Sattuu

Huomasin joulun aikoihin että silmän alle sattuu. Sattuu siis tuohon ala luomen alle, siinä on semmonen uurre tai ryppy tms. Tuo "viiva" tuossa on punainen ja siihen sattuu. Vähän kuin ryppy olisi koko matkalta auki.

Eli joku uurre, ryppy tai viiva alaluomen alla tai heti ala luomen jälkeen on auki, punainen ja kipeä.

Nyt sitten molempien silmien alla sama homma. Mitähän tämä on ja mikä tähän auttaisi? Onko kellään muulla kokemusta?
Johtuuko tää tästä vanhenemisesta.

Ymmärsiköhän kukaan mitä meinasin

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (5)

Vierailija

Sulla on vaan kuivunut silmien ympäriltä iho, kun se tarpeeksi kuivuu, ne alarypyt repeää haavoiksi, sekoita ihan pienesti puhdasta lanoliinia tavalliseen silmänympärysvoiteeseen ja taputtele se silmän alle.

Ole tosi tarkkana, että sitä voidetta tulee supervähän siihen ettei silmät turpoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sattuu

Vierailija kirjoitti:
Sulla on vaan kuivunut silmien ympäriltä iho, kun se tarpeeksi kuivuu, ne alarypyt repeää haavoiksi, sekoita ihan pienesti puhdasta lanoliinia tavalliseen silmänympärysvoiteeseen ja taputtele se silmän alle.

Ole tosi tarkkana, että sitä voidetta tulee supervähän siihen ettei silmät turpoa.

Toi kuulostaa ihan järkevältä ajatukselta. Mulla kun ei ole mitään silmänympärys voiteita, pitänee huomenna mennä ostoksille. Bebantteenia pistin ensi hätään ihan vähän.

Vierailija

Minulla tuli silmätipoista pienet haavat kummallekin alaluomelle viime kesänä. Sain silmälääkäriltä ohjeeksi olla näpläämättä turhia, huuhdella iho huolella, kuivata hyvin (hellästi imeytin vesipisarat pumpulipuikkoon) ja sitten hieman bapanthenia kerran päivässä.

Koska minulla haavat ja ärtymys johtuivat silmätipoista aiheutuvasta liiasta kostumisesta ja hautumisesta, sain myös ohjeeksi aina silmätippojen laitoin jälkeen heti kuivata luomille valuneet tipat pois, ettei hautuminen jatku.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat