Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tämän vanhenemisen ikinä oppii hyväksymään??

Vierailija
28.02.2016 |

Ai luoja mulla on ihan hirveä kriisi. Ollut jo varmaan pari vuotta eikä helpotusta näy.
Katselin tänään muutaman vuoden takaisia valokuvia ja taas iski ihan kamala kriisi kun miten selvästi niistä huomasikaan miten paljon olen vanhentunut. Ei ole enää kimmoisa ja sileä iho. Hiukset ohuemmat ja elottomat. Ikää nyt 36v.
En kestä tätä vanhenemista! Miten tämän oppisi hyväksymään ja olemaan sinut oman ikänsä kanssa??
Eikä kyseessä ole vain ulkonäkö vaan se kaikki muukin.

Just nyt on tosi vanha olo.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että tämän nuorempi et enää ole kuin tänään. Tänään on otettava ilo irti elämästä, rypyistä viis. Kaikki me vanhetaan aikanaan ja myöhemmin kaduttaa jos ei nauttinu elämästä nuorempana.

Vierailija
2/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 on nuori! Ehdit vielä saamaan lapsiakin. Odotahan kun olet 50, silloin peilikuva todella on ....järkytys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on

Vierailija
4/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 v kirjoitti:

Ajattele että tämän nuorempi et enää ole kuin tänään. Tänään on otettava ilo irti elämästä, rypyistä viis. Kaikki me vanhetaan aikanaan ja myöhemmin kaduttaa jos ei nauttinu elämästä nuorempana.

Helpommin sanottu kuin tehty... Yritän aina tsempata ja ajatella, että nuorihan tässä vielä oikeasti on, mutta pah. Paskanmarjat. Kohta ei tarvi enää ehkäisyäkään miettiä, kun luonto hoitaa! :D

Oikeasti ei naurata... Harmittaa vain.

Miten onkin nyt niin pitkäkestoinen tämä kriisi? Ei mulla ollut edes 30v täyttäessäni mitään ikäkriisejä. Joskus 28-vuotiaana oli hetken, mutta se meni tosi äkkiä ohi. Nyt kestänyt jo hirveän pitkään.

ap.

Vierailija
5/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

36v ja vanha? Voi hyvä ihminen, sulla voi olla tota vanhuutta edessä vielä semmoset 50 v! Elä terveesti (tiiät miten; liiku monipuolisesti, syö paljon kasviksia, suosi kalaa ja oikeita rasvoja, vältä lisäaineita, älä tupakoi jne), nuku paljon, ulkoile, harrasta paljon seksiä, nauti hyvästä ruuasta ja viinistä (kohtuudella), naura, ilakoi, pidä huolta ihmissuhteistasi, harrasta, opiskele, huomaa elämän pienet ilot ja kaikki kauneus ympärilläsi. Pysy lapsena ja haaveile ja usko tulevaan kuin nuori ihminen!

Mitä ajattelet, puhut ja mihin uskot ja miten toimit, sellainen myös olet. Jos valitat vaivoja, saat niitä lisää. Jos huolehdit rypyistä, rypistyt entistä enemmän. Ihan itse voit vaikuttaa terveyteesi, ulkonäköösi ja koko elämääsi kaikkein eniten. Ja kun uskoo jälleensyntymään, tietää, että kohta on taas lapsi, nuori, aikuinen, vanhus...;) Eloon, eloon, eloon, eloon, iloon, elämään! Tuuren sanoin.. t. N47

Vierailija
6/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miula on ikäkriisi vaikka oon 20 😂

Vierailija
7/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

36 on nuori! Ehdit vielä saamaan lapsiakin. Odotahan kun olet 50, silloin peilikuva todella on ....järkytys.

Joo, tuossa 36 jälkeen se kyyti vasta on huimaa...

Vierailija
8/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kannattaa elää terveellisesti, niin ei vauhdita omaa vanhenemisprosessia :) ITse oon 32, vielä ainakin näytän selkeesti nuoremmalta. En haluaisi edes olla 20v, koska elämä on koko ajan muuttunut mukavammaksi mitä enemmän vuosia tullut. Eli tulevaisuudessa aion tsempata itseäni myös sillä ajatuksella että voin keskittyä elämän sisältöön enkä siihen, miltä näytän (tai ennemminkin että mitä joku miettii mun ulkonäöstä)

Vierailija
9/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

36v ja vanha? Voi hyvä ihminen, sulla voi olla tota vanhuutta edessä vielä semmoset 50 v! Elä terveesti (tiiät miten; liiku monipuolisesti, syö paljon kasviksia, suosi kalaa ja oikeita rasvoja, vältä lisäaineita, älä tupakoi jne), nuku paljon, ulkoile, harrasta paljon seksiä, nauti hyvästä ruuasta ja viinistä (kohtuudella), naura, ilakoi, pidä huolta ihmissuhteistasi, harrasta, opiskele, huomaa elämän pienet ilot ja kaikki kauneus ympärilläsi. Pysy lapsena ja haaveile ja usko tulevaan kuin nuori ihminen!

Mitä ajattelet, puhut ja mihin uskot ja miten toimit, sellainen myös olet. Jos valitat vaivoja, saat niitä lisää. Jos huolehdit rypyistä, rypistyt entistä enemmän. Ihan itse voit vaikuttaa terveyteesi, ulkonäköösi ja koko elämääsi kaikkein eniten. Ja kun uskoo jälleensyntymään, tietää, että kohta on taas lapsi, nuori, aikuinen, vanhus...;) Eloon, eloon, eloon, eloon, iloon, elämään! Tuuren sanoin.. t. N47

Se on jännä tässä kriiseilyssä, kun ei sitä niinkään ajattele, että paljonko on vielä/enää jäljellä. Kun mä ajattelen, että onhan tässä johonkin kasikymppiin vielä pitkä aika, niin ei se kuitenkaan lohduta. Kai sitä kriiseilee vain sen nuoruuden menettämisen vuoksi, ei niinkään elämän päättymisen lähenemisen vuoksi.

ap.

Vierailija
10/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tää mukavaa ole. Pipari on väljä ja tissit roikkuu tyhjinä pusseina, eikä niihin auta kuin kirurgin veitsi.

Takana enemmän, kuin edessä kilometrejä, välillä oikein surettaa. N49

Vierailija
11/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi 35v kriiseilijä... Lapset tehty, asuntolainaa korvia myöten...

Joka päivä lähempänä loppua 😓

Vierailija
12/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mukavaa, saa olla rauhassa. Muuttuu näkymättömäksi :-)

Vierailija
13/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei tää mukavaa ole. Pipari on väljä ja tissit roikkuu tyhjinä pusseina, eikä niihin auta kuin kirurgin veitsi.

Takana enemmän, kuin edessä kilometrejä, välillä oikein surettaa. N49

Löystyykö alapää vanhetessa?!? :O

Vierailija
14/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä h..tiä?? Olen 49-vuotias nainen ja todella timmissä kunnossa ja vielä ihan kaunis. Paljon paremmassa kunnossa ja paremman näköinen kuin nuorempana. Ei, en ole ollut rapakuntoinen läski joka sittemmin olisi laihduttanut, mutta vain löytänyt sopivimman tyylini ja liikuntalajini myöhemmin. Ikäiseni miehet ovat harmaantuneita ukkoja... Ei todellakaan ole peilikuvassani mitään vikaa. En tietenkään enää näytä 28-vuotiaalta, mutta kyllä minua pääsääntöisesti luullaan n. 10 v nuoremmaksi kuin oikeasti olen. Ja en ole elänyt mitään yltiöterveellistä ortoreksiaelämää, mutten ole myöskään juoppo ylensyöjä.

Vierailija
15/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan näitäkään vähätellään. Tuohon aikaan tapahtuu monesti isoja muutoksia. 

Kyllä minua ahdisti aikanaan ylittää 20. 

Vierailija
16/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sä tuut vielä kaunistumaan iän myötä. Hetkeksi. Siitä sitten alamäkeä sen jälkeen.

Vierailija
17/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä h..tiä?? Olen 49-vuotias nainen ja todella timmissä kunnossa ja vielä ihan kaunis. Paljon paremmassa kunnossa ja paremman näköinen kuin nuorempana. Ei, en ole ollut rapakuntoinen läski joka sittemmin olisi laihduttanut, mutta vain löytänyt sopivimman tyylini ja liikuntalajini myöhemmin. Ikäiseni miehet ovat harmaantuneita ukkoja... Ei todellakaan ole peilikuvassani mitään vikaa. En tietenkään enää näytä 28-vuotiaalta, mutta kyllä minua pääsääntöisesti luullaan n. 10 v nuoremmaksi kuin oikeasti olen. Ja en ole elänyt mitään yltiöterveellistä ortoreksiaelämää, mutten ole myöskään juoppo ylensyöjä.

No et säkään kyllä ihan vaikuta sinut asian kanssa olevan. Melkoinen purkaus. Haukuit samalla miehet, joista ei muutoin ole koko ketjussa mainittu mitään. 

Vierailija
18/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on mukavaa, saa olla rauhassa. Muuttuu näkymättömäksi :-)

Niin totta...

Meilläkin taitaa olla lapset nyt tehty ja luulen, että olisikohan se yksi syy miksi kriiseilen. Yksi aikakausi ohi..

ap.

Vierailija
19/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että. Kannattaisi ehkä mennä johonkin itsetutkiskelukurssille ja miettiä, että miksi vanheneminen on noin vaikeaa. Siihen on varmaan jokin syy. Koet, että jotain on jäänyt väliin tai kokematta.Suosittelen terapiaa. Ei elämää kannata käyttää sellaisten asioiden murehtimiseen, joille ei voi mitään.

Vierailija
20/41 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle vaan viisikymppisenä oma naamani ja vanhentuminen ole ollut järkytys, eikä ole vieläkään, vaikka olen jo tuostakin kasvanut, mutta naamahan on mikä on, kantajansa mukaan, ja vanheneminenkin on yksilöllistä, toiset näyttävät ikäistään nuoremmilta ja toiset ikäistään vanhemmilta.