Vierailija

Pokka piti aattona kun katselin miten miehen veljien vaimot avasi paketeistaan toinen toistaan hienompia lahjoja. Minä sain yhden lahjan, olin teinille vinkannut että aamutakille olis käyttöä. Sepä olikin sitten ainoa lahjani mieheltäni, numeroa liian pieni Cubuksen aamutakki.
Me ollaan sentään keskimääräistä hyvätuloisempi perhe!
Illalla sitten kotona itku tuli. Olin tehnyt yksin kaiken, hankkinut todella kivat lahjat perheelleni ja mua ei arvosteta yhtään. Muiden perheiden lapsetkin oli ostaneet äidilleen lahjan, mun junttiteinit ei mitään =(

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Saat loukkaantua! Todellakin!
Mä olen sanonut mun miehelle, että haluan saada paljon lahjoja. Olen kertonut miltä musta tuntuu, jos en saa lahjoja. Onhan se lapsellista, mitä tälläinen vain olen vielä 40 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

On ihan ymmärrettävää pahoittaa mielensä tuosta. Minäkin olisin, jos mieheni ei olisi antanut minulle yhtään hieman "arvokkaampaa" lahjaa (itsekin ostin hänelle hyvin kalliita lahjoja). 6-vuotiaalta pojaltani en tosin odota lahjoja, mutta olisi varmasti eri asia, jos hän olisi teini-ikäinen.

Kannattaisiko vaikka jutella miehesi (ja teiniesi) kanssa tuosta? Onko esim. tiettyä syytä, mikseivät he halunnut ostaa sinulle lahjaa, vai oliko kyse pelkästä ajattelemattomuudesta?

I'd give you my heart
and let you just hold it
I'd give you my soul
but I already sold it

-Hollywood Undead-

Vierailija

Ah ihanaa, suvun aikuisten kesken on sovittu, että lahjoja ei enää osteta. Ei mitään lahjastressiä ennen joulua, vaan niillä rahoilla saa painua alennusmyynteihin hommaamaan tarpeellista tavaraa ja vaatetta. Eikä tarvitse olla siellä tukkeena vaihtamassa sitä aamutakkia numeroa isompaan, jota ei välttämättä enää hyllystä löydy.

Vierailija

"Olin tehnyt yksin kaiken." Olisko tuossa se syy sitten? Jos perheesi on tottunut siihen, että äiti hoitaa niin eipä ehkä tullut kenellekään mieleen että äiti ei hoitaisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisiko sun teinillä ollut rahaa ostaa aamutakki?

Teiniltä olis riittänyt vaikka joku 5e härpäke. Ajatus tärkein. Mien veljien vaimot sai kallista kosmetiikkaa, hajuvesiä, merkkilompakoita, kalevalakoruja, uutuuskirjoja jne.
Mun mies sai minulta tuoksun, palapelin, aamutossut, aktiivisuusrannekkeen, robotti-imurin! Minä sain yhden liian pienen halpakaupan vaatteen..
Ap.

Vierailija

No jo on, jos aikuinen ihminen pahoittaa mielensä tuosta. Itse en odottanut mitään, sain kuitenkin marimekon kangaslaukun, kun siitä oli joskus puhetta. Ja oon 23 vuotias.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ah ihanaa, suvun aikuisten kesken on sovittu, että lahjoja ei enää osteta. Ei mitään lahjastressiä ennen joulua, vaan niillä rahoilla saa painua alennusmyynteihin hommaamaan tarpeellista tavaraa ja vaatetta. Eikä tarvitse olla siellä tukkeena vaihtamassa sitä aamutakkia numeroa isompaan, jota ei välttämättä enää hyllystä löydy.

Minulla ei ole mitään lahjastressiä. Keksin helposti läheisilleni kivat lahjat, enkä pihistele. Saaminen onkin sitten toinen juttu =(
Ap.

Vierailija

Onko lapsellista pahoittaa mielensä, kun mies ei löydä sitä minulle hankkimaansa pakettia, eikä muista mihin laittoi,  koska se on niin "hyvässä jemmassa"?

Joo, saa pahoittaa mielensä. Tällaisessa tapauksessa se on jopa suotaavaa. (näin meillä)

:(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään lahjastressiä. Keksin helposti läheisilleni kivat lahjat, enkä pihistele. Saaminen onkin sitten toinen juttu =(
Ap.

Sinä mutta entäpä ne muut? Jospa miehesi ja teinit eivät keksi helposti. Vaikutat sitä paitsi aika krantulta: sait toivomasi lahjan mutta eipä kelvannut sekään (sen aamutakin voi kyllä vaihtaa sopivan kokoiseksi, vai merkkikö siinä mättää...). En kyllä ihmettelisi lainkaan jos perheesi on vaikea keksiä sinulle lahjoja.

Vierailija

Mä taas lukkaantuisin jos joku ostaisi mulle joululahjoja ja muutenkaan hehkuttaisi joulua sen kummemmin. Aivan samanlainen päivä kuin mikä muu tahansa. Vain sää ja lämpötila on erilainen. Hiljentyä voi yöllä kun nukkuu.

Vierailija

Mä en ymmärrä miksi ei saa pahoittaa mieltään, jos kaikki muut paikalla olijat saavat useita, mieleisiä ja vieläpä kalliita lahjoja?
Asiahan on eri, jos on päätetty, että ei osteta lahjoja, silloin kukaan ei saa lahjoja.
Mun mielestä on törkeää, että yksi jää noin vähille lahjoille. Luulisi miehesi tajuavan kuinka kurjaa sulla oli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sun teinillä ollut rahaa ostaa aamutakki?

Teiniltä olis riittänyt vaikka joku 5e härpäke. Ajatus tärkein. Mien veljien vaimot sai kallista kosmetiikkaa, hajuvesiä, merkkilompakoita, kalevalakoruja, uutuuskirjoja jne.
Mun mies sai minulta tuoksun, palapelin, aamutossut, aktiivisuusrannekkeen, robotti-imurin! Minä sain yhden liian pienen halpakaupan vaatteen..
Ap.

Mutta sinä vinkkasit teinille, että aamutakki olisi kiva juttu. Ilmeisesti teini on vinkannut asiasta isälleen, koska kerran sait aamutakin. 

Miten teillä on aiempina vuosina ollut? Oletko jo lapsen ollessa pieni käynyt hänen kanssaan joululahjaostoksilla ja miettinyt yhdessä hänen kanssaan, mitä hän voisi ostaa  isälle, mummille jne? Ts onko teillä aiemminkaan ollut tapana, että lapsi ostaa joululahjoja vanhemmilleen ja muille? Entä miehesi? Oliko ensimmäinen joulu, kun et saanut häneltä kuin yhden lahjan? Vai etkö ole saanut ennenkään? Nämä joululahjat ovat asioita, joista pitää sanoa ääneen ja sopia perheen kanssa, miten menetellään. Jos ei ole sovittu, niin ei pidä kadehtia niitä, joilla on sovittu. 

Vierailija

Minua ällöttää materialisti ihmiset. Inhon väreet tuli kun iltasanomista luin otsikon "minttu virtasen robinista lahjavuoren keskellä" en vaan voi ymmärtää tuollaista.

Vierailija

Älä vihjaile ensi jouluna vaan sano suoraan, mitä haluat lahjaksi. Tarkat speksit, väri, koko ja ostopaikka.
Jos ei tapahdu, osta itse itsellesi lahjat.
Tee selväksi, että ensi jouluna kaikki saavat saman verran lahjoja, ken lahjan antaa, se lahjan saa.
Käy shoppailemassa puuttuvat lahjat nyt alennusmyynneistä, älä osta muille mitään. Selitä, miksi teit näin.
Tai ole hiljaa itseksesi ja kiillota martyyrin kehääsi.

Vierailija

"Junttiteinit". No, itsepä olet heidät kasvattanut. Toteamuksesi tuosta, että olit tehnyt kaiken yksin, tuo mieleeni tilanteen, joss äiti hankkii kaikken muiden lahjat muiden puolesta ja kukaan ei luonnollisestikaam tajua hankkia äidille mitään koska vat tottuneet siihen että äiti hankkii.

Vierailija

Kun ei saa joululahjoja? Ap:han sai joululahjan ja vielä juuri sellaisen kuin toivoikin, joten mikä on siis ongelmana? Olisko niitä pitänyt siis saada kasapäin ja kalliita mahdollisia? Kyllä on lapsellista loukkaantua.
Kuulostaa muutenkin aika materialistiselta tuo teidän menonne: miehelle yksinään aktiivisuusranneketta, robotti-imuria ja muita pienempiä...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat