Enemmistö voitti

75% suomalaisista eli yli 4 000 000 suomalaista kuuluu kirkkoon. Tosiasia on se, että kirkosta on silloin tällöin eronnut lauma kadotukseen joutuneita, mutta voimme myös ilolla todeta, että Suomen yli 500 seurakunnassa kastetaan vuoden jokaisena viikkona lukuisia määriä uusia jäseniä eli uusia jäseniä virtaa tasaisesti vuoden ympäri sukupolvesta toiseen. :)

Yli 4 000 000 ihmistä ei voi olla väärässä, on hyvä saada olla pahuudelta turvassa.

Sivut

Kommentit (81)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen myös sitä mieltä, että kirkkoon on hyvä kuulua. Tosin uskossa voi olla ilmankin kirkkoa ja paha voi olla kirkkoon kuuluvakin, mutta kirkko on hyvä juttu silti. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen myös sitä mieltä, että kirkkoon on hyvä kuulua. Tosin uskossa voi olla ilmankin kirkkoa ja paha voi olla kirkkoon kuuluvakin, mutta kirkko on hyvä juttu silti. :)

Tiedoksi vain, ettei Kristinusko todellakaan tullut pohjoismaihin lämmöllä ja rakkaudella, vaan verisellä miekalla...

Vierailija

Kyllä minä ihan mielelläni kirkkoon kuuluisin ja olen pienen ikämi kuulunutkin, rippikoulut käyty ja kaikkea. Nyt eläkevaarina on tilanteeni se, ettei minulla ole enää varaa kuulua kirkkoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi vain, ettei Kristinusko todellakaan tullut pohjoismaihin lämmöllä ja rakkaudella, vaan verisellä miekalla...

Tiedän tuon, Jumala voi käyttää pahojakin voimia joskus suunnitelmiensa toteuttamisen apuna. Ja kun lukee vanhaa testamenttia (minä luen raamattua), niin eihän sielläkään Herran toiminta aina kovin helläotteiselta vaikuta. Nykyinen ev. lut. kirkko on kuitenkin todella humaani ja ihmisläheinen. Siellä ei ole painostusta (paitsi ehkä joissain herätysliikkeissä mutta ei perus-ev. lut. puolella), kirkko tarjoaa lapsille kerhoja, yksinäisille seuraa, parisuhdeongelmissa parisuhdeterapiaa, henkistä ja hengellistä keskusteluapua, koululaisten iltapäiväkerhoja, edullisia harrastuksia lapsille kokkikerhosta sählyyn ja vauvamuskariin. Kirkko auttaa vähäosaisia. Kirkko on ihmisen hengellisenä tukena kasteesta hautajaisiin.

Vierailija

Kuulun kirkkoon, eikä tapanani ole puhua muista ihmisistä latistaen "kadotukseen joutunut lauma" tai että kirkkoon kuuluvat ovat pahuudelta turvassa -muut ovat väärässä. Opettele rakastamaan lähimmäistäsi ja ymmärtämään, että olet samanlainen pikku muurahainen kuin hän, joka ei kuulu kirkkoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, että miksi?
Siis miksi kirkko on hyvä juttu? Tuo aneita kuolemanpelkoisille (kirkon aiheuttama pelko) myyvä leipäpappeja vilisevä hihhuliyhteisö, joka maksattaa hulppeat palatsissa ja pappiensa korkeat palkat yksinkertaisilla ihmisillä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
USKOOHAN LAPSET JOULUPUKKIINKIN, YHTÄ HASSUA.

Sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat. Jos kiinnostuit, niin lue lisää 1. korinttilaiskirjeestä 1. jakeet 18 - 31.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis miksi kirkko on hyvä juttu? Tuo aneita kuolemanpelkoisille (kirkon aiheuttama pelko) myyvä leipäpappeja vilisevä hihhuliyhteisö, joka maksattaa hulppeat palatsissa ja pappiensa korkeat palkat yksinkertaisilla ihmisillä?

Kerroin jo, lue viesti 10 tästä ketjusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon, Jumala voi käyttää pahojakin voimia joskus suunnitelmiensa toteuttamisen apuna. Ja kun lukee vanhaa testamenttia (minä luen raamattua), niin eihän sielläkään Herran toiminta aina kovin helläotteiselta vaikuta. Nykyinen ev. lut. kirkko on kuitenkin todella humaani ja ihmisläheinen. Siellä ei ole painostusta (paitsi ehkä joissain herätysliikkeissä mutta ei perus-ev. lut. puolella), kirkko tarjoaa lapsille kerhoja, yksinäisille seuraa, parisuhdeongelmissa parisuhdeterapiaa, henkistä ja hengellistä keskusteluapua, koululaisten iltapäiväkerhoja, edullisia harrastuksia lapsille kokkikerhosta sählyyn ja vauvamuskariin. Kirkko auttaa vähäosaisia. Kirkko on ihmisen hengellisenä tukena kasteesta hautajaisiin.

Ja perii siitä perkeleenmoisen korvauksen! Että s siitä humanismista.

Vierailija

Kyllä minä uskom Jumalaan, mutta en kuulu kirkkoon. Mkelestäni eivät mitenkään pois slje toisiaan.
Kirkkoon taas kuuluu paljon sellaisia ihmisiä jotka eivät Jumalaan usko kunhan tavan vuoksi kuuluvat.

Ap.lle sanon vain, että älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi! Ihmisellä ei ole oikeutta toista tuomita, se kuuluu vain Jumalalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä uskom Jumalaan, mutta en kuulu kirkkoon. Mkelestäni eivät mitenkään pois slje toisiaan.
Kirkkoon taas kuuluu paljon sellaisia ihmisiä jotka eivät Jumalaan usko kunhan tavan vuoksi kuuluvat.

Ap.lle sanon vain, että älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi! Ihmisellä ei ole oikeutta toista tuomita, se kuuluu vain Jumalalle.

Toivottavasti sulla on joku muu seurakuntayhteys sitten, nimittäin seurakuntayhteys / uskovien yhteys on raamatullinen ja tarpeellinen ihmisen uskon kannalta. Toki on muitakin vaihtoehtoja kuin kirkko, itselleni se vaan on turvallisin (valtion valvomaa, jäsentynyttä) vaihtoehto, joten kuulun kirkkoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kerroin jo, lue viesti 10 tästä ketjusta.

Onko humaania ja ihmisystävällistä tuhota, että saa valtaan sen mihin itse uskoo?
Teetkö näin myös omassa elämässäsi? Tuhoat heidät, jotka uskovat toisin, joilla on erilainen elämänkatsomus?

Apua tarjoavat muutkin kuin kirkko, sitä ei vaan ole kuorrutettu millään hömpällä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat