Vierailija

En tunne edes eläväni. Ihan kuin olisin vain haamu. Käyn ainoastaan lenkillä, muuten vietän elämäni neljän seinän sisällä. Olen käynyt kaupassakin viimeksi 2kk sitten.

Mies käy aina töiden jälkeen kaupassa, niin ei ole tullut itellä lähdettyä kun täältä on 16km keskustaan missä kaikki kaupat ja muut, niin se on vaan nyt ajautunu tähän pisteeseen, että mies käy töiden jälkeen kaupassa jos on tarvetta, eikä lähe erikseen ajamaan eka kotia et pääsisin mukaan.

Mulla ei ole töitä, ei opiskeluja, ei kavereita. Mun elämä oli erilaista vielä silloin kun asuin yksin, koska sillon oli pakko itse käydä ostamassa ruokansa. Mut yhteenmuuton jälkeen meni tälläseksi.

En käy edes postissa hakemassa omia pakettejani koskaan, senkin tekee mies töiden jälkeen valtakirjan avulla.

Oma autokin on seisonnassa, en voi edes käydä missään kun on vaan yksi auto. Kun ei ole järkeä pitää toista autoa ns. "toimivana" kun ei mulla ole koskaan menoja mihinkään :(

Olen koittanut etsiä kavereita netin avulla, joidenkin kanssa jutellut, mutta ei löydy sellasta ihmistä, jonka kanssa synkkais hyvin ja ois vähänkään samanlaisia mielenkiinnon kohteita jne.

Lisäksi mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko joten tällänen jatkuva kotona oleminen vain on nyt pahentanut mun oireita :(

Oon niin masentunu. Oon vasta 24vuotias ja elämä ihan menetetty tapaus.

Oon vaan kotona, teen ruoat ja siivoan. Mitä tällänen paska elämä muka on?

En halua bilettää, mutta haluaisin esim. reissata, käydä vaikka shoppailemassa jonkun kaverin kanssa jos sellasta mulla edes olisi, käydä kahvilla, yhdessä lenkillä, viettää muuten vaan aikaa kavereiden kanssa ja tehdä kaikkea kivaa.

Vittu oon jääny kaikesta paitsi :( Mulle tulee varmasti aivan hirveä 30 kriisi, kun tuntuu, että mulla on jo nyt joku helvetin 24 ikävuoden kriisi :(

Sivut

Kommentit (45)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sun ongelmasi ei ole se, ettet pääse kavereiden kanssa reissailemaan, shoppailemaan ja tekemään kaikenlaista kivaa.

Sun ongelmasi on, että olet 24-vuotias etkä opiskele etkä käy töissä. Etkä ilmeisesti ole edes hakenut opiskelupaikkaa/töitä. Nyt herätys!

Vierailija

Ymmärrän, että nuorella miehellä voi olla tuollaista, koska ujo ja vähemmän komea mies ei kiinnosta ketään. Mutta 24-vuotias nainenhan on kallein aarre maailmassa ja sellainen otetaan kaikkeen mukaan, jos vain nokkansa ulos pistää! Pikkumusta päälle ja kapakkaan mars!

Vierailija

Olen hakenut työvoimakoulutukseen, joka alkaa helmikuun lopulla. En vielä tiedä, pääsenkö sinne. Mutta sen näkee sitten. Eli yritän kyllä :(

Töistä tai opiskeluista olen pitkään haaveillutkin, koska se toisi sisältöä ja rytmiä elämään ja pääsisin pois täältä kotoa. Sosiaalisten tilanteiden pelkoni on vain monesti ollut este töissä käynnille/opiskelulle, mutta yritys on kova kyllä.

AP

Vierailija

Täällä aivan sama tilanne. Olen hieman vanhempi ja tähän ajauduin jäätyäni työttömäksi vuosia sitten. Olisi minullakin ollut varmaan paljon vinkkejä antaa silloin, kun itse vielä olin elämässä kiinni. Mutta nyt kun tämän kokee oikeasti itse, tajuaa ettei asiat olekaan niin yksinkertaisia..

Vierailija

Nyt alat tutkia kiinnostavia opiskelumahdollisuuksia! Keväällä alkaa haku kouluihin, silloin haet. Onko sulla lukio tai ammattikoulu käytynä? Sinuna panostaisin nyt erityisesti opiskeluun. Sitä kautta saa varmasti sisältöä elämään ja tutustuu uusiin ihmisiin.

Vierailija

Itse työttömänä ollessa toimin sijaiskotina rescue-koirille. Meni paremmin kuin hyvin koirien kanssa, vaikkei mulla omaa koiraa ole ollutkaan.
Työttömänä on helpompi opettaa sisäsiistiksi, kun pystyy menemään ulos parin tunnin välein. Uusien asioiden opettelu rauhassa ajan kanssa toimii paremmin.

Mene kirjastoon, luo lumia maksusta, näin saisit kartutettua matkakassaa. Myy kaikki mitä et ole tarvinnut vuoden sisään.
Tee käsitöitä. Villasukat yms.

Vierailija

Ap, minulla melkein samanlainen tilanne ja ikääkin on ihan saman verran. Mistäpäin olet? Kiinnostaisiko tutustua? Itse olen Helsingistä.

Vierailija

Kotona minäkin. Kauppareissu on iso juttu. Ahdistun ihmisvilinästä ja liikenteestä. Tavallaan viihdyn kotona, mutta aika käy välillä pitkäksi. Täällä luen näitä palstoja. Ehkä joskus pääsen vielä työelämään, aika näyttää. Lapsia ja lemmikkejä en hanki elämäni sisällöksi.

Vierailija

Minuakin ahdistaa koulussa aivan sairaasti, hyvä kun uskaltaa puhua ja esitelmien pito on aivan tuskaa onneksi mulla on siihen propralia. Tiedän että jos mulla olis lääkitys tuohon ahdistukseen niin elämä olis paljon helpompaa. Aamulla kouluun lähtö on yhtä tuskaa, mutta häpeä pakottaa mut sinne onneksi. Tiedän nimittäin, että mulle kävis samanlailla kuin sullekin et makaisin vaan kotona. En vaan kestäis sitä häpeän määrää mitä se aiheuttais, mun suvussa tuollainen ei oikein oo hyväksyttyä. Pitäisin itteäni niin luuserina.
Yritä hakea kouluun. Se parantaa sun itseluottamusta ja oloa, kun sulla on jotain tekemistä ees.

Vierailija

Käyn mt-toimistossa juttelemassa kyllä :)

Sinulle, joka kysyit, kiinnostaisiko tutustua. Niin kyllä, mutta itse asun P-Pohjanmaalla :(

Helpottavaa kuulla, että on muitakin samanlaisessa tilanteessa olevia. Tokikaan en tällästä tilannetta ja elämää toivo kenellekään. Ahdistusoireet ovat todella tuskallisia ja elämää rajoittavia :(

Heh, ei meillä ole varaa käydä ulkomailla. Kyllähän mies veisi mut vaikka maailman ääriin jos olisi rahaa :)

AP

Vierailija

Hmh, mäkin asun pohjois-Pohjanmaalla ja vähän samasta jamassa. Harmi kun täällä ei voi laittaa mitään yksityisviestejä:( asutko Oulussa vai jossain muualla?

Vierailija

Ihan ku mun kirjotus. Paitsi meiltä onnpostiin ja kauppaan 17km. Asun lapissa. Mies hoitaa työmatkalla kaupassa käynnit. Itsen istun sohvan kulmassa ja odotan.

Vierailija

Oletko kokeillut akupunktiota sos. tilanteiden pelkoon?

Itsellä se on lievittänyt oireita.

Jos on väsymystä, hiustenlähtöä, muisti ongelmia, hikoilua, sydämentykytystä tms.

Niin pyydä lääkäriltä kilpirauhas verikokeet sekä b12-vitamiini ja d-vitamiini verikokeet.

Itsellä samaa "neljän seinän sisällä" ongelmaa, johon kuuluu sellainen väsymys kierre - että kun väsyttää niin tulee syötyä huonosti ja harrastettua liian vähän ulkoilua/liikuntaa. ja sitten se huono ruokavalio ja liikkumattomuus taas väsyttää lisää, osittain myös jo siksi, että et saa tarvittavia vitamiineja kehoon..

ja väsymys taas pahentaa ahdistusta ja sos.tilanteiden pelkoa.

Nyt olen menossa mittauttamaan d-vitamiini arvot ekaa kertaa ja saa nähdä miltä ne näyttää.

http://www.tritolonen.fi/uutiset/2460-d-vitamiini-ja-mielenterveys

http://anna.fi/liikunta-ja-terveys/terveys/karsitko-b-vitamiinin-puutoks...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hmh, mäkin asun pohjois-Pohjanmaalla ja vähän samasta jamassa. Harmi kun täällä ei voi laittaa mitään yksityisviestejä:( asutko Oulussa vai jossain muualla?

En asu ihan Oulussa, tästä on Ouluun vissiin jotain päälle 100km ainakin. 

Mä voisin tekasta jonku s-posti osotteen, jonka voin laittaa tähän jos kiinnostais jutella enemmänkin? En viitsi mun oikeaa spostia tähän laittaa, kun en halua että tutut/sukulaiset näkee, kun mistä sitä tietää vaikka nekin täällä palstalla käy.

AP

Vierailija

Tämä nyt ei tietenkään auta kuin vähäsen...mutta mitä jos koittaisit tehdä elämästäsi kotona mukavampaa?

Kotoa käsin voi opiskella etä- ja verkkokursseilla, leipoa, kuntoilla, tehdä käsitöitä ja harrastaa vaikka mitä. Jos sinun on vaikea tutustua ihmisiin, niin harrastukset usein helpottavat sosiaalisten tilanteiden opettelua. Niistä saa takuuvarman puheenaiheen ja voi tutustua uusiin ihmisiin. Ja vaikka harrastukset eivät poikisikaan uusia kavereita, kotona olemiseesi tulisi enemmän hauskuutta ja mielekkyyttä. On tietysti tärkeää hakea töitä ja opiskella ja etsiä kavereita ym. mutta tärkeää on myös koittaa tehdä elämästä mahdollisimman hyvä just nyt eikä ajatella että sitku se ja se korjaantuu, niin sit mä oon onnellinen.

Elämä on nyt, ei tuolla jossain kaupungissa. Kukaan ei kiellä sinua tekemästä kotona kivoja asioita. Ja ne kotityötkin ovat tärkeää tekemistä. Jos et sitä usko, jätäpä muutamana viikkona ne tekemättä. ; )

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat