Vierailija

Oon nyt katellu frendejä ja oon huomannu tosi monia sellasia juttuja mitkä on ollu ennen siinä ja sittemmin modernissa perheessä. Nyt ei tietysti äkkiseltään tule mieleen kuin tämä viimeisin jonka juuri huomasin eli manny.. Male nanny. Ross ja Rachel palkkaa mies-lastenhoitajan eli male nannyn jota sitten kutsutaan pariin otteeseen mannykksi. Okei no se on vissiin aika yleisesti käytetty sana Amerikassa ainakin miespuolisista lastenhoitajista mutta Rossin ja Rachelin mannyn nimi on Sandy. Modernissa perheessä Glorian ja Jayn mannyn nimi on Andy :D Muutenkin Sandy ja Andy on tosi samanlaisia tyyppejä.
Mitäs näitä muita olikaan? Ootteko huomanneet? Koitan tässä muistaa itsekkin lisää

Kommentit (14)

Vierailija

No olen molempien sarjojen fani ja frendit nähnyt varmaan viisi kertaa kokonaan läpi, nyt taas katselen modernia perhettä uusintana, enkä kyllä keksi mitää yhteneväisyyttä sarjojen välillä...

Vierailija

No tietysti Monica/Ross ja Mitch/Claire asettelu ja äitisuhde. Molemmat äidit selvästi suosii poikaansa ja kohtelee tyttäriään tosi huonosti; huomauttelee vaatteista, hiuksista, kaikista valinnoista, vähättelee... Etsiskelen lisää.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei ne oo kyl mun mielestä hirveän samanlaisia sarjoja. Tai no joo, molemmissa on miehiä ja naisia, molemmissa on äitejä, parisuhteita, isiä, lastenhoitaja... "Ai sullaki on yks nenä ja kaksi silmää! Mullaki! Ollaan ihan samiksii"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ne oo kyl mun mielestä hirveän samanlaisia sarjoja. Tai no joo, molemmissa on miehiä ja naisia, molemmissa on äitejä, parisuhteita, isiä, lastenhoitaja... "Ai sullaki on yks nenä ja kaksi silmää! Mullaki! Ollaan ihan samiksii"

Joo no tarkotin nyt lähinnä että ihan yksittäisiä vitsejä oli aika paljon sellaisia mitä on molemmissa. Onhan niissä nyt muuten ihan eri asetelmat kun frendeissä on kaveriporukka nuoria aikuisia ja modernissa perheessä on sitten enemmän perhe/sukulaissuhteita ja kaikilla on lapsia. Mutta siis noita yksittäisiä vitsejä (kuten tuo manny) nyt tarkoitin mutta eihän niitä nyt tule mieleen.. Teen tän alotuksen joskus uudestaan kun saan katsottua tän frendit ja modernin perheen tähän perään :D

Vierailija

Frendejä on tehty yli 200 jaksoa ja Modernia perhettäkin toista sataa. Ei nyt voi sanoa että monet vitsit on suoraan Frendeistä jos keksii kaksi aika kaukaa haettua ja ns. yleistä vitsiä.

Vierailija

Jos jostain voi yhtäläisyyttä etsiä niin Friends ja Cold Feet ( rimakauhua ja rakkautta) sarjoista jopa Rossin ja Emilyn häissä on suora vitsi asiasta koska Emily esittää Racheliä Cold feet sarjassa missä on paljon lainauksia Frendeistä. Näin mä tän näen  

Rimakauhua ja rakkautta : 6 ystävää jotka asuu ja hengaa keskenään ja seurustelee keskenään. Pääpari Rachel ja Adam joilla on-off suhde  päätyvät kuitenkin yhteen lapsineen kaikkineen, sarjassa kästellään samoja juttuja: työ uralla etenemis vaikeutta pettämistä lapsettomuutta perhe-elämän haasteita ystävyyden haasteita, nauretaan yhdenparin elitismille ja verrataa heitä toisen työläisparin arkeen jne.

Vierailija

En ole noita verrannut mutta How I met your mother (Ensisilmäyksellä) on todella samankaltainen kuin Frendit.
Nämä esim
* NYC
* Kahvila/Baari
*Rachel/Robin
* Ross/Ted
* Chandler/Marshall
* Monica/Lily
Phoebe parkaa ei oikein ole suoraan. Mutta Rachel+Ross ja Robin+Ted on hyvin samankaltainen pariskunta aivan kuten Chandler+Monica ja Marshall+Lily. Joitain ihan suoraan samoja juttuja on, joihin himym:ia katsoessa törmäsin, mutten osaa eritellä ulkomuistista :/

Vierailija

Rakastan syvästi molempia sarjoja ja Frendeillä on special place sydämessä.

Vaikka molempia siis rakastankin, on pakko myöntää että olen huomannut saman kuin Ap. 

Oon itseasiassa spotannut useita lähes samoja vitsejä, hitto kun nyt ei tule mieleen kuin yksi, eli pesukarhua "syyttäminen" usein kaikesta. 

Heti kun tulee mieleen lisää niin laitan! 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rakastan syvästi molempia sarjoja ja Frendeillä on special place sydämessä.

Vaikka molempia siis rakastankin, on pakko myöntää että olen huomannut saman kuin Ap. 

Oon itseasiassa spotannut useita lähes samoja vitsejä, hitto kun nyt ei tule mieleen kuin yksi, eli pesukarhua "syyttäminen" usein kaikesta. 

Heti kun tulee mieleen lisää niin laitan! 

Jes joku muukin huomannut!!! Minä kans molempien fani :)

-ap

Vierailija

HIMYMissä ja Frendeissä on paljon samoja vitsejä. Mm. tyttö, joka jätetään syntymäpäivänään on molemmissa sama. HIMYMissä jättäjä on Ted ja Frendeissä Mike.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat