Kommentit (8)

Hamipa

Apteekissa oli myynnissä vain 10 rokotteen pakkaus, muita ei ollut edes markkinoilla. Että on voinutkin jäädä myynti vähäiseksi... Harvalla kun on tarve kymmentä lasta rokottaa. Periaatteessa apteekki olisi ollut halukas purkamaan yhden paketin ja myymään rokotteet yksitellen, mutta olisi pitänyt olla takeet sitä, että loputkin 9 menevät kaupaksi. Ensi vuonna uuteen kokeiluun, yksittäispakattuina?

teija

Minä innostui sumutteesta ja sain kuin sainkin reseptin nelivuotiaalleni. Rokotteen antama laajempi suoja motivoi kivuttomuuden lisäksi. Ihmetystähän tämä herätti ja otin asian haasteena. Pariin apteekkiin soittelin ja toisessa ylen ystävällinen henkilö oikopäätä tilasi sen 10 pakkauksen ja möi minulle 30 eurolla yhden. Tiedä sitten saiko pomoltaan sapiskaa. Kummastelin kyllä kovasti homman hankaluutta.

Mii

Olisin sen mieluusti ottanut 5-vuotiaalle neulakammoiselle. Ei kuitenkaan julkisella annettu, vaan perinteisellä mentiin. Nuorempi taas oli liian nuori.

Vierailija

Nämä rokotteetkin ovat ihan humpuukia, ette taida edes lukea tutkimuksia niistä, kun olette epäpäteviä. Osaatteko edes lukea muuten hömppälehtiä, tässä olisi yksi artikkeli:
http://markstengler.com/health-risks/is-the-flu-shot-more-effective-than...

"What evidence exists that the influenza vaccines reduce death of older people? According to Dosi’s review there are “virtually none.” He notes that influenza vaccines are approved for older people based not on their effectiveness but that they can induce antibody production. Increasing antibodies does not necessarily translate into not getting infected with the flu."

Vierailija

Jossain artikkelissa oli puhetta siitä, että nenään annettu influenssarokote toki antaa suojaa itse kohteelle, mutta saattaa olla ympäristölleen vaarallinen, koska sieltä nenästä ne taudinaiheuttajat tarttuvat helposti ei-rokotettuihin. Monet lapsethan niistävät miten sattuu ja tonkivat nenäänsä pesemättä käsiään. Pahimmillaan nenärokote voisi aiheuttaa epidemian ei-rokotetuissa. 

Vierailija

Saako aikuisetkin tuota nenäsumuterokotetta käyttää? Olis ihan jees neulakammoiselle, toimiskohan muutkin rokotteet sumutteena?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jossain artikkelissa oli puhetta siitä, että nenään annettu influenssarokote toki antaa suojaa itse kohteelle, mutta saattaa olla ympäristölleen vaarallinen, koska sieltä nenästä ne taudinaiheuttajat tarttuvat helposti ei-rokotettuihin. Monet lapsethan niistävät miten sattuu ja tonkivat nenäänsä pesemättä käsiään. Pahimmillaan nenärokote voisi aiheuttaa epidemian ei-rokotetuissa. 

Siinäkö on siis eläviä viruksia? Koska minun ymmärtääkseni  pistettävässä ei ole.

Ja täällä yksi, joka ei ollut kuullutkaan nenäsuihkeesta. Olisin heti ottanut kaikille lapsille sen.

Ei piikkejä

Halusin rokotteen nenäsumutteena 8-vuotiaalle lapselleni ja sen saaminen oli vaikeaa. Ensin tiedustelin neuvolasta ja kouluterveydenhoitajalta. Kummassakaan se ei ollut mahdollista, koska rokotetta myytiin vain 10 kpl pakkauksissa. Mehiläisen ohjelmaan rokote ei kuulunut ollenkaan. Diacorissa homma hoitui ja taisi maksaa vähän yli 50 €.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat