Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkän avioliiton salaisuus: mies on sopivasti naista älykkäämpi

Vierailija
26.02.2016 |

Kaikki olemme yhtä mieltä naisten tarpeesta löytää itseään parempi mies. Modernissa yhteiskunnassa älykkyys ja sen kautta saatu asema määrittää parhaiten miehen statuksen. Kun nainen on n. 20 pinnaa miehen alapuolella älykkyysosamäärältään, ollaan optimissa tilanteessa, jossa nainen nauttii saadessaan katsoa miestä ylöspäin ja mies nauttii saadessaan olla sopivasti naisen yläpuolella. Tällöin miehen on helpompi olla suopea naisen ajoittaisille kiukutteluille, mitä nainen arvostaa.

Jos tämä kuulostaa epäuskottavalta, kannattaa katsoa hyvin pärjääviä pareja. Jos mies ja nainen ovat älyllisesti samaa tasoa, naista kaihertaa tunne miehen liiallisesta tavanomaisuudesta ja jännitys puuttuu. Liian suuri gäppi miehen hyväksi taas johtaa sietämättömään tilanteeseen miehen kannalta. Ja jos nainen on älykkäämpi niin.. kaikkihan tiedämme, että ne kokeilut ovat tuomittuja epäonnistumaan viimeistään muutaman vuoden päästä, kun nainen on hakannut päätään seinään riittävän pitkään.

Esimerkkipareja, ensin mainittu mies ja koulutustasoesimerkkinä tekninen koulutus
1) Erittäin menestynyt urallaan tai professori ja menestynyt tai väitellyt diplomi-insinööri
2) Menestynyt diplomi-insinööri tai väitellyt ja keskinkertainen diplomi-insinööri
3) Keskinkertainen diplomi-insinööri ja AMK-insinööri
4) AMK-insinööri ja amis
5) amis ja työtön

Ketkä jäävät ilman ovat työtön mies ja suurin osa menestyneistä akateemisista naisista. Kieltääkö kukaan?!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös me just sovittu et koulutus ei ole sama kuin älykkyys.

Vierailija
22/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina pitänyt älykkyyttä miehen seksikkäimpänä ominaisuutena  :)  ja tunnen monta samoin ajattelevaa.

Mutta tämä toimii myös toiseen suuntaan, tunnen miehiä, jotka pitävät naisen älykkyyttää seksikkäänä ominaisuutena.

Mieheni kanssa ollaan samaa tasoa älykkyyden suhteen, ja meillä menee hienosti. Ymmärretään toisiamme hyvin ja arvostamme toisiamme ihmisinä. Sitä en voi tietää olisiko tilanne toinen jos älykkyydessä olisi eroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 pinnaa on turhan paljon eroa.

Olen noin 120 pinnallani kyllä sitä mieltä että on täyttä helvettiä elää miehen kanssa joka on 70-100.

En kuitenkaan nauttisi sellaisesta miehestä jolla on joku 160 pinnaa, mutta hyvin kapea-alaiset kiinnostuksen kohteet ja ehkä vielä jotain aspergerpiirteitä siihen päälle.

Yksin elelen ja voi paremmin kuin missään parisuhteessa milloinkaan. En ole ajatellut että enää koskaan seurustelisin.

Vierailija
24/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki olemme yhtä mieltä naisten tarpeesta löytää itseään parempi mies. Modernissa yhteiskunnassa älykkyys ja sen kautta saatu asema määrittää parhaiten miehen statuksen. Kun nainen on n. 20 pinnaa miehen alapuolella älykkyysosamäärältään, ollaan optimissa tilanteessa, jossa nainen nauttii saadessaan katsoa miestä ylöspäin ja mies nauttii saadessaan olla sopivasti naisen yläpuolella. Tällöin miehen on helpompi olla suopea naisen ajoittaisille kiukutteluille, mitä nainen arvostaa.

Jos tämä kuulostaa epäuskottavalta, kannattaa katsoa hyvin pärjääviä pareja. Jos mies ja nainen ovat älyllisesti samaa tasoa, naista kaihertaa tunne miehen liiallisesta tavanomaisuudesta ja jännitys puuttuu. Liian suuri gäppi miehen hyväksi taas johtaa sietämättömään tilanteeseen miehen kannalta. Ja jos nainen on älykkäämpi niin.. kaikkihan tiedämme, että ne kokeilut ovat tuomittuja epäonnistumaan viimeistään muutaman vuoden päästä, kun nainen on hakannut päätään seinään riittävän pitkään.

Esimerkkipareja, ensin mainittu mies ja koulutustasoesimerkkinä tekninen koulutus

1) Erittäin menestynyt urallaan tai professori ja menestynyt tai väitellyt diplomi-insinööri

2) Menestynyt diplomi-insinööri tai väitellyt ja keskinkertainen diplomi-insinööri

3) Keskinkertainen diplomi-insinööri ja AMK-insinööri

4) AMK-insinööri ja amis

5) amis ja työtön

Ketkä jäävät ilman ovat työtön mies ja suurin osa menestyneistä akateemisista naisista. Kieltääkö kukaan?!

Suuri osa akateemisista naisista ei jää ilman. Sukulaisissani ja tuttavissani paljon akateemisia naisia mm itse ja 2 tytärtäni ja heidän isot kaveripiirit.

Kukaan ei ole jäänyt ilman. Tiedän ettei täällä saisi omista kokemuksistaan vetää johtopäätöksiä mutta ei kai me olla mikään täysin erilainen saareke muusta Suomesta.

Se voi olla totta kyllä että avioliitto keskimäärin onnistuu paremmin jos mies on jonkin verran älykkäämpi.

Älyä on toisaalta niin monenlaista että harvoin toinen on kuitenkaan joka asiassa parempi.

Vierailija
25/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin joskus tutkimuksen pitkistä ja onnellisista liitoista ja niissä toistuvat seuraavat kaksi asiaa:

- Mies on naista noin 5 vuotta vanhempi

- Nainen on korkeammin koulutettu

Heh tämä pitää paikkansa meidän kohdalla :DD Mies on 10 v vanhempi ja mulla on kaksi korkeakoulututkintoa, miehellä yksi ja on duunarityössä koulutuksestaan huolimatta. 

Eli voisi sano, että olen korkeammin koulutettu ja mies ei halua erota sitten millään.

Vierailija
26/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helvetti, tääkö mun miesjutuissa onkin ollut ongelma?

Kun ei löydy fiksumpia.

Vierailija
27/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa...no meillä on tuon alkukaavan mukaan sitten "pahat ajat edessä". Olen akateeminen ja mies duunari. Tosin en arvota älykkyyttä tuollaisilla kaavoilla.

Vierailija
28/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä femakko sanoisi että jotain tuollaista, tosin 20 pinnaa on ihan liian iso ero ja itse olen melko varmasti miestäni älykkäämpi mutta hän on viisas ja sekin toimii.

Vierailija
29/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on pitkälle lukenut tutkija ja tapailee miljonääriliikemiestä. Ok, ei tarvitse uskoa, mutta itsepähän ap kysyit.

Itselläni on ollut ongelmia löytää miestä kun olen h-vetin älykäs. Voitan Mensan jäsenen shakissa, väännän muutamassa minuutissa 25 anagrammia mistä tahansa annetusta sanasta ja mulla on valkokuvamuisti. Nykyinen mieheni tosin voittaa mut shakissa.

Mitään yliopistokoulutusta mulla ei ole, pelkkää amista pari tutkintoa sekä ylioppilastutkinto. Osaan lukea kirjoja ja ottaa suikkiin ilman tutkintojakin. Paras tapa koukuttaa mies pitkään liittoon on mielestäni antaa seksiä ja tehdä ruokaa. Kannattaa myös huolehtia ulkonäöstä urheilemalla ja pukeutumalla kauniisti sekä meikkaamalla.

Tosin, voisko nää puolipäivälaasaset keksiä joskus jotain omaperäistä. Eivät tietenkään.

Vierailija
30/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeämpää on samanlainen arvomaailma ja persoonallisuuksien yhteensopiminen. Toki älylläkin on merkitystä. Nykyinen mieheni on älykkäin kumppanini ja en enää haluaisi palata vähemmän älykkäisiin miehiin. Parasta älykkyydessä on se, että keskusteleminen on helppoa, asioita ei tarvitse vääntää rautalangasta ja mies ymmärtää minua paremmin kuin vähemmän älykkäät miehet, esim. jos suutun jostakin, ymmärtää mies heti syyn kiukkuni takana. Tyhmemmät ihmiset eivät aina sitä heti hoksaa ja provosoituvat helpommin.

Vierailija
31/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ammatti todella älykkyyden mittari? Itse miellän sosiaaliset taidot kaikista tärkeimmiksi. Puolison täytyy osata keskustella, todella aidosti välittää toisesta, kunnioittaa ja arvostaa itseään, puolisoaan sekä parisuhdettaan -nämä kun eivät ole kaikkien hallussa, oli koulutustaso tai ammatti mikä tahansa.

Vierailija
32/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava aloitus, mutta valitettavasti siinä piilee tietynlainen totuus. Joidenkin parien suhteissa on edullista, että molemmat ymmärtävät heittäytyä "mies on se älykkäämpi" -leikkiin. Se tekee hyvää molempien osapuolten itsetunnolle. Mies ajattelee olevansa tärkeä ja ah niin kovin älykäs. Nainen taas voi kuvitella napanneensa mahtavan ja kyvykkään saaliin. Nainen korostaa tätä mielikuvaa heittäytymällä hihitteleväksi tomppeliksi. Mies korostaa tätä tuhahtelemalla naisten logiikasta, ja nainen hihittää päälle.

Mutta tämä toimiikin lähtökohtaisesti vain silloin, kun molemmat ovat todellisuudessa vähän yksinkertaisia.

Vierailija
33/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on ja asiaa helpottaa se, että älykkäitä sekä menestyviä miehiä on vaan enemmän. Älykkäällä miehellä on lisäksi kyky elättää perheensä ja ne hyvin tienaavan eli älykkään miehen saaneet mammat saavat tänne sitten kirjoitella ja vertailla paljonko miehensä tienaa. Ollaan kaikki tosi yllättyneitä, että naiset haluavatkin miehen jolla on statusta, kun taas miehellä ei sillä ole väliä kunhan tissit on hyvät. Se taas laittaa naisen satsaamaan ulkonäköön. Tämä kaikki ja kerrannaisvaikutukset yhteiskunnassa aiheuttaa sitten kotkotusta naisasialiikkeen parissa, koska tästä huolimatta naisen olisi hyvä mm. lyhyemmälläkin työajalla tienata 100% miehen vuosiansioista.

Selvityksessä kävi ilmi, että esimerkiksi peruskoulun opettajat naivat usein toisen peruskoulun opettajan. Hyvin tienaavat naiset pariutuvat yleensä yhtä hyvin tienaavan miehen kanssa, kun taas hyvin tienaavat miehet päätyvät yhteen sihteereidensä kanssa.

Vähemmän tienaavat naiset pariutuvat usein hyvin tienaavien miesten kanssa.

Suomesta tuttu insinöörien ja sairaanhoitajien pariutuminen näkyy myös Yhdysvalloissa. Vielä suositumpi kumppani insinöörille tosin on luokanopettaja.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nain-amerikassa-naidaan-ristiin---kat…

A woman simply is, but a man must become

Camille Paglia

Vierailija
34/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ihana tunne kun törmää itseään selvästi älykkäämpään mieheen. Minulle niin on tapahtunut kaksi kertaa elämässä ja kummallakin kerralla meni ns. jalat alta välittömästi.

t. ÄO n. 130

Vierailija
35/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin joskus tutkimuksen pitkistä ja onnellisista liitoista ja niissä toistuvat seuraavat kaksi asiaa:

- Mies on naista noin 5 vuotta vanhempi

- Nainen on korkeammin koulutettu

Koulutus ja älykkyys eivät ole sama asia.

Vierailija
36/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös me just sovittu et koulutus ei ole sama kuin älykkyys.

:D mutku tyhmät ei vaan tajuu! 

Vierailija
37/37 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään erittäin hyvin älykkyystesteissä, mutta en voi käsittää tämän aloittajan kaltaista ajatusmaailmaa! Ällöttää ajatus tallaisesta parinvalinnasta.

Minusta myös Mensan jäsenyys kielii jonkin sortin yksinkertaisuudesta ja ihmisen tarpeesta jonkinlaiseen egoboostiin. ÄO kertoo tasan tarkkaan vain ja ainoastaan sen, miten pärjää kyseisessä testissä ja samantyylisissä tehtävissä. Älykkyys on niiiiiin moniuloitteista, ja siihen päälle vielä tulee vielä niin paljon muita muuttujia kuten luovuus ja innostuneisuus. Ällöttää tämän ÄO-porukan yksinkertaisuus.