Vierailija

Teini joka täyttää helmikuussa 15, on kysellyt mopokortin ajamista ja olen toistaiseksi antanut luvan. Mietin vaan, onko kevytmoottoripyörä, jonka voi hankkia 16-vuotiaana, sittenkin parempi? Vai olisiko siinä mitään järkeä, kun jo parin vuoden päästä 18-vuotiaana saisi autonkin. Itse en mopoa nuorena hankkinut, vaan kuljin veljen vanhalla skootterilla ja ajoin ajokortin 18-vuotiaana. Joten: Mopo vai kevari? Kumman kannalla olette?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (6)

Vierailija

Itse valitsisin mopon, siinä mielessä tuo kevari on vähän turha hankinta kun sitä ehtisi käyttää vain pari vuotta ennen ajokorttia. Mopoa sentään kolme vuotta. Ei siinä, kyllähän joku voi ajella mopollaan vielä yli 18-vuotiaana mutta tuttavapiirissä en ole tällaiseen törmännyt.

Vierailija

Riippuu budjetista. Kevarissa on se hyvä puoli että sillä ei jää liikenteen jalkoihin. Kunhan vaan kuski tajuaa pitää järjen päässä ja ajaa normaalisti, sillä saa myös äkkiä kortin pois tai jalan pakettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sudki79

Ensin tietty se mopo ja sitten kun saa niin kevari, meidän pojalla on nyt kevari.. Ukko oli sitä mieltä että pitää saada ajaa heti kun pystyy et tulee varmuutta. Se osaa keulia jo tosi hyvin eipä kaatuile kun saa ekan oikean moottoripyörän.. Tai on meillä jo mökillä et voi yksityistiellä vähän harjotella.

Vierailija

Meillä mopo viime kesän ja nyt keväällä mun pitäs aloittaa pojan kanssa kevariopettelut, siis minä opetan, poika toivottavasti oppii mitä mutsi opettaa.

Vierailija

Oppimisen ja kehityksen kannalta olisi tietenkin hyvä ajaa mopokortti ja siitä kevariin, mutta kiitos ajokorttien hinnoittelun meinaa monelta loppua rahkeet, koska ei ole halpaa lystiä ja varsinkin mopon ajo jää usein yhteen kesään. Mopokortistakaan ei saa kuin kymppejä hyvitystä kevarikorttia ajettaessa. Kevarikortin ajamisesta se hyöty, että voi siirtyä nuorempana täystehoisiin m-pyöriin.
Tilanne toinen jos joku tuttu opettaa tai viitsii hankkia harjoitteluluvat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oppimisen ja kehityksen kannalta olisi tietenkin hyvä ajaa mopokortti ja siitä kevariin, mutta kiitos ajokorttien hinnoittelun meinaa monelta loppua rahkeet, koska ei ole halpaa lystiä ja varsinkin mopon ajo jää usein yhteen kesään. Mopokortistakaan ei saa kuin kymppejä hyvitystä kevarikorttia ajettaessa. Kevarikortin ajamisesta se hyöty, että voi siirtyä nuorempana täystehoisiin m-pyöriin.
Tilanne toinen jos joku tuttu opettaa tai viitsii hankkia harjoitteluluvat.

Eipä tuo juuri muuta vaadi kuin kirjalliset.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.