Vierailija

Onko tuollainen sallittua?

• ylös 31
  • alas 21

Sivut

Kommentit (155)

Vierailija

Anna vihjailla, hänellä ei nimittäin ole mitään laillista keinoa estää sinua pitämästä nykyistä sukunimeäsi.

• ylös 646
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anna vihjailla, hänellä ei nimittäin ole mitään laillista keinoa estää sinua pitämästä nykyistä sukunimeäsi.

Tämä. Ap saa pitää vaikka hautaan asti ex-miehensä sukunimen niin halutessaan.

• ylös 327
  • alas 7
Vierailija

Miten tuo sen estää?

Sulla on mahdollisuus pitää se nimi. Ihmettelen, että miksi haluaisit. Jos mies ei kelpaa, niin miksi nimi kelpaa?

• ylös 209
  • alas 82
Vierailija

Se sukunimi on sun, appiukko ei sitä omista eikä päätä sen käytöstä. Sait sen ihan omaksesi aikaanaan avioituessasi ja sukunimen vaihtaessasi. Joten voit sen pitää ihan hyvällä omallatunnolla. Toki voit sen vaihtaa takas tyttönimeesi. Toisaalta taas haluan olla samalla sukunimellä kuin lapseni, joten sen takia en ehkä nimeä alkas vaihtaa. Sano appiukko mitä sanoo. Appiukko kun ei mun sukunimeä päätä. 

• ylös 292
  • alas 6
Vierailija

Appiukko saa puhua mitä huvittaa. Ei hänellä ole mitään mahdollisuutta vaatia sinua vaihtamaan nimeäsi.

• ylös 170
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten tuo sen estää?

Sulla on mahdollisuus pitää se nimi. Ihmettelen, että miksi haluaisit. Jos mies ei kelpaa, niin miksi nimi kelpaa?

Mä ainakin koen jo nimen omakseni, onhan se mulla ollut kauemmin kuin tyttönimeni. Siksi.

ohis

• ylös 299
  • alas 12
Vierailija

Et tientenkään vaihda ellet itse halua.

Miten muuten teidän naimisiinmenon yhteydessä, oliko mies sitä mieltä, että häitä ei tule, jos et vaihda nimeä?

• ylös 81
  • alas 4
Vierailija

Appiukko taitaa vaan purkaa pettymystään/suruaan/kiukkuaan tms. negatiivista tunnetta sen johdosta, että hänen lapsensa avioliitto on kariutunut.

• ylös 236
  • alas 2
Vierailija

Kuten jo yllä todettu, anna hänen uhkailla ihan rauhssa. Hänellä ei ole mitään asiaa moisiin höpinöihin.

• ylös 63
  • alas 3
Vierailija

Kuuluuko appiukko (ainakin omasta mielestään) ns. parempiin ihmisiin eikä siis haluaisi, että sinä eron jälkeen kantaisit heidän hienoa sukunimeään? Jotenkin nousukasmainen asenne apellasi tuossa nimiasiassa. Onko teillä muuten miehesi kanssa yhteisiä lapsia? Jos on, niin saavatko lapset säilyttää isänsä sukunimen vai pitäisikö apen mielestä myös lasten nimi vaihtaa sinun tyttönimeen? Ne mahdolliset lapsethan ovat eronkin jälkeen appesi jälkeläisiä ja isänsä jälkeen perillisiä.

• ylös 126
  • alas 1
Vierailija

Meillä mies lähti nuoremman naisen matkaan ja appi soitti raivoissaan, että lapsilla ei ole mitään asiaa heidän tontilleen tai silmiensä eteen. Olin hämmästynyt ja loukkaantunut. Myöhemmin selvis, että mieheni oli kertonut vanhemmilleen mun olevan petturi ja jättäjä.

• ylös 342
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
miksi edes haluaisit exän sukunimen?

Useimmat kai pitää lasten takia, vanhemmat lapset ei aina innoissaan vaihda äidin tyttönimeen, kun ovat tottuneet. Tai sitten jos exällä on tosi hieno nimi ja tyttönimi ihan hirveä.

• ylös 84
  • alas 8
Vierailija

Toki saat pitää nimen ja saat pitää tittelin eli olet edelleen eronkin jälkeen rouva Larvanto. Tosin en ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka haluaa eronkin jälkeen osoittaa uskollisuuttaan ja alamaisuuttaan exälle kertomalla jo nimellään, kenelle on kuulunut.

• ylös 44
  • alas 124
Vierailija

Sulle se on laillisesti annettu joten teet sillä mitä haluut. Seuraavaksi se varmaan pyytää antamansa häälahjan takas...

• ylös 72
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toki saat pitää nimen ja saat pitää tittelin eli olet edelleen eronkin jälkeen rouva Larvanto. Tosin en ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka haluaa eronkin jälkeen osoittaa uskollisuuttaan ja alamaisuuttaan exälle kertomalla jo nimellään, kenelle on kuulunut.

Ei nainen muutu miehen omaisuudeksi vaikka ottaisikin miehen sukunimen naimisiin mennessä. Millä vuosituhannella sinä elät?

Ei sukunimi ole mikään pikkujuttu, jonka vaihtaa tuosta vaan. Itse olen aina halunnut pitää oman sukunimeni enkä sitä vaihtanut. Jos olisi ollut voimassa vanha sukunimilaki, jonka mukaan minun olisi pitänyt ottaa miehen sukunimi, niin erotessa olisin pitänyt sen.

• ylös 123
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä mies lähti nuoremman naisen matkaan ja appi soitti raivoissaan, että lapsilla ei ole mitään asiaa heidän tontilleen tai silmiensä eteen. Olin hämmästynyt ja loukkaantunut. Myöhemmin selvis, että mieheni oli kertonut vanhemmilleen mun olevan petturi ja jättäjä.

Sympaattisen reilu ja rehti mies...

Olen pahoillani, että jouduit kokemaan tuollaisen kohtelun miehesi ja hänen isänsä taholta. 

• ylös 136
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sympaattisen reilu ja rehti mies...

Olen pahoillani, että jouduit kokemaan tuollaisen kohtelun miehesi ja hänen isänsä taholta. 

Ei lapsesikaan varmaa paljon menetä jos eivät ole tuollaisten idioottien kanssa tekemisissä.

• ylös 93
  • alas 1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat