Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeksi km, nyt raskaana

Nata25
08.03.2016 |

Hei,

Halusin vain tulla avautumaan tänne, koska olen pessimisti ja en osaa iloita.

Olen 25 vuotias ja sain viime marraskuussa keskenmenon viikolla 9.
Selvisin siitä ihan kohtuu hyvin, ihme! Mielessäni se välillä käy ja olen hieman katkera. Se on elämää ja eteenpäin on mentävä.
Olen nyt raskaana. Tein raskaustestin aamulla. Viikolla 4. Luultavasti.

Nyt pelottaa, että emme saa pitää pientä. Tämäkin otetaan meiltä pois. En osaa iloita. On sekavat fiilikset. On pahamieli ja pelottaa paljon. Jännittynyt ja hieman ahdistunut.

Kuinka te olette selvinneet keskenmenosta ja alkaneet uskoa uuteen raskauteen? Olisi kiva kuulla.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vielä kaikki kirjoitusvirheet. Kirjoitan puhelimella. Heh. =)

-Ap/Nata

Vierailija
42/51 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta tiedän, että ei se vain auta kuin mennä päivä kerrallaan ja koittaa iloita sen mitä pystyy :) Mulla alkoi vastaavassa tilanteessa helpottamaan olo vasta kun liikkeet tuntuivat, ja np-ultran jälkeen tuntui jotenkin oudolta ja ikävältä kertoa lähipiirille (kun mietin että kumminkin jokin menee pieleen). Noh sitten kun ne liikkeet alkaa, niin sitä stressaa jos niitä ei tunnekaan. Kohtukuoleman pelon jälkeen alkaa synnytyspelko ja sitten kätkytkuoleman pelko. Milloinkaan et ole ns. selvillä vesillä, mutta luojan kiitos sitä yleensä oppii nauttimaan raskaudesta sen edetessä ja selviämään pelkojen kanssa!

Täytyy kyllä yrittää lohduttaa sen verran, että kaikki keskenmenot mitä tuttavapiirissä on tapahtuneet, ovat olleet juurikin ensimmäisestä raskaudesta, ja toinen raskaus mennyt sitten normaalisti. Näin myös minulla :) Niin ja keskenmenoja taitaa kokea joka viides nainen(?) elämässään, joten se harvoin  on merkki mistään isommasta vaivasta! Vaikka toki voi olla niinkin, mutta yhdestä km:stä niin ei kannata vielä missään nimessä päätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tekee testin viikolla 4 ??? aika naurettavaa... ite tekisin viikolla 6. se on varmempi kun enää toiset 6 viikkoa riskiaikaan... sen jälkeen kaikki on lupaavaa...

Vierailija
44/51 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta tiedän, että ei se vain auta kuin mennä päivä kerrallaan ja koittaa iloita sen mitä pystyy :) Mulla alkoi vastaavassa tilanteessa helpottamaan olo vasta kun liikkeet tuntuivat, ja np-ultran jälkeen tuntui jotenkin oudolta ja ikävältä kertoa lähipiirille (kun mietin että kumminkin jokin menee pieleen). Noh sitten kun ne liikkeet alkaa, niin sitä stressaa jos niitä ei tunnekaan. Kohtukuoleman pelon jälkeen alkaa synnytyspelko ja sitten kätkytkuoleman pelko. Milloinkaan et ole ns. selvillä vesillä, mutta luojan kiitos sitä yleensä oppii nauttimaan raskaudesta sen edetessä ja selviämään pelkojen kanssa!

Täytyy kyllä yrittää lohduttaa sen verran, että kaikki keskenmenot mitä tuttavapiirissä on tapahtuneet, ovat olleet juurikin ensimmäisestä raskaudesta, ja toinen raskaus mennyt sitten normaalisti. Näin myös minulla :) Niin ja keskenmenoja taitaa kokea joka viides nainen(?) elämässään, joten se harvoin  on merkki mistään isommasta vaivasta! Vaikka toki voi olla niinkin, mutta yhdestä km:stä niin ei kannata vielä missään nimessä päätellä.

Aivan valtavan ihanasti kirjoitit tekstisi. Sait kyyneleet kihoamaan silmiini. Kiitos ihanasta tsemppi viestistä. Alan ihan oikeasti uskomaan itseeni ja elämääni. Kiitos! Olette ihania!

-Ap/Nata

Vierailija
45/51 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuka tekee testin viikolla 4 ??? aika naurettavaa... ite tekisin viikolla 6. se on varmempi kun enää toiset 6 viikkoa riskiaikaan... sen jälkeen kaikki on lupaavaa...

Lopeta jo jankkaus. Kaikki huomaa, että yksin kirjoittelet näitä. Olet varmaan se sama, joka jankkaa noissa lapsettomuusketjuissa, niin samanlainen tyyli. Meillä aikoinaan lapsettomuushoidoissa oli määrätty testipäivä 14.päivä ovulaatiosta. On ihan normaalia testata raskaus 5. viikolla, eli 4+ viikolla. Ja tottahan toki se pitää mahd aikaisin tietää, ihan ruokavalion ja elämänvalintojen suhteen muutenkin. 

Vierailija
46/51 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo jankkaus. Kaikki huomaa, että yksin kirjoittelet näitä. Olet varmaan se sama, joka jankkaa noissa lapsettomuusketjuissa, niin samanlainen tyyli. Meillä aikoinaan lapsettomuushoidoissa oli määrätty testipäivä 14.päivä ovulaatiosta. On ihan normaalia testata raskaus 5. viikolla, eli 4+ viikolla. Ja tottahan toki se pitää mahd aikaisin tietää, ihan ruokavalion ja elämänvalintojen suhteen muutenkin. 

Mitäh???

Vierailija
47/51 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset elintavat sulla sitten muuten on jos sen takia kesken menisi? Oletko narkomaani tms? Ja lapsettomuushoidoissa? En enää ihmettele yhtään...

Vierailija
48/51 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset elintavat sulla sitten muuten on jos sen takia kesken menisi? Oletko narkomaani tms? Ja lapsettomuushoidoissa? En enää ihmettele yhtään...

Oletko itse narkomaani?

Vierailija
49/51 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse narkomaani?

En. Elinttavoillani ei aiheuteta keskenmenoa.

Vierailija
50/51 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele kirjoittamaan.

Vierailija
51/51 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon viikolla 2 ja huolestuttaa että menee kesken :( Huomenna aika yksityisellä niin saan varmuuden! Onnea ap odotukseen! 

Siis viikolla 4 vai? 2 ensimmäistä viikkoa lasketaan kuukautisten alusta, vai mistä olet laskenut tuon 2 viikkoa, ovulaatiostako?. Sydän ei näy kuin vasta viikolla 6 tai 7, joten ei kannata turhaan maksaa ultrasta ennen tätä. Verikokeilla voi aikaisemmin saada selville onko raskaana. Kun sydämen syke löytyy on paremmilla vesillä, aineskin minulle sanoi lääkäri niin kun viikolla 7 pääsin naistenklinikan hormonipoliklinikalla ultraan. Siellä olimme olleet hoidossa, joten pääsin varhaisultraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi