Ulkomaalaisen miesystävän esitteleminen perheelle jännittää
Olen lähiaikoina osallistumassa suvun tilaisuuteen, johon olisin ottamassa ensimmäistä kertaa mukaan miesystäväni. Olemme seurustelleet muutaman kuukauden ja suhde on vakava. En ole kovin läheinen perheeni kanssa, enkä esimerkiksi juuri puhu heille miesasioistani. Miesystäväni on innoissaan perheeni tapaamisesta, mutta minua tilaisuus jännittää, sillä sukuni on hyvin rasistinen. Miesystäväni on siis ulkomaalainen, eikä sukuni varmaankaan tiedä tätä. Tuntuisi tyhmältä ottaa asia esille etukäteen, ikään kuin kyse olisi häpeiltävästä asiasta, mutta toisaalta mietin, olisiko se kuitenkin parempi. Mielipiteitä?
Kommentit (63)
Jos nimittelee ruotsalaisia homoiksi ja ranskalaisia ylimielisiksi etc.,se ei ole rasismia vaan typerää ja ennakkoluuloista muukalaispelkoa. Rasismiin tarvitaan rodullisesti eri ryhmään kuuluva ihminen. Noin tarkkaan ottaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Suosittelen tutustumaan netistä löytyviin tutkimuksiin ulkomaalaisten asenteista naisia kohtaan ja seksuaalirikollisuudesta.
Häh? ! Ap:n mies on eurooppalainen kristitty. Mistä lähtien ulkomaalainen = ei valkoinen?
No niinpä onkin. Mutta mitä järkeä sitten on olla huolissaan rasismista? Jos joku on huolissaan rasismista, totta kai oletan että kyse on muslimista tai afrikkalaisesta.
Valitettavasti sukuni on tosiaan tasapuolisen rasistista ihan kaikkia ulkomaalaisia kohtaan: ruotsalaiset ovat homoja nössöjä, venäläiset kieroja mafiosoja, ranskalaiset ylimielisiä jne.
Mulle ei nyt mitenkään valkene, miksi ylipäätään haluat esitellä tuolle apinalaumalle, jota kutsut suvuksesi, yhtään ketään.
Tämä kyllä taas haiskahtaa provolle kilometrien päähän.
Sukuaan ei voi valita, enkä halua kokonaan katkaista välejä "väärien" mielipiteiden ja moukkamaisen käytöksen vuoksi, varsinkaan kun kyse ei ole koko suvusta vaan muutamasta henkilöstä. En ollut myöskään asiakseni viemässä miestä näytille vaan kyse on sukujuhlasta.
Mulle ei nyt mitenkään valkene, miksi ylipäätään haluat esitellä tuolle apinalaumalle, jota kutsut suvuksesi, yhtään ketään.
Tämä kyllä taas haiskahtaa provolle kilometrien päähän.