Miksi vegaanit eivät ymmärrä, että ihminenkin on eläin?
On jokseenkin huvittavaa, että vegaanit paasaavat ikävystyttävän sokealla kiihkolla jostain eläinten oikeuksista, mutta silti näille samoille hurkastelijoilla kyllä kelpaa kaikki vitun järsittävät vaikka niistä suurin osa onkin tuotettu käytännössä paikallista orja- ja lapsityövoimaa hyväksikäyttäen.
Esim. kananmuniakaan ei voi syödä, kun kanoja kohdellaan niin huonosti, mutta silti näille samoille samoille pelleille kyllä kelpaa mikä tahansa epäinhimillisissä oloissa ja täysin epäeettisesti orjatyövoimalla tuotettu rehu.
Kommentit (89)
Ameeban tasoisilta vegaaneilta ei kaikkee voi vaatia.
Proteiinin puute tekee tollasta.
Vegaanin mielestä ihminen ei ole eläin, ei ole muuta selitystä.
Eipä taida palstan viherpaskojilta tulla topiikkiin vastausta. Tuskimpa yllättää edes Mietaa.
Miksi ap et ymmärrä olevasi hieman yksinkertainen? Mene nillittämään muualle ja pupeltamaan lihojasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap et ymmärrä olevasi hieman yksinkertainen? Mene nillittämään muualle ja pupeltamaan lihojasi.
Ad hominem otetaankin aina käyttöön siinä vaiheessa kun mitään kunnon vasta-argumenttia ei ole. Edelleenkään ei yllätä edes mietaa.
Jos nyt lähdetään siitä perusasiasta, että suurin soijan syöjä maailmassa on meidän lihakarjamme. Että mielummin mä syön sen ihmiskidutetun soijan, kun ihmiskidutetun + lehmäkidutetun soijan.
Jos lehmäkidutus lopetettaisiin, niin ihmiskidutettua soijaa tarvittaisiin enää vain murto osa.
Puuh, kun on vaikeaa yrittää alentua yleisönsä älykkyyden tasolle...
Miksi teitä kiinnostaa mitä muut syö tai ei syö?
En oo vegaani, vaan lakto-ovo-vegetaristi ja mua ei kiinnosta pätkääkään mitä te muut syötte. Syökää vaikka paskaa, mutta se ei tarkota että munki pitäis sitä syödä.
Jos näillä orjatyövoimalla tuotetuilla rehuilla viittaat esimerkiksi soijaan, voin vakuuttaa, ettei vegaanien soijan kulutus ole mitään siihen verrattuna, mitä lihansyöjät sitä epäsuorasti kuluttavat. Vain murto-osa maailman soijasta päätyy inhmisten ruoaksi, loppu menee tuotantoeläinten rehuksi. Lihansyöjät tukevat mitä todennäköisimmin siis ihan saman verran orjuuttavaa työvoimaa kuin vegaanitkin. Se lähitilalla tuotettu possu on kuluttanut huomattavasti suuremman määrän soijaa siihen verrattuna, mitä vegaani kuluttaa.
En käsitä, miten ihmiset voivat ajatella, että jos haluaa tehdä ilmaston, ihmisten ja eläinten auttamiseksi edes jotain, täytyisi olla joku ainoastaan luomuruokaa kuluttava rastatukkainen hippijeesus. Haluaisin saada rauhassa tehdä edes jotain maapallomme hyväksi, ja en jaksaisi millään kuunnella tuomitsevaa turhanpäiväistä "no mutta kun" -läpätystä pahan kognitiivisen dissonanssin omaavilta ihmisiltä.
Jos olisit esittänyt kysymyksesi ilman kiroamista ja uhoa, olisin voinut vastatakin.
Hohhoijaa. On tainnut liika lihansyönti pehmentää pääsi. Noin tyhmille ihmisille on aivan turha perustella mitään, ei se kuitenkaan mene jakeluun. Niin, ja ihminen on tietenkin eläin, mitä se tähän kuuluu? Harrastatko kenties kannibalismia myös? Ääliö.
Ihminen on maapallon vaarallisin eläin. Lihansyöjärotu on kaikkein vaarallisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos näillä orjatyövoimalla tuotetuilla rehuilla viittaat esimerkiksi soijaan, voin vakuuttaa, ettei vegaanien soijan kulutus ole mitään siihen verrattuna, mitä lihansyöjät sitä epäsuorasti kuluttavat. Vain murto-osa maailman soijasta päätyy inhmisten ruoaksi, loppu menee tuotantoeläinten rehuksi. Lihansyöjät tukevat mitä todennäköisimmin siis ihan saman verran orjuuttavaa työvoimaa kuin vegaanitkin. Se lähitilalla tuotettu possu on kuluttanut huomattavasti suuremman määrän soijaa siihen verrattuna, mitä vegaani kuluttaa.
En käsitä, miten ihmiset voivat ajatella, että jos haluaa tehdä ilmaston, ihmisten ja eläinten auttamiseksi edes jotain, täytyisi olla joku ainoastaan luomuruokaa kuluttava rastatukkainen hippijeesus. Haluaisin saada rauhassa tehdä edes jotain maapallomme hyväksi, ja en jaksaisi millään kuunnella tuomitsevaa turhanpäiväistä "no mutta kun" -läpätystä pahan kognitiivisen dissonanssin omaavilta ihmisiltä.
Jatkat samaa vanhaa virttäsi. Suurin osa tuosta soijasta käytetään jenkeissä, eikä minulla siihen ole mitään osaa eikä arpaa. Ulise rauhassa. Itse syön kalaa, riistaa, luomulihaa, kotimaista sellaista.
Joten tukehdu siihen epäekologiseen seitaniisi ja papuihisi, jonka takia sademetsiä kaadetaan.
Mä oon joskus vegaanihihhulointi katsellessa miettinyt, että eikös kanat muni ihan jokatapauksessa? Ja jos lehmän jättää lypsämättä, se on lähinnä eläin rääkkäystä.
Miksi näitä vegaanien mielestä eritteitä ei saa käyttää ravinnoksi?
Ihmisten syötävä soija tuodaan suomeen yleensä italiasta tai itävallasta. Lihaanin karjaeläimien soijarehu tuodaan toiselta puolelta maapalloa ja on usein geenimuunneltua.
Ihminen on hieman eri tasolla kuin muut eläimet. Me pystymme ajattelulla ja moraalillamme tekemään valintoja elämäntavassamme jotka joko vahingoittavat muita tai eivät vahingoita. Luonnossa tekevä eläin ei valintaa pysty tekemään.
Syömisvalinnat kuuluvat aina muillekin kuin asianomaiselle itselleen. Syömisvalinnoilla on vaikutusta luontoon, eläimiin ja muihin ihmisiin, myös pitkälti tuleville sukupolville.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon joskus vegaanihihhulointi katsellessa miettinyt, että eikös kanat muni ihan jokatapauksessa? Ja jos lehmän jättää lypsämättä, se on lähinnä eläin rääkkäystä.
Miksi näitä vegaanien mielestä eritteitä ei saa käyttää ravinnoksi?
Vähän epäilyttää katkaista tämä lupaavasti alkanut ajatteluprosessi, mutta mitäs jos kuitenkin vaikka googlen avulla tutustuisit ns. kysyntään ja tarjontaan. Jos siis arkijärki ei siihen riitä.
Miksi kaikki vegaanit on niin kireitä?
Miksi aina pitää yrittää vegaaneja saada jollain tapaa huonoon valoon? Miksi se vaivaa teitä niin paljon, että joku ei syö lihaa tai muita eläinkunnantuotteita?
Johtuuko nää alotukset aina siitä, että jollain lihansyöjälle tulee huono omatunto?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten syötävä soija tuodaan suomeen yleensä italiasta tai itävallasta. Lihaanin karjaeläimien soijarehu tuodaan toiselta puolelta maapalloa ja on usein geenimuunneltua.
Ihminen on hieman eri tasolla kuin muut eläimet. Me pystymme ajattelulla ja moraalillamme tekemään valintoja elämäntavassamme jotka joko vahingoittavat muita tai eivät vahingoita. Luonnossa tekevä eläin ei valintaa pysty tekemään.
Syömisvalinnat kuuluvat aina muillekin kuin asianomaiselle itselleen. Syömisvalinnoilla on vaikutusta luontoon, eläimiin ja muihin ihmisiin, myös pitkälti tuleville sukupolville.
Voi että olet ylevä ihminen, maapallon kirkkaimpiin ja puhtaimpiin eliömuotoihin kuulut selvästi.
Käytätkö muovia, autoa, lentokoneita, asut betoni- tai puutalossa?
Jospa muuttaisit siihen itse kakkimaasi kakkamajaan jonnekin korpeen ilman sähköä ja vaatteita,
ja keräisit mustikanvarpuja? Niilläkin voi olla tunteet, asiaa ei ole tutkittu.
Näin jättäisit maapallolle mahdollisimman pienen jäljen itsestäsi.
Jep. Pähkinät ja saatanat , soijat ja pavut lennätetään toiselta puolelta maapalloa,
mutta järvikala, riista, luomuliha ja lähitilan kananmunat on helvetistä. =)