Kommentit (9)

Vierailija

Helpottaisiko jos saisit nukkua vastaavasti aamulla? Eli mies heräisi lapsen kanssa ja hoitaisi aamupalan (syökö lapsi jo aamuaurinko?), pesut ym.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Helpottaisiko jos saisit nukkua vastaavasti aamulla? Eli mies heräisi lapsen kanssa ja hoitaisi aamupalan (syökö lapsi jo aamuaurinko?), pesut ym.

Aamuaurinko = aamupuuron

väsynytäitimyös

Minä valvoin yksin 4kk lapsen kanssa kunnes totesin etten kertakaikkiaan jaksa enää. Oli sopivasti juuri lomat alkanut ja nyt minä valvon yöt ja hän herää aamuisin lasten kanssa seitsemältä ja itse jään nukkumaan. Eli minun mielestäni miehesi pitäisi kyllä edes vapaapäivinään herätä lapsen kanssa että saat nukkua edes joskus. Äitikin tarvitsee unta.

Vierailija

Kun meidän aikuiset lapset oli vauvoja, heräsin minä tietenkin öisin, koska imetin. Mies kävi töissä ja minä olin lasten kanssa kotona, joten hoidin lapset luonnollisesti kaikki arkipäivät aamusta iltaan. Lauantaisin oli minun vuoro nukkua ja sunnuntaisin sitten miehen vuoro.

Hyvin toimi näin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
8-kuinen ei tarvitse enää rintaa yöllä. Lopeta imetys, ainakin yöllä.

Jos asetelma on se, että toinen käy töissä ja toinen hoitaa lasta, niin se, joka hoitaa lasta hoitaa myös yösyötön. Ja jollei hän jaksa on ratkaisuna totuttaa lapsi illalla vastikkeeseen, jolloin lapsi nukkuu pidempiä yöunipätkiä ja/tai vieroittaa yöimetyksestä tarjoamalla vettä pullosta.
Imetyksen suhteen pitää olla realisti. Itselläni kokemusta molemmista, ensimmäinen vauva sai itaisin vastiketta, toista imetin todella pitkään myös öisin. Valinnat liittyivät elämäntilanteeseen. Mutta ei olisi tullut mieleenkään valjastaa miestäni vauvan syöttöpuuhaan yöllä, kun teki pitkää päivää.

Vierailija

Meillä äiti valvoo yöt, koska isä päivät töissä. Viikonloppusin äiti töissä, mutta valvoo silti yöt, koska isä ei vaan herää vaikka mikä pommi räjähtäis korvan juuressa. Iltaisin jos ei ole mitään menoja niin äiti saa nukkua pari-kolme tuntia isin valvoessa. Meillä syödään pullosta. Ikää 5kk.

Vierailija

Tutkimusten mukaan & kokemuksella voin sanoa, että 3h yhtenäinen unipätkä on se, mitä ihminen tarvitsee pysyäkseen järjissään. Miettikää miten saatte äidille taattua tämän.
Vauvan usein pisin unipätkä on se illan ensimmäinen. Eli jos vauva menee kasilta nukkumaan niin äiti myös sänkyyn ja isä vaikka viikonloppuna valvoo edes yhterntoista ja hoitaa mahdolliset heräämiset - ei liene mahdotonta edes sille isälle, joka nukkuisi vaikka ydinräjähdyksen yli. Tai voiko isä herätä aamuviideltä ja antaa äidin nukkua kahdeksaan?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat