Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Käsittääkseni rannekkeessa on ÄIDIN henkilötunnus ja sukunimi (sekä lapsen sukupuoli). Eihän lapsi saa omaa hetuaan kuin vasta myöhemmin kirjeessä kotiin maistraatista? Eihän niitä sairaalassa jaeta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos on pitkään sairaalassa 3-5 vrk niin hetu ehtii päivittyä.

Niin ja tässä puhutaan väliaikaisesta hetusta, jonka käsittääkseni potilastietojärjestelmä määrittää ja se on myös yksilöllinen.

Vierailija

Mä oon varmistanu niin, etten oo päästäny silmistäni synnytyksen jälkeen.. ensimmäisen ne vei kyselemättä ja mä soitin kelloa ja sanoin, että haluan mun vauvan.. 😊 sen jälkeen en oo antanu viedä pois vauvoja.

Vierailija

Kyllä lapsi saa hetun heti sairaalassa, paitsi jos syntyy viikonloppuna, niin kuin meidän. Silloin oli aluksi väliaikainen hetu, mutta oikea saatiin maanantaina aamupäivällä.

Vierailija

5 jatkaa, meidän tytölle ei laitettu rannekettakaan kuin vasta maanantaina. Tai ranneke oli, missä oli se tilapäinen hetu, mutta se oli sängynpäädyn taskussa sen kortin kanssa, missä oli syntymätiedot, ei ranteessa tai nilkassa. Ja vain yksi ranneke, ei kahta. Veivät ilmeisesti sen tilapäisen pois kun toivat "oikean", koskapa minulla ei ole sitä tallessa. Eli ilmeisesti tässä on sairaalakohtaisia eroja?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsi saa hetun heti sairaalassa, paitsi jos syntyy viikonloppuna, niin kuin meidän. Silloin oli aluksi väliaikainen hetu, mutta oikea saatiin maanantaina aamupäivällä.

Meidän lapsi syntyi lauantaina Kätilöopistolla, jossa olimme 3vrk ja lopullinen hetu saatiin kotiinlähtöpäivänä mukaan.

Vierailija

Ei ainakaan vuonna 2012 saatu oikeaa hetua kuin vasta kun tuli Kelakortti kotiin.. Mentiin Kelan taksilla kotiin ja taksikuski kysyi lapsen hetua, ei löytynyt vielä, sillä oli se väliaikainen.. Olin useamman päivän sairaalassa..

Vierailija

Hyvin varmistettu ettei pääse vaihtumaan, kun lapsi ei ole syntymänsä jälkeen hetkeäkään poissa jomman kumman vanhempansa näköpiiristä. Sairaala, jossa on perhehuoneita, toimii tässä hyvin.

Mamma vuosimallia 2013-14

Mun esimmäisen mukaan meni isukki ja seuras sitä aina sinne keskolaan kun oli kekskossectio kyseessä ja mää sain valokuvan heräämöön.Toisen mukaan meni kanssa isukki ja oli sen 2-3h mikä meni heräämössä(toinen sectio) ja molemat oisin tunnistanut  ja näiden rannekkeet ei lähteneet ilman saksia niin hyvin on kiinni kun sen laittaa oikein.

Sagu

Mitä jos äidin synnytyskertomus vaihtuu 😉 Mun omiin tietoihin oli kirjattu vieraan henkilön synnytyskertomus. Niin ja myös mun oma. Ihmetelin kun kävin kanta.fi ssä lukemassa.

Vierailija

Eikö vauvalta voisi ottaa sormenjäljen, ja vanhemmat kuvia kännykkään? Hoitajat varmaan keksisivät hyviä konsteja, kun miettisivät, miten löytää oman vauvansa synnytyksen jälkeen.

Vierailija

Jos tuon mielestä rannekkeiden irtoaminen on satunnaista, niin selvästikään asiaa ei ole kyselty äideiltä. Minun lapsiltani rannekkeet oli kadonneet kahdelta kolmesta.

Vierailija

Ei meillä ole ikinä ollut kahta ranneketta! Viimeisen kanssa kävi niin, että samaan aikaan oli synnyttämässä saman niminen nainen. Lapset syntyivät ihan muutaman minuutin erolla, olivat samaa sukupuolta ja lähes saman kokoisia. Meidät laitettiin eri osastoille. Ja itse puin oman lapsen heti alusta omiin vaatteisiin, ei päässyt tulemaan sekaannusta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat