Vierailija

Merkkilaukkujen ostamista perustellaan sillä että ne "on sijoitus". Voisiko joku kertoa nyt tälle tyhmälle maalaiselle että miten muka? Okei, ymmärrän että jotkut harvinaiset kappaleet saattaa nostaa arvoaan ajan myötä, mutta miten muka perus LV ym laukuista saa tulevaisuudessa enemmän takaisin kun mitä niihin on sijoittanut?
Tuli vaan taas mieleen kun tuo eräs bloggaaja myy ystävänsä laukkua, ostettu lokakuussa, hinta silloin 4000 eur, pyynti nyt 3600. Että kannattaako?

• ylös 11
  • alas 0

Kommentit (10)

Vierailija

Kyllä siitä laukkukaupasta löytyy sija rahoille, mutta muuta sijoitusta siinä ei ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei varmaan kukaan oikeasti ajattele, että laukku olisi sijoitus. On vaan tapana (vitsillä) puolustella typerän kalliin laukun ostamista sillä, että muka kyseessä on rahojen viisas sijoittaminen. Älä ap ota asioita noin vakavasti.

Vierailija

Sama juttu on aitojen korujen kanssa - sanovat, että raha on koruissa aina turvassa. Minulla on muutama upea timanttisormus ja joitakin kalliita korvakoruja, mutta eihän noita voi myydä muuksi kuin romukullaksi. Ja koruista irrotetuista timanteista ei saa käytännössä pennostakaan.

Vierailija

No jos nyt mietitään niin esim LV:n hinnat nousee koko ajan. Jos olisi vuosia sitten sellaisen ostanut ja pitänyt hyvänä niin tänä päivänä siitä voisi hyvinkin saada rahansa takaisin. Luultavasti ei tekisi voittoa, mutta hyväkuntoisesta voisi saada ainakin melkein sen mitä on joskus maksanut kun uuden hinta on noussut ties kuinka paljon.

Mutta nykyään en usko että kannattaa, ei ne voi niin paljoa nousta enää. Neverfull maksaa jonkun tonnin ja jos sen ostat ja pidät vaikka kaapissa koskemattomana niin 10 vuoden päästä en usko että uudet on mitään kahta tonnia. Rahansa saa ehkä takaisin mutta ei niillä voittoa tee.

Jotkut erikoisemmat on sitten eri asia. Jos laukkua valmistetaan vaikka vain 1000kpl ja ne kaikki menevät niin tietysti on joku joka on valmis maksamaan siitä suuria summia. Mutta suomalaisilla ei sellaisia ole.

Itse en pidä omia merkkilaukkujani sijoituksena vaan käyttötavarana. Pidän ne hyvässä kunnossa, että ne kestävät mahdollisimman pitkään kun maksoivatkin reilusti ja jos joskus myyn niin saan varmaan ihan hyvin rahaa, mutta en osta niitä siksi että voin joskus myydä. Käytetty on aina käytetty, kuitenkin. LV:tä en muuten omista, ilmaiseksi voisin ottaa.

Vierailija

Vain Chanelin klassikkomalleista ja Hermesin joistakin malleista kuten Birkinistö voi saada vuosien jälkeen enemmän kuin on itse maksanut. Uusien hinnat ovat nousseet jatkuvasti ja nousevat koko ajan. Nämä on myös mahdollista pitää hyväkuntoisina korkean laadun takia, ja näitä malleja halutaan ostaa edelleen. Joitakin muita poikkeuksia on myös, mutta muut ovat käyttölaukkuja.

Vierailija

Sijoitus siinä mielessä, että merkkilaukuista saa ulos edes jotain, jos on rahapulassa myytävä omaisuuttaan. Rahaahan voi laittaa menemään moneen paljon holtittomampaankin kohteeseen.

Vierailija

Yleisesti ottaen LV, Chanel ja Hermes on merkkejä, joilla pystyy tekemään voittoa helpostikin. Säännölliset hinnan nousut ja saatavuuden rajoittaminen mahdollistaa tämän. Itse ainakin olen jäänyt voitolle jokaisen merkkituotteeni myynnissä. Mutta malttamattomana olen laittanut aina saman tien laukun kiertoon, enkä ole jäänyt odottelemaan arvonnousuja sen kummemmin.  Sen takia voitotkaan nyt ei ole mitään päätä huimaavia, vaikka tietysti pankkitilien talletuskorot voittavatkin. 

Jopa LV:n huonolaatuiset huivit (joissa myös näkyy käytönjäjljet) jälleenmyydään miltein samalla hinnalla kuin myymälöissä saa uutena. Puhumattakaan sitten laukuista, joissa ei se ikä niin näykään. Nyt vaan harmittaa, kun en ostanut Chanelin flappiä 2000-luvun puolessa välissä, sillä nyt sen pystyisi myymään useamman tonnin voitolla. Ja näin myös monet toimii. Mutta ei, en itse osta laukkuja sijoitukseksi :D Ei kantti kestäisi suoltaa kymmeniä tuhansia euroja Birkiniin, vaan mielummin sitten vaikka makuutan rahoja tilillä.

Vierailija

En ole mikään merkkihiiri, mutta mulla on yksi 2012 ostettu merkkilaukku, jonka hinta oli silloin 450 euroa, nyt samaa myydään uutena 600 eurolla ja huuto.netissä hyväkuntoisia käytettyjä n. 500 eurolla. Eli joo, olisin 50 euroa tienannut tässä 3,5 vuodessa + saanut käyttää laukkua 3,5 vuotta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat