Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mennä naimisiin? ov

Vierailija
16.02.2006 |

kysytään nyt sitten näin... eli kertokaa hyviä syitä miksi KANNATTAA mennä naimisiin, ihan sen ekankin kerran? =)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yhdessä edelleen!

Vierailija
2/7 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on naimisissa rakastaa toisiaan enemmän kun ne jotka ei ole naimisissa???

Aattelin vaan kun yhet kaverit on ollut 10 vuotta yhessä eikä ole naimisissa ja anoppi kun sen kuuli oli ihan ihmeissään että miksei ole naimisissa???

No niille nyt ei ole vaan tullut mieleen mennä naimisiin tai edes kihloihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta naimisiin menon ajankohta kyllä valittiin ihan järkisyistä. Eli jos jotain käy jommalle kummalle meistä, niin toisen asema on huomattavasti turvatumpi. Toinen ehkä monen mielestä typeräkin syy oli se, etten minä halunnut mun perheen olevan eri nimellä kuin minä. Kolmantena syynä oli se, että nimijuhlien yhteydessä oli niin helppo juoda kahvit tämänkin asian kunniaksi, eikä tarvinnut stressailla häiden kanssa..:)

Vierailija
4/7 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. on yhteinen talo, muttei lapsia. Toinen kuolee, niin eloon jäänyt puoliso ei perikään toisen osuutta, vaan joutuu ostamaan puolisonsa sukulaiset ulos talosta, tai joutuu laittamaan talon myyntiin.

Tän takia mun äiti ja isäpuoli meni naimisiin, totta kai he myös rakastavat toisiaan.

Vierailija
5/7 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliiton myötä perheelle saa yhteisen nimen. Avioliiton kautta suhde saa virallisen statuksen myös yhteiskunnan taholta. Aviopuolisoilla on pienempi verotus perintöasioissa, ja muutenkin perimisjutut on paljon selkeämpiä ihan ilman testamenttejakin. Avioliiton myötä ei tarvitse tunnustaa yhteisiä lapsia, ei riidellä omaisuuden jakamisesta jos tulisi ero eikä tehdä niitä testamentteja perimisoikeuksien takia. Yhdellä paperilla (avioliiton solmiminen vaikka maistraatissa) selviää siis kaikista kommervenkeistä kerralla :)

Ja mikä erityisintä verrattuna avoliittoon: kuolemantapauksessa vain aviopuolisoilla on oikeus leskeneläkkeeseen. Sen avulla perhe voi esim. helpommin jäädä asumaan omaan kotiinsa, muuten voi tulla tiukkaa taloudellisesti...

Jos uskoo elävänsä Sen Oikean kanssa, miksi EI menisi naimisiin? Etenkin jos haluaa yhteisiä lapsiakin. Ei avioliitto tarkoita välttämättä mitään prinsessahäitä, me ainakin mentiin kappelissa naimisiin kahden todistajan läsnäollessa :)

Vierailija
6/7 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taustalle perintö, leskeneläke eli ihan järkisyyt

Vierailija
7/7 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin suhteelle Jumalan siunauksen ja Jumalan silmien edessä luvata rakastaa toista kunnes kuolema erottaa. Nyt molemmat ovat luvanneet rakastaa toista, tahdon asia, kun tunteethan voivat mennä ja tulla. Toki syynä oli rakkaus ja käytännön asiat saatiin helpommaksi. Hyvin menee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi