Vierailija

Ruoka ei kuulemma ole syötävää jossei sitä hukuteta voihin, kermaan ja suolaan. Teen itse mielelläni terveellistä ruokaa ja omasta mielestäni ihan hyvää perusruokaa. Mutta kun vaimo haluaa sen aina tehdä. Samaa tekemäänsä kermasotkua haluaa koko perheen syövän, minun ja kolmen lapsemme. Hän syö sitä myöskin suuria! määriä. Ja makaa ruokailun jälkeen sohvalla vatsansa vieressä kun ei muuta jaksa ylensyömiseltään. Öklöttää! Ja vähän pelottaakin että tätäkö tämä nyt sitten tulee aina olemaan. Elopainoakin hänelle on tullut noin 40 kiloa lisää ensitapaamisestamme jota jaksaa aina itse tuskailla ja vinkuu haluavansa laihtua, vaikka siltikin mättää suuhunsa lisää voimössöjä. On se nyt perhana ettei tajua miksei paino putoa. Kertokaas naiset kuinka loukkaamatta hänen tunteitaan voisin tukea häntä laihtumisessa.

Kommentit (18)

Vierailija

Seuraavan kerran kun se valittaa olevansa läski niin toteat vaan "jaa, miksi et tee mitään asian eteen". Jos sieltä tulee vastaukseksi että "AI OONKO SUN MIELESTÄ LIHAVA?!?" niin kerrot suoraan että on tuota tullut vähän lihottua. Ilkeä ei tarvitse kuitenkaan olla.

Kyllä mun mielestä suhteessa saa huomauttaa toiselle tämmösestä vaikka se saattaakin hetkeksi loukkaantua, varsinkin jos paino vaikuttaa jo negatiivisesti terveyteen. Jos itse pääsisin lihomaan enkä sitä tajuaisi itse niin toivoisinkin että joku muu sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sano että haluat itse alkaa syödä terveellisemmin ja lapsillekin se on hyväksi. Olet saanut tarpeeksesi voista ja kermasta ja se on alkanut ällöttää. Jos sulla ei ole ylipainoa niin kerro vaikka kohonneeista kolesteroliarvoista. Voit myös kertoa, että "en ole enää niin nuori, nyt on pakko alkaa pitää kehosta huolta." tms jne.

Jos nainen kunnioittaa sua niin se kyl syö sun tekemää ruokaa :D joudut toki näkemään vähän vaivaa. Niin muuten, tehkää niitä terveellisiä (mutta maistuvia) ruokia niin paljon että riittää useammaksikin päiväksi. Ei ainakaan kiire aja epäterveellisiin valintoihin.

Vierailija

Sanot vaan ihan suoraan, mitäs sitä kaunistelemaan. 40 kiloa on järkyttävä määrä! Itse lihonut 15 kiloa ja miehen huomautettua siitä, aloitin syömään kevyemmin ja jo 8 kiloa lähtenyt,

Luulisi vaimosikin tajuavan, että tuo kilomäärä on terveydelle haitallista ja myös avioliitolle. Pian hän on eronnut valas vailla miestä.

Vierailija

Kyllä munkin mielestä parisuhteessa pitää voida sanoa/ huomauttaa toiselle jos painoa on noinkin paljon ylimääräistä kertynyt!

Tärkeintä on kuitenkin se miten sen sanoo, eli ei haukkumalla vaan mahdollisimman neutraalisti, esim jos vaimo kysyy olenko lihonut tai lihava, niin sanot rohkeasti vain " No itseasiasssa on noita kiloja jonkin verran ylimääräisiä tullut, mutta äkkiäkös ne me yhdessä sulatellaan ;) Aletaan tekee kevyempää ruokaa ja lähdetään yhessä kävelylle"

Todennäköistä on että loukkaantuu, kilothan ovat aina herkkä paikka, mutta kun asia on vihdointullut julki, on hänellä aikaa rauhassa sulatella kuulemaansa ja alkaa varmasti itsekseen miettimään ruoka- ja liikunta-asioitakin.

Vierailija

Ei se todennäköisesti oikeasti halua laihtua. Sen kun valittaa kun se kerran on tapana, että jos on ylipainoa, niin siihen pitäisi olla tyytymätön ja yrittää laihtua. Itse harrastan joskus samaa. En oikeasti halua laihtua, tai no, jos olisi taikapilleri, jonka avulla laihtuisi ilman vaivaa, niin joo kyllä kelpaisi, mutta yhtään vaivaa en ole valmis näkemään laihtuakseni. Mutta silti välillä tavan vuoksi esim. työkavereille valitan miten on taas kiloja tullut ja pitäisi laihtua :D

Vierailija

Ala laittaa salaattia vaimon ruoan kylkiäisiksi. Sitä sitten syöt pääasiassa ja vaimon ruokaa vain vähän. Kehuskele vielä kuinka virkeä olet kun syöt terveellisemmin. Josko vaimo siitä sitten tajuaisi vihjeen.

Vierailija

ongelma on, että jos laihduttaa 40 kg tai edes 20, rasva lähtee helposti vääristä paikoista. Se lähteekin naamasta, käsivarsista ja rinnoista. Kohta sinulla on nainen, jonka naamassa silmät pussittaa ja poskilihat roikkuu ja t issien paikalla on maata viistävät ryppyiset tyhjenneet pussit. Hrrh.

Ihminen, joka lihoo noin paljon, joutuu vain päättämään, pysyykö siinä painossa jossa on ja säilyttää edes lapsenomaisen pinkeän naaman vai laihtuuko ja näyttää sen jälkeen huomattavasti ikäistään vanhemmalta ja mahdollisesti vartaloltaankin vastenmielisemmältä. Usko pois, viiltohaavoilta näyttäviä läskin poistumisesta johtuvia ryppyjä käsiversien alla et halua yhtään enempää kuin tätä nykyistä rasvavuorta. Sinuna pitäisin huolen vain siitä, että ei liho enää enempää. Luulen, että 10 kg laihdutus olisi turvallinen vielä kasvojen lihojen kannalta. VArma ei voi olla.

Onnea teille molemmille!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ongelma on, että jos laihduttaa 40 kg tai edes 20, rasva lähtee helposti vääristä paikoista. Se lähteekin naamasta, käsivarsista ja rinnoista. Kohta sinulla on nainen, jonka naamassa silmät pussittaa ja poskilihat roikkuu ja t issien paikalla on maata viistävät ryppyiset tyhjenneet pussit. Hrrh.

Ihminen, joka lihoo noin paljon, joutuu vain päättämään, pysyykö siinä painossa jossa on ja säilyttää edes lapsenomaisen pinkeän naaman vai laihtuuko ja näyttää sen jälkeen huomattavasti ikäistään vanhemmalta ja mahdollisesti vartaloltaankin vastenmielisemmältä. Usko pois, viiltohaavoilta näyttäviä läskin poistumisesta johtuvia ryppyjä käsiversien alla et halua yhtään enempää kuin tätä nykyistä rasvavuorta. Sinuna pitäisin huolen vain siitä, että ei liho enää enempää. Luulen, että 10 kg laihdutus olisi turvallinen vielä kasvojen lihojen kannalta. VArma ei voi olla.

Onnea teille molemmille!

Jos laihduttaa hitaasti, nahka ehtii muutokseen mukaan, eikä käy näin.

Vierailija

Voisitteko aloittaa yhdessä jonkun liikuntaharrastuksen? Tai kokkailla yhdessä, kokeilevammin ja kevyemmin? Tiedän, ettei liikunta ole paras eikä helppo tapa laihduttaa, mutta aktiivisempi elämäntapa olisi varmasti vaimollesi paikallaan. Onko hän masentunut, 40 kilon lihominen kuulostaa aika hurjalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos loukkaantuu verisesti, niin hommaa uusi vaimo. Samalla säästät ruokamenoissa pitemmän päälle.

Hahaaa. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onnea teille molemmille!

Jos laihduttaa hitaasti, nahka ehtii muutokseen mukaan, eikä käy näin.

:D :D Toiveajattelua! Ei todellakaan ehdi. Ehkä aivan todella nuorella ihmisellä voi käydä niin hyvä tuuri. Naamasta lähtevä rasva on pahin. Naama on niin herkkä muutoksille, että pienikin rasvakato saa nenänpieliuurteet näkyviin ja silmän alle pussit. Mutta saahan sitä toiveajatella!

Vierailija

Onko sun mahdollista ehtiä tekemään ruoka ennen vaimoasi? Jos on niin tee vaikka vastalauseita tulisikin. Kyllähän sulla nyt on oikeus kodissasi ruokaa tehdä! Opettele käyttämään mausteita kunnolla niin ruoka on maistuvaa. Kannattaa kokeilla mm. kanagumboa, chili con carnea ja kanacurrya, ne on täyttäviä mutta terveellisiä. Tee kylkeen aina salaattia. Älä tee ruokaa suurta määrää niin vaimo ei pääse ahmimaan.

Miten te käytte kaupassa, olisiko sun mahdollista tehdä ruokaostokset ainakin osittain yksin?

Vierailija

Mieluummin terve, normaalipainoinen ryppynen vaimo kuin sairaalloisen läski ihrakasa terveysvaivoineen!

Vierailija kirjoitti:

Onnea teille molemmille!

Vierailija

Lainaa kirjastosta pari kirjaa karppauksesta (LCHF), esim. Andreas Eenfeldtin Ruokavallankumous tai kurkkaa hänen englanninkieliset sivunsa dietdoctor.com. Saa syödä kermaa ja voita, laihtuu ja kolesterolit ja verenpaineet normalisoituu, tulee lisää energiaa ja auttaa myös nahan palautumisen kanssa runsaan rasvan ja proteiinin ansiosta. Toki vaatii motivaatiota jättää pois leivät, pastat ja riisit, mutta sen arvoista, nimim. -40kg

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat