Vierailija

Näin miehenä asia kiinnostaa minua. On tullut kaverien kanssa monesti puheeksi se mikä olisi sopiva summa esim. työttömyyskorvaukseksi eli toisin sanoen pitäisi silloin pystyä listaamaan asiat, joihin jokaisella tulisi olla oikeus, että voisivat elää ihmisarvoista elämää ilman syrjäytymistä. Nykyään tähän varmaan pitää laskea peruselintarvikkeiden lisäksi esim. tietokone nettiyhteydellä ja matkapuhelin, koska on aika naurettavaa vaatia ketään pyrkimään työelämään ilman internet-yhteyttä. Mutta kävi mielessä myös ajatus siitä, että kun meikkaaminen ja itsensä ehostaminen nyt on aika normaalia naisten keskuudessa niin pitäisikö esim. naisten saada korotettua työttömyyskorvausta tämän vuoksi? Itselleni ei asiaan ole mielipidettä, mutta mielestäni aika validi pointti, sillä voisin kuvitella, että työmarkkinoilla kuitenkin monessa paikassa "syrjitään" naisia, jotka eivät meikkaa. Varmaan jonnekin pankkivirkailijaksi tai lentoemännäksi voi olla vaikeaa päästä luonnon lapsena.

Tämän vuoksi olisi mielenkiintoista tietää paljon teillä suunnilleen menee kuukaudessa rahaa ns. "normaaliin" ehostamiseen. Ja tietysti keskusteluahan voi aina laajentaa myös siihen mitkä asiat ovat sellaisia, jotka jokaisen tulisi pystyä kustantamaan työttömyyskorvauksella voidakseen elää ihmisarvoista elämää.

Toivottavasti voidaan pitää tämä keskustelu asiapitoisena. Suosittelen, että jätetään kaikki "menkää röihin" -trollit omaan arvoonsa, koska tässä topicissa ei ole tarkoitus keskustella siitä pitäisikö työttömyyskorvauksia ylipäätään maksaa eikä siitä minkä takia joku on työtön.

Sivut

Kommentit (172)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meikkeihin menee keskimäärin 20 euroa kuussa. Joka kuukausi ei tule tarvetta ostaa mitään uutta, joskus tulee taas enemmän yhtä aikaa.

Vierailija

Jos ajatellaan vuoden keskiarvoa niin varmaan 5-10 e/kk. Olen luonnonkaunis, pitkät vaaleahkot paksut hiukset ja tummat ripset ja kulmat luonnostaan. Mitään muovi- ja tekohärpäkkeitä en käytä. Meikkejä + hygieniatuotteita ostan tarpeen mukaan. Joskus sävytän hiukset.

Vierailija

Vuodessa meikkeihin menee ehkä 50e/vuosi. Meikkaan äärimmäisen harvoin koska akne menee aina pahemmaksi kun käytän meikkejä. Hiukset värjään ehkä kolmen kuukauden välein (ja silloin menee noin 20e väreihin). Ripset, kynnet ja hiukset ovat omat joten niihin menee pyöreät nolla euroa.

Vierailija

Oho, tämäpä paljasti, että en tiedä hirveästi asiasta. Kuvittelin, että olisi huomattavasti kalliimpaa, mutta jos ihmisillä menee meikkeihin alle satanen vuodessa niin ei ole hirvittävän iso kuluerä.

AP

Vierailija

Myöskin työssäkäyvien naisten pitäisi saada meikit ja meikkausvälineet työnantajalta. Meikkaaminen pitäisi saada hoitaa myöskin työaikana. Tämä siis niissä työpaikoissa joissa naisilta edellytetään huoliteltua ulkonäköä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meikkeihin menee keskimäärin 20 euroa kuussa. Joka kuukausi ei tule tarvetta ostaa mitään uutta, joskus tulee taas enemmän yhtä aikaa.

Juurikin näin. Itse olen löytänyt pitkäkestoisia tuotteita ja niissä aion pysyä jatkossakin, joten aika harvoin on uusia ostettava. Esumerkiksi yälläkin hetkellä käytössä on puolitoista vuotta sitten ostettu irtopuuteri, jonka ei edes huomaa kuluneen.
Lähinnä eniten menee rahaa meikinputsareihin, kosteus- ja kuorintavoiteisiin yms.

Vierailija

Huulipunaa ja jotain värillistä naamarasvaa käytän juhliin. Kynnet ihan vain leikkurilla ja tytär leikkaa hiukset.

Eli vuodessa ehkä kolmisen kymppiä menee, lähinnä tavalliseen vartalorasvaan (joku Ranibow, halvinta laatua). Olen luonnonkaunis, iho on todella hyvä, omat värit kohdallaan. Eli näin!

Suosittelen muillekin. Yleensä se oma luonnonlahjana saatu värimaailma on paras. Ei näytä hyvältä, kun kalmankalpea värittömine kulmineen ja ripsineen menee laittamaan ne tummemmiksi. Mutta jokainen toki laittaa omat rahansa juuri sinne kuin haluaa. Eli en paheksu ketään... kerron vain, että näinkin voi hyvin pärjätä. 

Vierailija

En ole koskaan miettinyt, mutta lasketaanpa. Noin kerran kuussa ostan shampoon ja hoitoaineen, yhteensä n.8€. Hoitoaine on pakollinen ja tietyn merkkinen, koska mulla on erittäin luonnonkihara ja paksu tukka. Meikkivoiteen ostan ehkä kaksi kertaa vuodessa, 15€/purkki. Luomivärejä mulla on kymmeniä, viimeksi olen ostanut useamman kappaleen paketin ulkomaan matkalta v.2012. Se boksi makso vissiin reilun kympin. Luomivärit kestää iän kaiken, joten en edes laske niitä tähän. Ripsivärin ostin viimeksi heinäkuussa, vielä on jäljellä. Oisko ollu 12€. Huulipunia on kaksi, ostettu vuonna keppi ja nakki, käytän ehkä kerran kahteen viikkoon. Kajal-kyniä on kolme ja yks eyliner.. oikeestaan ainoa minkä ostan pesuaineiden lisäksi säännöllisesti, on muotovaahto, 3,50€ :D

En meikkaa jos on ns. kotipäivä, kaupoille/ kirjastoon/ puistoon tms. joo. Mut siis.. mulla menee ehkä kymppi kuussa, jos sitäkään. Kynsilakatkin on kestäny vuosia.

Vierailija

Ihan mielenkiintoinen kysymys tavallaan, mutta itse en menisi sellaiseen työhön, jossa vaaditaan meikkiä. Jos työttömyyskorvaukseen lisättäisiin "meikkilisä", niin johtaisiko se seurantaan, että naiset käyttäisivät saamansa summan juuri tarkoitetulla tavalla, ja lisäisikö se työpaikkoja, joissa meikkiä vaaditaan?

Vierailija

Itse olen vähän liiankin huoleton, värjään tukkaa, kun jaksan, sukulainen leikkaa sen ilmaiseksi.

Ostan ehkä kaksi kertaa vuodessa halvan ripsivärin, jotain naamarasvaa ja meikkivoiteen, ehkä puuterin.

Joten ehkä keskimäärin 10-15/kk menee näihin.

Mutta sitten taas minulla on ystäviä, jotka käyvät kerran kuukaudessa kynsihuollossa, kampaajalla (ja maksavat kerrasta n. 110 euroa), panostavat laadukkaisiin meikkeihin ja ihonhoitotuotteisiin ja näyttävätkin todellatyylikkäiltä ja huolitelluilta. Heillä menee karkeasti arvioiden n.250/kk.

Vierailija

En meikkaa (eikä minua ole koskaan sen takia syrjitty). Minusta toimeentulo- ym. tuessa pitäisi mieluumminkin ottaa huomioon se, että raskaudenehkäisy on pirun kallista. Useimmitenhan se on nainen, joka hommaa ja maksaa pillerit ja syö niitä sitten kuukaudesta toiseen. Mies hankkii kumeja vain yhden yön iloihin, eikä niitä muutenkaan tarvitse joka päivä säännöllisesti käyttää. Jos olisin opiskeluaikoina tiennyt olevani maho, olisin ilomielin ostellut niilläkin pillerirahoilla kunnon ruokaa itselleni.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat