Vierailija

Siis joillakin paikkakunnilla. Mitkä perustelut? (Olettaen toki että lapsella on sen verran tapoja ettei häntää tiellä ja sotke tai riko paikkoja)

Sivut

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kuka sitä lasta vahtii ultran ajan, kun henkilökunta tekee työtään ja äiti ei pääse laverilta perään, jos lapsi menee vaikka koskemaan tietokoneeseen tms?

Vierailija

Julkisella ei varmaan saa, koska lapsi on siinä samassa tilassa ja voi häiritä ultraajaa. Mut yksityisellä lapsi on ollut meillä mukana. Leikki sermin takana aivan kaikessa rauhassa leluillaan. 

Vierailija

Siksi, että ultrassa saattaa löytyä kuollut tai sairas sikiö. Sellaisen uutisen kuuleminen on niin järkyttävää, että pikkulapsen ei tarvitse olla läsnä kuulemassa ja katsomassa vanhempiensa järkytystä.

Vierailija

^ Ap on parikymppinen lapseton joka on itse lapsuudessaan ollut lääkärissä moneen kertaan vanhempansa kanssa koska ei ollut hoitajaa joten en ymmärrä miksi ultra on jotenkin erilainen. Samalla lailla normilääkärissä voi tulla huonoja uutisia, lapsi saattaa riehua jos on sen oloinen jne.

Ei tullut kyllä oikein selvyyttä vieläkään paitsi siinä tapauksessa jos penska on oikeasti semmoinen ettei kuuntele ollenkaan kun kielletään. :D Mutta kiitti vastauksista!

Vierailija

Meillä on ollut mukana eikä ole kielletty, viimeksi hoitaja kehui lasten käytöstä. En ottaisi mukaan jos eivät osaisi istua hiljaa ja odottaa. Mutta lapseni on tälläisissä tilanteissa hyvinkäyttäytyviä joten voin huoletta ottaa mukaan.

Lapsille on tärkeää nähdä vauva. Jos tulisi huonoja uutisia lapset joutuisivat kuitenkin näkemään äidin järkytyksen, ei se ohi mene hetkessä. Lapsen on jopa ihan hyvä nähdä kun asiat on huonosti silloin syntyy luottamus siihen että asiat on taas hyvin että vaikka joskus itketään niin siitä päästään yli.

Itse kerroin lapsille raskaudesta heti ja sainkin keskenmenon rv8. Vuosin verta ja itkin, lapset lohduttivat. Itkin viikon päivittäin ja aina kun aloin itkemään lapset tiesivät mistä on kyse ja tulivat luokseni silittämään ja sanomaan lohtulauseita. Sitten pääsin asian yli. Lapsille oli tärkeää että hekin voivat lohduttaa ja he oppivat että asioista selvitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
^ Ap on parikymppinen lapseton joka on itse lapsuudessaan ollut lääkärissä moneen kertaan vanhempansa kanssa koska ei ollut hoitajaa joten en ymmärrä miksi ultra on jotenkin erilainen. Samalla lailla normilääkärissä voi tulla huonoja uutisia, lapsi saattaa riehua jos on sen oloinen jne.

Ei tullut kyllä oikein selvyyttä vieläkään paitsi siinä tapauksessa jos penska on oikeasti semmoinen ettei kuuntele ollenkaan kun kielletään. :D Mutta kiitti vastauksista!

Onko ap ollut mukana katselemassa myös äitinsä gynekologin vastaanotoilla? Tiesithän, että esim. alkuraskaudessa ultraäänitutkimukset tehdään emättimen kautta?

Tietynlaiset henkilökohtaiset ja intiimit asiat eivät kuulu lapsille. Itse sanoisin, että gynekologin ja psykiatrin vastaanotolle ei ole lapsilla asiaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa, kuka väittää ettei?

No vaikka pääkaupunkiseudulla lapsia ei saa ollenkaan tuoda äitiyspolin vastaanotolle. Se kerrotaan jo ajanvarauskirjeessä, ja vielä uudestaan äitiyspolin seinällä. Yhden aikuisen tukihenkilön saa ottaa mukaan.

Vierailija

Huonoja uutisia: kuollut tai vammainen sikiö. Lapsi, jopa muualla hyvin käyttäytyvä, saattaa rikkoa tai sotkea. Voidaanko myöhemmissä ultrissa tarkistaa alakautta jotain jos sikiö on huonossa asennossa? En ottaisu lasta mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko ap ollut mukana katselemassa myös äitinsä gynekologin vastaanotoilla? Tiesithän, että esim. alkuraskaudessa ultraäänitutkimukset tehdään emättimen kautta?

Tietynlaiset henkilökohtaiset ja intiimit asiat eivät kuulu lapsille. Itse sanoisin, että gynekologin ja psykiatrin vastaanotolle ei ole lapsilla asiaa. 

Itse asiassa olen! Useamman kerran. Istuin odotushuoneessa siinä mihin äiti minut jätti siksi aikaa kun hän oli toimenpidehuoneessa.

Vierailija

meillä oli 2v mukana ultrassa, joka toki tehtiin perus neuvolassa, ei lääkäriultrassa. mies oli mukana ja varmisti että esikoinen oli ok (tai kännykän videot varmisti) :D kysyttiin lupa ja sanoivat vaan että tottakai :P

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut mukana eikä ole kielletty, viimeksi hoitaja kehui lasten käytöstä. En ottaisi mukaan jos eivät osaisi istua hiljaa ja odottaa. Mutta lapseni on tälläisissä tilanteissa hyvinkäyttäytyviä joten voin huoletta ottaa mukaan.

Lapsille on tärkeää nähdä vauva. Jos tulisi huonoja uutisia lapset joutuisivat kuitenkin näkemään äidin järkytyksen, ei se ohi mene hetkessä. Lapsen on jopa ihan hyvä nähdä kun asiat on huonosti silloin syntyy luottamus siihen että asiat on taas hyvin että vaikka joskus itketään niin siitä päästään yli.

Itse kerroin lapsille raskaudesta heti ja sainkin keskenmenon rv8. Vuosin verta ja itkin, lapset lohduttivat. Itkin viikon päivittäin ja aina kun aloin itkemään lapset tiesivät mistä on kyse ja tulivat luokseni silittämään ja sanomaan lohtulauseita. Sitten pääsin asian yli. Lapsille oli tärkeää että hekin voivat lohduttaa ja he oppivat että asioista selvitään.

Kyl se noin yleisesti olis kuitenkin niin, että aikuisen pitäisi suojella lasta eikä lapsen aikuista.

Kasvatat tietty jotain tulevia psykiatrisia sairaanhoitajia, jotka sitten onneksi päätyvät työnsäkin puolesta terapiaan - jos eivät kerkiä tappaa itseään sitä ennen, ahdistuksissaan ja turvallisuudentunteen puutteessaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat