Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

http://www.hs.fi/kotimaa/a1451189919458

Nyt on taas osoitettu, että av-mammojen tapa rynnätä terveyskeskukseen hakemaan antibioottia lapselle heti pikku kuumeessa tuhoaa maailman. Miksi sinne muutoin mentäisiin kuin hakemaan lääkitystä.

Kommentit (6)

Vierailija

Sinne terveyskeskukseen mennään, koska työnantaja vaatii todistuksen lapsen sairaudesta. Eihän flunssaan mitään antibiootteja edes saa.

Vierailija

Luin linkin. Miten väärin ap onkaan otsikoinu artikkelin ytimen. Huh huh. Olet  varmaan keltaisessa lehdistössä töissä, ne otsikoi just noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Lääkäri sen reseptin kirjoittaa. Missä on ammattietiikka, hä?

Mä olen muutaman kerran törmännyt siihen, että olen halunnut vaan diagnoosin vaivalleni. On flunssaa, ei mitään keuhkomätää, tuberkuloosia tai hinkuyskää. Ja siitä huolimatta oppinut valkotakki on sutaissut paperille "tässä antibioottikuuri varmuuden vuoksi".

En ole hakenut. Antibiootit on kuitenkin oikeasti lääkkeitä, ne on tehty tappamaan taudinaiheuttajat. Tarpeeksi laajakirjoisina ne tappaa muutenkin - siis kaikki bakteerit. Ja sitten syödään maitohappoja kun ruuansulatus on sekaisin.

Mutta lääketeollisuus tuohon on syypää.

Vierailija

Mä olen viime vuosina törmänny lääkäreihin, jotka eivät ole kirjottaneet kuuria korvatulehdukseen eikä poskiontelontulehdukseen. Paranevat itsekseen, sanoivat. Ja niin kävi.

Vierailija

Isoin syy antibioottien tehottomuuteen tulevaisuudessa on eläinteollisuus varsinkin ulkomailla, jossa lehmät sun muut ruokitaan jatkuvasti antibioottirehulla ennaltaehkäisyksi. Siinä ei kenenkään mamman piltilleen vaatima ylimääräinen antibioottikuuri vaikuta kärpäsen kakan vertaa.

ps. Itse en lapsilleni turhia antibiootteja syötä ja siksi käydään flunssassa herkästi lääkärissä, siksi että tautia seurataan ammattilaisen toimesta ilman lääkitystä jos paranee itsestään ilman että lapsen terveys vaarantuu kotona seurailessa..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat