Työttömyys-ahdistus. Oikein vatsasta kouraisee :(
Välillä työttömyyden aiheuttama ahdistus on todella voimakasta. Tulevaisuus on niin epävarmaa :(
Kommentit (12)
Opiskelemaan on lähdettävä, jos ei töitä ala löytyä. Mitä nuo työvoimakoulutukset käytännössä ovat? Ap
Mol työvoimakoulutukset. Eli työkkärin tuella pääset kouluttautumaan. Näihinkin pitää hakea eikä välttämättä edes pääse. Yleensä nämä on hyvin työllistetyille aloille, kuten lähihoitaja, siivooja tms.
Niihin työvoimakoulutuksiin on vaikea päästä. Sinne pääsee yleensä ne jotka ei kyseiseen koulutukseen halua. Jos on liian innokas, niin ei ainakaan pääse.
Näihin on myös äärettömän paljon hakijoita, joista suurin osa työkkärin pakottamina.
Yksi vaihtoehto on omaehtoinen kouluttautuminen työkkärin tuella jota saa 2-vuotta.
Mutta tästä pitää muistaa sopia työkkärissä ennenkuin hakee kouluun. Tieto siitä saako työkkärintukea, tulee vasta, kun koulu alkaa. Eli saatat joutua hakemaan opintotukea, jos työkkäri ei puolla hakemusta.
Kyllä sen tietää että kun suomessa työttömiä on se rontti puoli miljardia ja työpaikkoja auki kaksi niin aika moni jää ilman.
Älähän hättäile, kyllä tähän tottuu! Mulla töitä noin kaksi päivää viikossa, lopun aikaa työttömänä. Mutta en voi mitään kun töitä ei vaan kertakaikkiaan ole!
Vierailija kirjoitti:
Älähän hättäile, kyllä tähän tottuu! Mulla töitä noin kaksi päivää viikossa, lopun aikaa työttömänä. Mutta en voi mitään kun töitä ei vaan kertakaikkiaan ole!
Mitä töitä teet 2 päivänä viikossa? Ja mieti -mä oon kateellinen sulle! T.totaalityötön
Vaikeaa ollut täälläkin välillä. Olen nuori, vastavalmistunut insinööri, jolta löytyy työkokemustakin monipuolisesti. Suhdetyöpaikat ovat YT-neuvotteluiden kourissa. Nyt, kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen näkyy vihdoinkin valoa tunnelin päässä; lukuisat avoimet hakemukset ovat vihdoinkin tuottaneet tulosta ja kahden viikon sisään olen saanut yhteydenoton kolmesta eri yrityksestä. Nyt vaan toivon kovasti, että joku näistä sitten minut palkkaisi, vielä ei ole mitään varmaa enkä aio liikaa iloita, ennen kuin olen allekirjoittanut työsopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä teet 2 päivänä viikossa? Ja mieti -mä oon kateellinen sulle! T.totaalityötön
Täällä toinen. Olisipa töitä edes 2 päivää kuussa mutta ei, viimeksi tein muutaman päivän viime maaliskuussa :(
Kaksi ammattitutkintoa. Toisesta jäljellä opintolainaa. Ei töitä ja työmarkkinatuesta maksellaan opintolainaa pois.
Omaehtoisesta koulutuksesta kannattaa ensin jutella oman virkailijan kanssa. Jos hän puoltaa menee varmasti läpi. Opiskeluajalta saa lisäksi paremmat tuet. Pitää vain toimittaa säännöllisesti opintorekisteriote työkkäriin. Suosittelen!
Tässä nro 6, joka työskentelee tuon noin kaksi päivää viikossa.Teen myyntityötä erikoisliikkeessä, ja mikä kivointa, työhöni kuuluu paljon muutakin kuin kassalla työskentelyä. Itse asiassa, jos olen noin kahdeksan tuntisen päivän, niin olen siitä kassalla vajaa puolet. Muita työtehtäviäni on hyllyjen täyttö, kuorman purku, asiakkaiden palvelu myymälässä, kaikenlaiset siistimis ja järjestämistehtävät. Palkka on 12€/tunti, mutta sitä nostaa ilta-, kiire- ja lauantailisät, joten usein palkka iltavuorossa noin 18€/tunti. Käteen kuukaudessa saan noin 1200-1400 euroa, sillä saan työttömyyskorvausta päiviltä, jolloin ei ole työtä. Tulen tuolla rahalla ihan hyvin toimeen, mutta tottakai haen kokoaikatyötä samalla. Nytkin kaksi työpaikkahakemusta vetämässä. Olen tyytyväinen että saan olla edes vähän työelämässä mukana, varsinkin kun on ollut hyvä tuuri ja työyhteisöni on aivan mahtava.
No sama täällä. Ihan väärälle alalle olen kouluttautunut.
Tänään laitoin hakemukset pariin työvoimakoulutukseen ja työhakemuksiakin on vetämässä. Turhaa tähän asti kaikki, mutta onpahan jotain mitä odottaa. Eli kielteisiä vastauksia.