Vierailija

Ihan on hyvä(hkö) syy - huonouninen vauva. Helpompi vaan jaksaa kun ei tarvitse valvoa kaikkia öitä, vaan saa aina muutaman hyvin nukutun yönkin sinne huonosti nukuttujen väleihin.

Jotenkin vaan tänään vasta havahduin asiaan, ihanko oikeasti nukun parikymppisena mieheni kanssa eri makkareissa?!

Rakkaat mammat, onko tämä ihan kamala asia?

• ylös 22
  • alas 5

Kommentit (19)

Vierailija

On. Se on kamala asia. Siis se yhteinen makkari. Olen nukkunut jo 20 vuotta mieheni kanssa eri huoneissa. Mikään ei ikinä saa minua palaamaan yhteisen makuuhuoneen vankilaan!

• ylös 39
  • alas 4
Vierailija

Meidän perheessä tehtiin samalla tavalla kymmenisen vuotta sitten, mies nukkui eri huoneessa 21-03, minä valvoin ja torkuin vauvan kanssa. Sitten vaihto, minä sain nukkua eri huoneessa 03-08.00, eli siihen asti kun mies lähti töihin ja tuon ajan mies oli vauvan kanssa.

Joskus on tehtävä uhrauksia elämänlaadun eteen. Onko unikoulua kokeiltu?

• ylös 29
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei ole, kunhan muistat haluta heti takaisin samaan huoneeseen kun unet antaa myöten. Vauva-aika on tosi lyhyt, tsemppiä! Kohta se on vauva joka on eri huoneessa!

• ylös 34
  • alas 0
Vierailija

Me nukuttiin aikanaan ainakin alkuyö (n 22-02) aina yhdessä, sitten jos vauva alkoi kovin levottomaksi, niin toinen siirtyi sohvalle loppuyöksi. Suottapa sitä kumpikin valvoo vauvan kanssa joka yö.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Me ollaan lapsettomia, mutta haaveilen omasta makuuhuoneesta, tähän kaksioon ei vain kahta sänkyä oikein mahdu. Olen niin herkkäuninen, että herään kun mies kääntyy, halaa unissaan jne. Nautin niistä öistä, kun mies on työ- tai harrastusmatkoillaan ja saan nukkua yön rauhassa.

• ylös 21
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä tehtiin samalla tavalla kymmenisen vuotta sitten, mies nukkui eri huoneessa 21-03, minä valvoin ja torkuin vauvan kanssa. Sitten vaihto, minä sain nukkua eri huoneessa 03-08.00, eli siihen asti kun mies lähti töihin ja tuon ajan mies oli vauvan kanssa.

Joskus on tehtävä uhrauksia elämänlaadun eteen. Onko unikoulua kokeiltu?

Ei raaskita, saatika voidakkaan unikoulutella vauvaa, meillä on koliikkia. Ap

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Mekin nukutaan eri huoneissa. Ihana nukkua omassa rauhassa. En kestä kuunnella toisen kurlausta tai kuorsausta...
Hyvin nukutun yön jälkeen suhdekin toimii hyvin.

• ylös 19
  • alas 3
Vierailija

Voisitteko nukkua osan yöstä yhdessä? Edes joinakin päivinä? Jos siis tuntuu karulta olla erossa miehestä yöt.

Vierailija

No ei ole! Aika normi käytäntö monessa vauvaperheessä, joilla vaan on mahdollisuus siihen eli tarpeeksi huoneita. Myös me toimimme näin ja yöimetysten loppuessa tai muistaakseni harventuessa palattiin normaaliin nukkumajärjestykseen. Eikä siitä sen enempää aiheutunut traumoja :)

Vierailija

Meilläkin mies nukkui sohvalla mielummin kuin huono-unisen vauvan kanssa samassa huoneessa. Tätä kesti noin neljä vuotta. Nyt ollaan nukuttu jo 15v. samassa huoneessa ja huono-uninen vauva on muuttanut pois kotoa.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisitteko nukkua osan yöstä yhdessä? Edes joinakin päivinä? Jos siis tuntuu karulta olla erossa miehestä yöt.

Viikonloppuisin yleensä nukutaan ainakin osa yöstä samassa sängyssä :) Riippuu aina vähän vauvasta. Ap

Vierailija

Onko teillä ketään läheistä ystävää/sukulaista joka voisi joskus hoitaa vauvaa yhden yön ajan? Saisitte nukku rauhassa ja yhdessä. Koliikkivauvan kanssa arki voi olla haastavaa ja silloin ei kannata ajatella mitään ikärajoituksia siihen, että saako vauva olla erossa vanhemmistaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko teillä ketään läheistä ystävää/sukulaista joka voisi joskus hoitaa vauvaa yhden yön ajan? Saisitte nukku rauhassa ja yhdessä. Koliikkivauvan kanssa arki voi olla haastavaa ja silloin ei kannata ajatella mitään ikärajoituksia siihen, että saako vauva olla erossa vanhemmistaan.

Minun sisko ja hänen avomies on tulossa meille ensi viikonloppuna yöksi. Olivat täällä myös muutama viikko sitten. Viime kerralla valvoivat vauvan kanssa ja me saatiin nukkua kunnolla - salaa toivon samaa tältäkin kerralta :D Ap

Vierailija

Meillä vasta reilun vuoden ikäinen suhde eikä edes vauvaa ja nukutaan eri huoneissa. Ei siis edes asuta yhdessä vaan nähdään viikonloppuisin. Ollaan molemmat jo 40+ ja arvostetaan hyviä unia niin paljon, että halutaan molemmat nukkua kunnolla. Ei ole tullut mieleenkään että tää olis jotenkin lopun alkua :)

Vierailija

Meillä kävi minun vanhemmat yökylässä yhden yön per viikko. Muuten ei oltais kerta kaikkiaan jaksettu.

Eli kerran viikossa saatiin nukkua kunnolla, muuten jaettiin vastuuta, nukuttiin missä sattuu jne. Tsemppiä ap!

Vierailija

Minusta on ihan viisasta pitää huolta nukkumisesta, siis unen ja levon saannista, kaikkien osalta. Nimenomaan älkää isä ja äiti valvoko läpi yön vauvan kanssa - pitkittynyt unettomuus on liian raskasta kaikille, eikä meillä miehillä edes ole niitä "voimahormoneja" joita äideillä on tuossa vaiheessa. 

Mutta, jos erossa nukkuminen johtuu suhteen kriisistä - tai johtaa suhteen kriisiin tai kriisi tulee muuten-, niin silloin ajoissa selkeä tietoinen päätös että kannattaako ja haluaako maksaa eron hinnan ja kivun (vuosia ...), vai päätänkö nähdä vaivaa suhteen eteen nyt, kun solmu ei vielä ole liian iso, vaan on vielä ratkaistavissa. Onko oma loukkaantumiseni oikeasti niin rakas, etten luovu siitä enkä puolisoa hyväksy ennenkuin tämä matelee edessäni (kärjistys)?

Ehkä osasitte päätellä että olen kokenut molemmat asiat...! Siis, jos unettomuus alkaa käydä liian raskaaksi, niin ajoissa apua hakemaan, ja riittävää sellaista!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minun sisko ja hänen avomies on tulossa meille ensi viikonloppuna yöksi. Olivat täällä myös muutama viikko sitten. Viime kerralla valvoivat vauvan kanssa ja me saatiin nukkua kunnolla - salaa toivon samaa tältäkin kerralta :D Ap

Peukku tälle !

t 16.

Vierailija

Mun vanhemmat on nukkuneet 10 vuotta eri huoneissa. Olleet 32 vuotta yhdessä. Oikein onnellisia ovat, päikkärit nukkuvat vierekkäin jne. Äiti on vain niin huono uninen, että herää pieneenkin ääneen, isä taas nukkuu mielellään pitkään ilman herätyksiä. Miksi tehdä mokomasta asiasta ongelmaa? Jos on hyvä suhde, niin eihän se tuohon kaadu. Oma mies nukkui sohvalla, kunnes sain hammaskiskon, ei siinä ollut kyse kuin maalaisjärjestä.

Vierailija

Vasta muutti mies takaisin vierashuoneesta makkariin ja minua vähän ärsyttää ko se tuli! ;). No oikeasti en saa nukkua niin leveästi ja miehelle pitää olla viileämpää. Kulkee vuorotöissä niin sai nukuttua, kun itse kuitenkin heräsin imettämään vauvaa. Nyt kyllä vauvakin nukkuu täydet yöt , on jo 10 kuukautta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.