Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomaalaisen miesystävän esitteleminen perheelle jännittää

Vierailija
26.02.2016 |

Olen lähiaikoina osallistumassa suvun tilaisuuteen, johon olisin ottamassa ensimmäistä kertaa mukaan miesystäväni. Olemme seurustelleet muutaman kuukauden ja suhde on vakava. En ole kovin läheinen perheeni kanssa, enkä esimerkiksi juuri puhu heille miesasioistani. Miesystäväni on innoissaan perheeni tapaamisesta, mutta minua tilaisuus jännittää, sillä sukuni on hyvin rasistinen. Miesystäväni on siis ulkomaalainen, eikä sukuni varmaankaan tiedä tätä. Tuntuisi tyhmältä ottaa asia esille etukäteen, ikään kuin kyse olisi häpeiltävästä asiasta, mutta toisaalta mietin, olisiko se kuitenkin parempi. Mielipiteitä?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni aika vaihtelevasti, mutta tosi hyvin! Äiti ja veli ottivat avosylein miehen vastaan. Isäni englanti on todella ruosteessa, mutta hyvin vetää ja ovat viettäneet aikaa keskenäänkin.

Isoisä oli avoin vaikka eivät voineet kielimuurin takia lainkaan keskustella. Aina sanoo fiksuksi ja lähettää terkkuja. :D Isoäidit taas vähän skeptisiä tai jotain, eivät kovin innoissaan.

Serkku vaimmokkeineen ja täti eivät sanoneen moin lisäksi mitään hänelle, eivätkä minultakaan asiasta kyselleet. Ehkä epävarmoja kielitaidosta? Mutta oletin nyt silti edes kunnon esittäytymistä.

Et sitten itse voinu esitellä?

Vierailija
22/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun hollantilainen miehenikin on kokenut rasistista ja alentavaa huutelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varoita nyt etukäteen, että osaavat varautua mahdolliseen terrori-iskuun!

Mies on syntyperäinen EU-kansalainen ja kristitty. Osasin varautua tämän tyyppiseen kommentointiin, mutta että heti ensimmäinen vastaus oli tätä osastoa... :/

No tuskin häntä kohtaan osoitetaan sitten rasismiakaan.

On turha alkaa lässyttää, että "yleistä"rasismia syntyperäisiä EU-kansalaisia vastaan juurikaan olisi.

Vierailija
24/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun hollantilainen miehenikin on kokenut rasistista ja alentavaa huutelua.

Älä viitsi...

Vierailija
25/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin juuri tilaisuuden järjestäjälle tämän keskustelun kannustamana. Kävi ilmi, että hän oli arvannut asian Facebookin perusteella. En siis puhu somessa parisuhdeasioista, mutta kyllähän joissain juhlissa otetuista kuvista ym. pystyy asian päättelemään. Aika nihkeä oli vastaanotto (kyseinen sukulainen sanoi tyyliin "tiedät mielipiteeni näistä asioista mutta omapahan on valintasi"), mutta olemme sentään tervetulleita molemmat enkä usko asiasta nousevan mitään myrskyä. Edelleen jännittää ja vähän ahdistaakin, varsinkin koska mainitulla sukulaisella on tapana ilmaista varsinkin humalapäissään mielipiteitään aika suorasukaisesti. Toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin. Kiitos kaikille asiallisesti kommentoineille!

Vierailija
26/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Vierailija
27/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on syntyperäinen EU-kansalainen ja kristitty. Osasin varautua tämän tyyppiseen kommentointiin, mutta että heti ensimmäinen vastaus oli tätä osastoa... :/

On turha alkaa lässyttää, että "yleistä"rasismia syntyperäisiä EU-kansalaisia vastaan juurikaan olisi.

Enköhän minä kuitenkin tunne oman sukuni paremmin. Aiheena ei nyt ollut yleinen mielipide vaan minun sukuni suhtautuminen.

Vierailija
28/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi...

Juu, tätä on ilmennyt vasta viimeisten 3-4 vuoden välein.mieheni asunut täällä vuosikymmeniä. Samoin lapsemme on saanut kuulla olevansa ulkomaalainen joten ei saa sanoa mitää kriittistä Suomesta. Vaikka kritisoisi hallituksen poukkoilua.

Vierailija
29/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Suosittelen tutustumaan netistä löytyviin tutkimuksiin ulkomaalaisten asenteista naisia kohtaan ja seksuaalirikollisuudesta.

Häh? ! Ap:n mies on eurooppalainen kristitty. Mistä lähtien ulkomaalainen = ei valkoinen?

No niinpä onkin. Mutta mitä järkeä sitten on olla huolissaan rasismista? Jos joku on huolissaan rasismista, totta kai oletan että kyse on muslimista tai afrikkalaisesta.

Valitettavasti sukuni on tosiaan tasapuolisen rasistista ihan kaikkia ulkomaalaisia kohtaan: ruotsalaiset ovat homoja nössöjä, venäläiset kieroja mafiosoja, ranskalaiset ylimielisiä jne.

Vierailija
30/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enköhän minä kuitenkin tunne oman sukuni paremmin. Aiheena ei nyt ollut yleinen mielipide vaan minun sukuni suhtautuminen.

Se taas ei ole rasismia jos valkoista ulkomaalaista syrjitään... Ei kukaan edes kiinnitä mieheesi huomiota. Kai hän osaa vähän small talkia suomeksi?

Vierailija
31/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni aika vaihtelevasti, mutta tosi hyvin! Äiti ja veli ottivat avosylein miehen vastaan. Isäni englanti on todella ruosteessa, mutta hyvin vetää ja ovat viettäneet aikaa keskenäänkin.

Isoisä oli avoin vaikka eivät voineet kielimuurin takia lainkaan keskustella. Aina sanoo fiksuksi ja lähettää terkkuja. :D Isoäidit taas vähän skeptisiä tai jotain, eivät kovin innoissaan.

Serkku vaimmokkeineen ja täti eivät sanoneen moin lisäksi mitään hänelle, eivätkä minultakaan asiasta kyselleet. Ehkä epävarmoja kielitaidosta? Mutta oletin nyt silti edes kunnon esittäytymistä.

Et sitten itse voinu esitellä?

Joo sanoin, että tässä mun täti Jaana .

Täti: Örh hi

Mies: Hello, I am X, nice to meet you.

Täti: Örh *kävelee pois*

Vierailija
32/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi...

Tämä on vähän niin kuin itsensäpaljastajien kanssa. Ne, jotka eivät ole itse olleet ilmiön kanssa tekemisissä, eivät usko sitä, miten yleistä se on. Esimerkiksi minun miesystäväni, joka kuten sanottua, on EU-maasta, voidaan ulkonäön perusteella sekoittaa toisen maalaisiin. Itse asiassa itsekin luulin häntä aluksi turkkilaiseksi tms. Osa pitää kaikkia tietynnäköisiä ihmisiä "pakolaisina" ja kokee tällä perusteella oikeudekseen huudella mitä sattuu. Terv. Ap

Vierailija
33/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohoh. Mun on kans sieltä, mutta ei mitään huutelua, hyvä tuuri.Suomea puhuva blondi ja sinisilmäinen unkarilainen kollega tosin on ainakin pari kertaa saanu näitä painu sinne mistä ole tullutkin -huutoja.

Vierailija
34/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se taas ei ole rasismia jos valkoista ulkomaalaista syrjitään... Ei kukaan edes kiinnitä mieheesi huomiota. Kai hän osaa vähän small talkia suomeksi?

Siis ihan kokemuksesta kyllä valkoisetkin saavat negatiivista kohtelua välillä. Kehtaavat tulla tänne viemään naiset ja työpaikat ja eivätkä edes kieltä puhu! Täällä AV:lla joskus mainitsin, että mieheni on työtön (5 kk pätkätliden välissä) niin hirveä huuto, että miksi saatanassa se meidän rahoilla elää.

Vierailija
35/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kk suhde vakava? Yeah right 😂

Vierailija
36/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimuus yleensä auttaa ennakkoluuloihin ja ehkäisee väärinkäsityksiä.

Oma asenteesi vaikuttaa enemmän kuin mikään, jos koet ettet ole perheesi kanssa hyvissä väleissä ja se näkyy käytöksessäsi, muiden voi olla vaikea kohdata miesystävääsikään positiivisesti puhtaalta pöydältä. Aloita alusta, anna perheellesi uusi mahdollisuus.

Miesystävälläsikin oletettavasti on kokemusta kaikenlaisista iihmisistä, kerro hänelle etukäteen että sinun ja perheesi välit ovat hankalat ja hän voi parhaimmillaan luoda siteet uudelleen jos hänellä vaikka natsaakin perheesi kanssa paremmin kuin osaat kuvitellakaan. Sellaistakin sattuu.

Vierailija
37/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietysti kerrot. Ei se ole mitään rasismia, vaan huoltasi siitä, että vastaanotto on äimistynyt. Sehän olisi tosi noloa joten tietty kerrot, ihan kuule ittesikin takia.

Vierailija
38/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan kokemuksesta kyllä valkoisetkin saavat negatiivista kohtelua välillä. Kehtaavat tulla tänne viemään naiset ja työpaikat ja eivätkä edes kieltä puhu! Täällä AV:lla joskus mainitsin, että mieheni on työtön (5 kk pätkätliden välissä) niin hirveä huuto, että miksi saatanassa se meidän rahoilla elää.

Miksei puhu kieltä jos kuitenkin asuu maassa? Enkä nyt tarkoita täydellisesti vain jotain heittoja ja kohteliaisuuksia. Saisi 100% paremman vastaanoton kaikkialla

Vierailija
39/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako tuo ulkomaalainen käyttäytyä fiksujen sukulaistesi seurassa? Opeta käytöstapoja ensteeks?!

Eiku kaikki eteläeurooppalaiset vaan piereskelee ja huutelee hävyttömyyksiä.

Suomalaisille niitä tapoja pitäisi opettaa, tyly kulttuuri moneen muuhun verrattuna. Itse tykkään siitä toki, mutta voi olla hankala maahanmuuttajalle.

Vierailija
40/63 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh. Mun on kans sieltä, mutta ei mitään huutelua, hyvä tuuri.Suomea puhuva blondi ja sinisilmäinen unkarilainen kollega tosin on ainakin pari kertaa saanu näitä painu sinne mistä ole tullutkin -huutoja.

No on kyllä minunkin hollantilainen mies kuullut Suomessa rasistisia huuteluja.. Onneksi kuitenkin vaan vähän mutta oli tosi yllättynyt! Itseä hävetti.. Mies on pitkä, valkoihoinen, tummat hiukset ja vihreät silmät. Ei näytä yhtään sen erilaiselta ku muutkaan, mutta ku on ulkomaalainen.