Tunnen erään sijaisperheen ja perheen äiti sanoi tienaavan sijaistoiminnalla
Kuulemma ei ikinä saisi omassa työssään kuukaudessa niin paljon rahaa. Sijoitetut lapset ovat 2, 4 ja 8 vuotiaat-hyvin käyttäytyvät lapset. Kuulemma kulukorvaus maksetaan erikseen.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisäiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitetuilla lapsilla on aina trauma. Eihän kyse ole siitä, miten lapset käyttäytyvät, vaan miten lasten kasvua voidaan tukea. Kolmen traumatisoituneen lapsen kasvattaminen ja biologisten vanhempien kanssa saikkaaminen käy hyvinkin päivätyöstä, varsinkin kun sitä työtä tehdään 24/7. Jos joku siihen ryhtyy, niin minusta hän on ansainnut kunnon korvauksen. Ei ole mikään pikkujuttu sitoutua lapseen.
24/7 ? voihan ne lapset olla päiväkodissa
No, ainakaan mun tapauksessa tämä ei ole pelkkää kotiäiteilyä, vaan paljon muuta. Se aika kun lapset on kouluissa ja päivähoidossa, mulla kuluu kotitöihin, kaupassakäyntiin, palavereihin, terapiaan kuskaamisiin (meillä usean lapsen terapia ja ne työllistävät todella paljon), työnohjaukseen jne. Lapsilla ei myöskään ole mitkään kahdeksan tunnin koulupäivät, vaan lyhimmillään kolmen tunnin.
Kaiken tuon pyrin hoitamaan aina niin, että kun lapset ovat kotona, olen läsnä ja käytettävissä, nämä lapset kun tarvitsevat todella paljon apua ja valvontaa.
Tuo kaikki jo yhdenkin lapsen osalta vie aikaa ja vaatii voimia. Siksi pohdin, voisinko jäädä "kotiäidiksi", mutta yhden lapsen sijaisäitinä tulot jäisivät kovin pieniksi. Luulen, että kuitenkin otan riskin ja alan esim. leipoa ja tehdä itse mahdollisimman paljon ruokia. t sijaisäippä
Ehkä voisit kotiin jäädessä ajatella toisen sijaislapsen mahdollisuutta? :)
- se toinen sijari
Se ei ole mahdollista. t sijaisäippä
Isoissa kaupungeissa sijaishuollon palkkio on noin 1700 euroa per lapsi (kulukorvaus tästä noin 500 eetua). Ja joo, ei saa omien lasten hoitamisesta tuota, mutta ei tässä omia lapsia hoidetakaan vaan toisen ihmisen omia.
Uuden tutkimuksen mukaan 79% sijoitetuista lapsista tarvitsevat sijoitushetkellä erikoissairaanhoidon tasoista lastenpsykiatriaa. Työ tehdään 24/7 omassa kodissa. Tunteet tulevat mukaan väkisinkin, vaatii hurttia huumoria rakastaa lasta kuin omaansa, mutta olla koko ajan valmis luopumaan hänestä. No, eihän noita kotiutuksia pitkäaikaisessa perhehoidossa paljoakaan ole (noin 3%).
Tervetuloa mukaan kaikki kateelliset, tämä on vaativaa, mutta myös palkitsevaa hommaa!
Sijari kirjoitti:
Isoissa kaupungeissa sijaishuollon palkkio on noin 1700 euroa per lapsi (kulukorvaus tästä noin 500 eetua). Ja joo, ei saa omien lasten hoitamisesta tuota, mutta ei tässä omia lapsia hoidetakaan vaan toisen ihmisen omia.
Uuden tutkimuksen mukaan 79% sijoitetuista lapsista tarvitsevat sijoitushetkellä erikoissairaanhoidon tasoista lastenpsykiatriaa. Työ tehdään 24/7 omassa kodissa. Tunteet tulevat mukaan väkisinkin, vaatii hurttia huumoria rakastaa lasta kuin omaansa, mutta olla koko ajan valmis luopumaan hänestä. No, eihän noita kotiutuksia pitkäaikaisessa perhehoidossa paljoakaan ole (noin 3%).
Tervetuloa mukaan kaikki kateelliset, tämä on vaativaa, mutta myös palkitsevaa hommaa!
Mistäs tuon summan repäisit? Tuohan tarkoittaisi, että kaikille maksetaan ylimmän korvausluokan palkkio (erittäin vaativa hoito) ja normaalia suurempi kulukorvaus.
No ammatillisella perhekodilla ainakin pääsee rikastumaan. Ja hyvä niin, arvokasta ja raskasta työtä tekevät.
Muistaakseni tukiperhevalmennuksessakin mainitaan tuo 3% kotoutuminen
Hyvä että lapset hoidetaan, hinnalla millä hyvänsä
On toi kuitenkin paljon halvempaa kuin laitoshoito jossa hinnat vaihtelee 500-1000 / vrk / lapsi.
Ehkä voisit kotiin jäädessä ajatella toisen sijaislapsen mahdollisuutta? :)
- se toinen sijari