Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Naisille ei kelpaa herkkä mies. Oletan että jännämies on lähellä herkän miehen vastakohtaa? Eli teoria jännämiehestä ei taidakaan olla tuulesta temmattu.

(HSP = highly sensitive person)

"Women love to be friends with male HSPs, but want to date and marry non-HSPs"

http://hsperson.com/books/the-highly-sensitive-person-in-love/

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

En lukenut artikkelia, mutta minä pidän herkkyyttä feminiinisenä ominaisuutena ja koska en ole lesbo, en tunne seksuaalista vetovoimaa feminiinisiin miehiin. En tosin ole kiinnostunut mistään jännämiehistäkään, jos sillä tarkoitetaan päihdeongelmaisia väkivaltarikollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En lukenut artikkelia, mutta minä pidän herkkyyttä feminiinisenä ominaisuutena ja koska en ole lesbo, en tunne seksuaalista vetovoimaa feminiinisiin miehiin. En tosin ole kiinnostunut mistään jännämiehistäkään, jos sillä tarkoitetaan päihdeongelmaisia väkivaltarikollisia.

Eihän mikään miehen piirre ole feminiininen, ellei sitä mielletä sellaiseksi. Herkkä mies on empaattinen. Ei kai empatia ole naisten yksinoikeus?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lesbothan tuntevat vetoa feminiinisiin miehiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eihän mikään miehen piirre ole feminiininen, ellei sitä mielletä sellaiseksi. Herkkä mies on empaattinen. Ei kai empatia ole naisten yksinoikeus?

No niinhän juuri sanoin, että minä pidän sitä feminiinisenä piirteenä. En väittänyt, että se olisi feminiininen piirre. Eikä empatia tietenkään ole naisten yksinoikeus, mutta ei muuta miksikään sitä, että satun pitämään enemmän machoista kuin herkistä miehistä. 

Vierailija

Minua kiinnostaa herkät miehet aivan erityisesti! Ja sellaisten kanssa olenkin nimenomaan seurustellut. Terveisin musiikilla leipänsä tienaava nuori nainen. Jurottajan kanssa ei varmasti mitään yhteistä löytyisi.

Vierailija

Näin naisena ajattelen että haluan puolisoni olevan minulle tukena. Haluan kasvattaa lapseni yhdessä hänen kanssaan. En halua hoivailla mitään erityisherkkää hinkujaa ja vinkujaa vaan haluan tavallisen kunnollisen jämäkän normaalin yksilön joka tekee muksut ja hoitaa ne. Ei tarvi olla mikään jännämies mutta ei myöskään autettava ja jatkuvasti erityisymmärrettävä. Tuollainen herkkyys jos siitä tehdään " erityistä " tekee ihmisestä minun silmissäni ikäänkuin hiukan vammaisen. On ihan biologiaa ettei poikkeava pääse naaraiden suosioon. Tavallinen menee ihan ok.

Vierailija

En tunne ketään "erityisen herkkää miestä" joten huono kommentoida miten pääsevät naimisiin. Minun oma mieheni, ja kaikki paremmin tuntemani aviomiehet (sukulaiset ja ystävättärien miehet) ovat ihan tavallisia, joskus voivat herkistyä, eivät ole millään lailla jänniä.

Exäni oli juoppo, mutta ei erityisen jännä, mutta ehkä menee jotenkuten siihen muottiin kun itse kuvitteli joskus olevansa jotenkin jännä, myös isäni on alkoholisti, ja äitini otti hänestä eron kun olin 2v. ja meni tavallisen miehen kanssa naimisiin, jonka ex-vaimo oli/on kyllä melko jännä (psykopaatti jopa).

Minä oletan että nämä jännämiehet on mieleltään sairaita tapauksia, ja niitä sairaita hulluja löytyy kyllä naisistakin varmasti ihan yhtä paljon, yksi isäni siskoista on täyshullu, samoin mieheni veljen ex-vaimo, yks entinen naapurin akka, tai oikeastaan parikin, mutta niiden ukotkin oli kyllä omituisia ja vittumaisia. Ystävättäreni lapsen on ottanut luokkakaverin äiti silmätikukseen, ja on selvinnyt että tämä kyseinen äiti on asunut monella paikkakunnalla ja vainonnut monia ihmisiä, ja on täysin psykopaatti. Joskus jännän ihmisen pauloihin joutuu ihan vahingossa, ja joskus on itselläkin vikaa päässä, niin se menee.

Näitä hulluja ihmisiä liikkuu keskuudessamme yllättävän paljon.

Mutta luojankiitos, suurin osa ihmisistä on ihan tavallisia, omine pienine omituisuuksineen.

Vierailija

Suhtaudun varauksella jenkkitutkimuksiin näistä asioista, koska deittailukulttuuri on esimerkiksi siellä aivan eri kuin täällä. Se mikää pätee Usassa, ei päde välttämättä täällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Herkkä ja jännämies ei ole vastakohdat. Jännämiehet ne vasta herkkiä ovat, kilahtavat pienimmästäkin.
Tätä minäkin mietin. Herkän vastakohta on tunteeton ja se on kyllä minusta todella kaukana jännittävästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Herkkä ja jännämies ei ole vastakohdat. Jännämiehet ne vasta herkkiä ovat, kilahtavat pienimmästäkin.

Deittailussa on myös ainakin kahden eri tason paljastamisen ja piilottelun taitamisesta kyse. Olla samaan aikaan vähän herkkä ja toisaalta turvallinen karju...

Vierailija

Voi vitun runkkarit. 

Miksi eniten ohjeita naisten saantiin ja rikastumiseen tulee ihmisiltä, joilla on asiasta hyvin vähän näyttöä... vrt. kuukausipalkkaiset sijoitusneuvojat. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten ap oma isäs on naisen saanu? Jos se on jännämies, miten sä et oppinu siltä miten naisia saa?

Oli minulla nuorempana naisia vaikka kuinka paljon, ainakin baarireissuilla. Viina teki minusta "jännämiehen" hetkeksi. Nykyään olen vain kiva ja herkkä kaveri naisille.

ap

Vierailija

Ja siitä huolimatta että suurin osa suomalaisista miehistä on ihan taviksia, ei mitään jännämiehiä, on nämä tavismiehet kelvanneet suomalaisnaisille. Eli siis tämän tiedejuttu on täyttä humpuukia ja sen jokainen normaalin näkökyvyn omaava voi ihan itse todeta vaikkapa kaupassa. Siellä on valtava määrä ihan tavallisia miehiä tavallisine vaimoineen. Kelvanneet on. Mullakin on tossa viereisellä sohvalla röhnöttämässä ihan tavismies. Kaukana jännämiehestä. Samoin kaikilla kavereilla on tavismiehet. Jännämiehiä on hyvin hyvin harvalla. Mun lähipiirissä ei ainoallakaan. Kumma juttu.

Aiheesta on paljon aiempaa keskustelua. Tässäpä muutama viimeaikainen keskusteluketju samasta. Kirjoittajat uudelleen ja uudelleen "oivaltavat" että käyttäytymällä röyhkeästi ja itsevarmasti mies vetoaa niihin naisiin jotka erehtyvät luulemaan jännämiehiä eli pahoja poikia alfauroksiksi.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2444494/olen_tehnyt_oivalluksen_miten_saa...

http://www.vauva.fi/keskustelu/2448470/kaikki_jotka_ulisee_ettei_saa_naista

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat