Vierailija

Mikä sinulle oli siinä tärkeintä? Mitä pitäisit nyt tässä vaiheessa, jo valmistuneena, tärkeimpänä kriteerinä? Paljonko viimeinen harjoittelu ohjasi sitä, mihin hakeuduit töihin?

• ylös 2
  • alas 1

Kommentit (8)

Vierailija

Ap lisää siis, että itsellä valittavana helppo paikka jossa harjoitteluajasta saa palkkaa, mut jossa ei juurikaan harjoittelun aikana kehity ja opi uutta. Ja raskaampi paikka, josta ei saa palkkaa, mut jossa varmasti kehittyy ja oppii uutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Voikun voisikin oikein VALITA mihin menee... Meilläpäin ainakin koulu jakaa paikat, jotka koululle on annettu.

Vierailija

No juurikin se missä haluaisin olla töissä ja myös semmoinen paikka jossa kehittyisin mahdollisimman paljon. Olin teholla ja päivystyksessä, eikä täällä niihin pääse harjoitteluun ennen suuntautumista. Nyt teholla töissä.

Vierailija

Mulla meni kirurginen harjoittelu päin mäntyä, joten meni sitten viimeisinä harjoitteluina ortopediselle osastolle 8 viikoksi ja sitten sydänosastolle 4 viikoksi. Erikoistuin sisätauti-kirurgiaan. Tuo ortopedisen osaston harjoittelu oli huippu. Sain siellä tehdä mielin määrin niitä asioita, jotka mulla oli tavoitteena silloin 2 vuotena kirurgian harjoittelussa.

Vierailija

Ottaisin ilman muuta paikan, jossa oppii uutta. Harjoittelun ideana on, että vielä opiskelijana saat keskittyä oppimiseen, joten kannattaa ottaa se hyöty irti vielä kun voi. Sulla on ohjaajakin tukena ja apuna ja olet hänen vastuullaan.

Näyttää työtä hakiessakin paremmalta, jos CV:ssä lukee, että olet ollut vaativahkossa paikassa harjoittelussa. Ja toki siitä on hyötyä muutenkin työllistyessä. Menee koko harkka hukkaan, jos teet sen paikassa, jonka hommat jo osaat. Toki voit miettiä sitäkin, kumpaan paikkaan haluat tulevaisuudessa työllistyä ja ns. jalkaa oven väliin. Jos haluat olla siinä helpomman tyylisessä paikassa koko urasi ajan, niin valitse se

Vierailija

Kiitos vastauksista. Haluan ensisijaisesti saada paperit kouraan  ja tehdä työtä, joka ei seuraa kotiin, eli en jää miettimään potilaskohtaloita päivän jälkeen, tai ole ylikierroksilla koska päivä on ollut hektinen. Minulla on sen verran monta hoidettavaa myös omassa elämässäni, että haluan että päivän jälkeen näillekin jää aikaa ja energiaa. En ole töiden suhteen kunnianhimoinen, en näe itselläni mitään erityistä urakehitystä. Pääasia että on töitä.

Mutta en halua olla myöskään hoitaja jolla on harjaantumattomat kliiniset taidot, ja niitä oppisin raskaammassa harjoittelupaikassa. Selviäisin taloudellisesti, jos ennakoin riittävän ajoissa ja teen edellisinä kuukausina enemmän töitä.  Harjoittelupaikan valinta ei vaikuta siihen saanko töitä, mutta mietin sitä, paljonko se vaikuttaa siihen kuinka varmaksi tunnen itseni sitten valmistumisen jälkeen eri tilanteissa.

ap.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat