Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

tuolla omilla sivuilla oikein toimitaan? Käydään katsomassa sitä etusivua (?) ja sielläkö ohjeet, mitä seuraavaksi tehdään? Käydäänkö päivittäin katsomassa? Etten vaan tekisi mitään pahoja virheitä vahingossa..

• ylös 4
  • alas 1

Kommentit (19)

Vierailija

Selvityksesi on niin sekavaa, että kukaan ei käsitä mistä puhut. Ihmiset eivät osaa lukea ajatuksiasi.

• ylös 8
  • alas 10
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kun ilmoittauduit sait vastauksen, missä kerrotaan että hakijaksi ilmoittautuminen onnistui ja että te-toimistosta ollaan sinuun yhteydessä. Paikasta riippuen tulee joko soitto tai kirje. Tutustu te-palvelujen sivuilla työnhakijan oikeudet ja velvollisuudet osioon. Ei tässä vaiheessa mitään kummempaa, rauha vaan.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun ilmoittauduit sait vastauksen, missä kerrotaan että hakijaksi ilmoittautuminen onnistui ja että te-toimistosta ollaan sinuun yhteydessä. Paikasta riippuen tulee joko soitto tai kirje. Tutustu te-palvelujen sivuilla työnhakijan oikeudet ja velvollisuudet osioon. Ei tässä vaiheessa mitään kummempaa, rauha vaan.

Juu, tuollaisen ilmoituksen sain :). Eli tutkimaan nuo kertomasi kohdat. Kiitos!

Vierailija

Kirjeessä kerrotaan aika, johon mennessä sinun tulee olla yhteydessä työkkäriin ja varata aika. Se tieto näkyy myös siellä etusivulla. Itse en ole sitä sivustoa muuten katsellut. Turha koko nettipalvelu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kirjeessä kerrotaan aika, johon mennessä sinun tulee olla yhteydessä työkkäriin ja varata aika. Se tieto näkyy myös siellä etusivulla. Itse en ole sitä sivustoa muuten katsellut. Turha koko nettipalvelu.

Ja kirjeitse ja puhelimitse asioiminenko sitten on parempi vaihtoehto?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen aika? Ei sinne mennä, sieltä soitetaan ja tarkistetaan tiedot ja annetaan jatko-ohjeet puhelimitse. Käynti on ehkä elo-syyskuussa, jos sittenkään.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan nyt ekaa kertaa tähän ketjuun, mutta joo, puhelimitse asioiminen on yleensä helpompaa kuin TE:n nettisivupalvelu. Siellä ei saa mitään yksilöllisiä asioitaan hoidettua, aina pitää joko lähettää yhteydenottopyyntö tai soittaa itse.

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan nyt ekaa kertaa tähän ketjuun, mutta joo, puhelimitse asioiminen on yleensä helpompaa kuin TE:n nettisivupalvelu. Siellä ei saa mitään yksilöllisiä asioitaan hoidettua, aina pitää joko lähettää yhteydenottopyyntö tai soittaa itse.

Tämä on totta. Koko "ilmoittautumislomakekin" on niin epäselvä, että mieluummin asioisi tiskillä ja täyttäisi paperilomakkeen virkailijan avustuksella. Varmaan kuntakohtaista, että pääseekö virkailijan pakeille kuinkakin nopeasti.

Vierailija

Jaakon peruna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Koko "ilmoittautumislomakekin" on niin epäselvä, että mieluummin asioisi tiskillä ja täyttäisi paperilomakkeen virkailijan avustuksella. Varmaan kuntakohtaista, että pääseekö virkailijan pakeille kuinkakin nopeasti.

Yhä enemmän tullaan sähköistä asiointia kehittämään, missään ei ole enää resurssia jotain paperilomaketta virkailijan ensin auttaa täyttämisessä ja sitten naputella koneelle. Samat asiat kysytään verkossa kuin aiemmin paperillakin.

Vierailija

Mikäs siinä, jos sitä työkkärin sähköistä lomaketta kehitettäisiinkin, mutta se taitaa olla se ensimmäinen testiversio, joka joskus 15 vuotta sitten otettiin käyttöön. En ole koskaan täyttänyt mitään sekavampaa lomaketta, vaikka erilaisia etuuksia olen elämässäni hakenut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos sitä työkkärin sähköistä lomaketta kehitettäisiinkin, mutta se taitaa olla se ensimmäinen testiversio, joka joskus 15 vuotta sitten otettiin käyttöön. En ole koskaan täyttänyt mitään sekavampaa lomaketta, vaikka erilaisia etuuksia olen elämässäni hakenut.

Mikä siinä on sekavaa? Nimi, osoite, koulutus, työkokemus... minusta aika yksinkertaisia asioita. Rasti ruutuun "haen kokoaikatöitä".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on sekavaa? Nimi, osoite, koulutus, työkokemus... minusta aika yksinkertaisia asioita. Rasti ruutuun "haen kokoaikatöitä".

Esimerkiksi se, ettei käytössä ole "muu - mikä" -tyyppisiä ratkaisuja, vaan valikoista on valittava, vaikkei siellä olisi sopivaa vaihtoehtoa. Tietyt kohdat on pakko täyttää, vaikka ne ei sopisi omaan tilanteeseen millään tavalla jne. Lisäksi virkailijan 20 vuotta aiemmin täyttämiä kohtia ei pysty poistamaan itse, vaikka ne olisivat täysin irrelevantteja nykyisen työnhaun kannalta. (Eli haet kampaajan töitä, vaikka olisit allergisoitumisen takia joutunut vaihtamaan alaa jo kauan sitten.) Jne. jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi se, ettei käytössä ole "muu - mikä" -tyyppisiä ratkaisuja, vaan valikoista on valittava, vaikkei siellä olisi sopivaa vaihtoehtoa. Tietyt kohdat on pakko täyttää, vaikka ne ei sopisi omaan tilanteeseen millään tavalla jne. Lisäksi virkailijan 20 vuotta aiemmin täyttämiä kohtia ei pysty poistamaan itse, vaikka ne olisivat täysin irrelevantteja nykyisen työnhaun kannalta. (Eli haet kampaajan töitä, vaikka olisit allergisoitumisen takia joutunut vaihtamaan alaa jo kauan sitten.) Jne. jne.

Siellä kyllä on esim aloitan työn, opiskelun, muun syyn jne. Hakuammatit pystyy määrittelemään kun työnhakijaksi ilmoittautuu. Jos sulla on 20 vuotta ollut työnhaku voimassa, niin sitten ei pysty itse muuttamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siellä kyllä on esim aloitan työn, opiskelun, muun syyn jne. Hakuammatit pystyy määrittelemään kun työnhakijaksi ilmoittautuu. Jos sulla on 20 vuotta ollut työnhaku voimassa, niin sitten ei pysty itse muuttamaan.

Kyllä minä tiedän mitä siellä on tai ei ole, kun sen lomakkeen vasta pari viikkoa sitten täytin. Sinä varmaan olet puuseppä ja etsit puusepän työtä ja olet suorittanut tasan sen yhden puuseppäkoulutuksen, mutta kaikilla ei ole samat taustat. Tai sitten sinä et tiedä yhtään mistä puhut, mutta sepä ei olisikaan uutta tällä palstalla.

Vierailija

Nyt huomasin, ettei työnhakutietoja voi enää korjata, ymmärsin väärin ja laitoin sitten lomakkeeseenkin väärin. Vasta virkailijan kautta pystyy korjaamaan, soittoaika kuukauden kuluttua..

Vierailija

Mieheni oli yli vuosis sitten joulukuussa lomautettuna ja liiton ohjeiden mukaan ilmoittautui työkäriin. Nyt joulukuussa firma päätti taas kuukauden lomautuksesta. Kun oli ilmoittamassa asiaa tökkärin nettisivuilla, kävi ilmi että on tilastoissa ollut koko vuoden työttömänä. Ei ollut siis tajunnut että työttömyys pitää ilmoittaa päättyneeksi kun lomautu loppuu. Ihmeteltiin vaan että eipä ne kyllä sielläkään mitään tee jos ukko on vuoden "työttömänä" eikä mitään työtarjouksia ole välitetty tai muutenkaan yhteyttä otettu. Eipä meistä kumpikaan ole työkkärin kautta töitä koskaan saanut. Yleensä työpaikka on löytynyt siten että on katsottu kiinnostava työnantaja ja otettu yhteyttä oli vapaana olevia töitä ilmoitettu haluun tai ei. Viimeisimmän työni sain kun hain avointa virkaa. Yleensä olen siis ottanut vaan esimiehin yhteyttä ja kertonut että haluaisin teille töihin. Töitä on joko järjestynyt tai sitten ei. Sama miehelläni, hänellä suhteet tosin vaikuttavat enemmän kuin minun alallani.

Vierailija

Tällä älykkyydellä kannattaa alkaa etsimään siivoojapaikkoja. Ei susta toimitusjohtajaksi ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jonotusaika puhelimessa aboutvartti, jos riittääkään. Puhelimeen vastaava henkilö ei ole se virkailija jonka kanssa on aiemmin asioitu. Kolme tai neljä toistoa, että puhelimeen vastannut henkilö ymmärtää mistä on kyse ja suostuu välittämään viestin eteenpäin. Seuraavalla viikolla ilmoitus, etten ole ilmoittanut menemisistäni ja karenssia pukkaa. Vittu mitä "palvelua".

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat