen kaunis", "sun kannattaisi ryhtyä malliksi" jne.
Eli itselleni se kävi ilmi muiden kertomana, että olen kaunis. Että minusta oli TULLUT kaunis.
Tästä on aikaa monta vuotta. Nyt olen aikuinen, perheellinen nainen. Kauneus on muuttanut muotoaan ja merkitystään itselleni. Elämä ei enää pyöri ulkonäön ympärillä, enkä välitä kommenteista. En oikeastaan enää kaipaa niitä, vaan mieluummin kuulisin olevani "mielenkiintoinen", "hauska" ja aikuisella tavalla upea :)
t. Kaunotar vuosimallia 1976 :)
Siitä että miesten joukossa käy kohahdus ja pääsee peittelemätön ihastuksen huokaus aina kun MINÄ astun huoneeseen. Naiset sensijaan alkavat aina sihistä ja puhkua kiukkuisen ja hermostuneen näköisinä,varsinkin jos miehiä on paikalla. Miehet kertakaikkiaan eivät voi vastustaa minua,vaikka yrittäisivätkin. Minä vain hymyilen sille salaperäisesti,olen heille saavuttamaton ja tiedän sen... Tänään juhlin itseäni ja miehet palvovat kilvan siitä minua...
Itse huomasin muutama vuosi sitten (10kg laihempana), että pariskuntien kauniimpi osapuoli alkoi aina omimaan miestään itselleen minun läheisyydessä. Tätä tapahtui usein metroissa, busseissa, ravintoloissa jne. Siinä sitten todistin hyvin teennäisen oloista suutelu-hali-pusu-sessiota keskellä kirkasta päivää mitä ihmeellisimmissä tilanteissa.
Sen jälkeen olen todistanut saman tyylistä toimintaa, mutta nykyisin se vaatii vähän enemmän. Yleensä sen jälkeen, kun olen puhunut muutaman sanan. Olen persoonaltani karismaattinen ja flirttaileva (nauran ja annan kanssaihmisille huomiota, en kuitenkaan itse koe tätä flirttailuna).
Heti, jos esim näytät väsyneeltä tai esim sinulla on juurikasvu/ vaaleissa hiuksissa vihertävää niin etenkin naiset ottavat asiakseen huomauttaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm, joo. Fuckbuddy-suhteita on helppo saada, mutta sitten tulee takkiin kun hölmönä ihastuukin siihen pelimieheen. Kauniiseen on helppo ihastua, mutta rakastuminen taas ei enää liitykään ulkonäköön. Toisin kuin kaiken tasoisessa kirjallisuudessa ja viihdeteollisuudessa annetaan ymmärtää. Elämä koulii rajuin ottein.
Mistä mä tiedän olevani kaunis?
Katsomalla peiliin. Klassisen kaunis, muttei kuitenkaan tavallisen näköinen.
Lapsesta asti kaikki tutuista tuntemattomiin puhuneet miten kaunis tyttö, siitä tulee vielä missi
Teininä miesten huomio, vanhempana se väheni ja muutaman kerran kuullut ettei mies uskaltanut tulla iskemään kun ei uskonut mahdollisuuksiinsa. Tytöt halusivat teininö olla mun kavereita koska olin niin kaunis
Mies tekee aika paljon kaikenlaista kun saa sillä kauniin naisen. Tai sitten mussa on ollut jotain muuta kuin exissä ja uusissa tyttöystävissä, koska kohtelu on aika erilaista..
"Niin kun sä oot ton näköinen" on yleinen lause kavereilta ja sukulaisilta.
Opiskeluaikana olin mallina välillä. Joo kaikki mallit ei todellakaan ole kauniita, mutta silti. En jaksanut kuitenkaan pitää itseäni niin laihana.
Nättejä naisia on kaupungit täynnä, oikeasti kauniit kuitenkin erottuu massasta selvästi ilman räikeää kampausta, meikkiä ja vaatteita.
Mä en ole ikinä kuullut mitään negatiivista ulkonäöstäni. Jos joku on haukkunut, niin vaatteita tai asusteita. Tai yksi kaverimies kyllä kommentoi kroppaani kun lihoin yli viisi kiloa.
Mutta mulla on kropan mittasuhteet ja malli hyvät, samoin kasvonpiirteet. Ainot asiat mitä muuttaisin, on pituus ja taipumus kaksoisleukaan. 176 sentistä muutama pois. Turvotus tai kaksi kiloa lisää painoa näkyy heti kaksoisleukana.
Siitä, kun uusi profiilikuva facebookissa saa vähintään 98 tykkäystä <3<3
Lisäyksenä vielä, että totta kai näen virheitä itsessäni, mutta minusta tuntuu, että muut eivät näe niitä tai sitten ne eivät ainakaan tunnu haittaavan. Iän myötä olen tullut itsevarmemmaksi, eivätkä pienet virheet haittaa enää ollenkaan.