Vierailija

T: 20 v nainen vesirokon kourissa kolmatta päivää ja olo on kun helvetin liekeissä.. luojan kiitos en ole raskaana tai toistaiseksi ei ole keuhkokuumetta tai aivokalvontulehdusta.. toki yksilöllistä kuinka rajuna sairastaa vaikka aikuisiällä vasta puhkeaisikin, mutta ainakin omalla kohdallani tämä on ollut yhtä selviytymistaistelua!

kertokaas millaisia arpia teillä on rokosta jäänyt? omia odotellessa..

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Ei, vaan oikeasti hankkikaa lapselle vesirokkorokote. Suojaa myös vyöruusulta. On aivan kivikautista rääkätä lasta tartuttamalla häneen hyvin epämiellyttävä tauti, kun siihen on olemassa rokote.

Tsemppiä ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onneksi kykenet kuitenkin helvetin liekeissä ja missä lie kuoleman kielissä jauhamaan paskaa av:lla. Tosi kipeä taidatkin olla... hehhhhh...

Vierailija

Kannattaa muuten vertailla vesirokkorokotuksen ja itse taudin riskejä ja tehdä päätös sen perusteella. Mikään rokote ei ole vaaraton, mutta vesirokko on vaarallisempi tauti kuin ihmiset yleisesti luulevat.

Vierailija

Ei, vaan hankkikaa lapsillenne vesirokkorokotus ajoissa! Vai joko se kuuluu rokotusohjelmaan? Vesirokkoon ja sen jälkitauteihin kuolee Suomessakin pikkulapsia joka vuosi.

Vierailija

Eikö sinulle ole missään vaiheessa tullut mieleen ottaa rokotetta? Tuohan on aikuisiällä sairastettuna vaarallinenkin ja lapsillekin voi tulla esim. jälkitauteja. Ihmettelen todella miksei vesirokkorokote kuulu Suomessa rokotusohjelmaan. Itse sairastin 5-vuotiaana ja koska raavin ruvet auki moneen kertaan, on käsissä pari vieläkin näkyvää arpea ja yksi näkymättömämpi nenänpäässä. Oma 2-vuotias ei ole vielä sairastanut, jos ei lähiaikoina sairastu niin täytyy se rokote hakea.

Vierailija

Itse sairastin vesirokon myös ollessani 20v. Kamalasti veskelloja ja kutitti. Ei mitään muuta, ei kuumetta, ei huono oloa, ei jälkitauteja. Lopultakin melko helppo homma, lääkäriltä sain jotain allergialääkettä joka auttoi kutinaan, sekin siis oli hallittavissa kunhan otti lääkettä tasaiseen tahtiin. Ei ollenkaan niin paha tauti kun väitetään.

Ja mulla muut sisarukset sairasti vesirokon kahdessa erässä, kummallakaan kerralla en saanut tartuntaa. Se tuli mulle sitten kaverini pikkusiskolta.

Vierailija

Niin kai se rokote on järkevämpi, en mä näistä tiedä.. mun lapsuudessa vietiin kylään sen luokse joka sairasti, mulle vaan laitettiin rokote. En sitten tiedä eikö se vaan suojaa todellisuudessa oikeasti vai miks helvetissä tää iski näin rajuna :D ap

Vierailija

Päiväkodin ovessa on vuodesta toiseen säännöllisesti sama keltainen lappu, että ryhmässä on vesirokkoa. On aina yhtä ihanaa ohittaa se ja ajatella, että no mitä sitten. Lapset on rokotettu. Ei tarvitse huolehtia koko asiasta, katsoa lapsen sairastamista, miettiä että millä ihmeellä saamme järjestettyä lasten hoidon, koska töistä pitäisi olla pois monta päivää. Ei tarvitse pelätä jälkitauteja. Lasten ei tarvitse kärsiä. Kaiken tämän mielenrauhan  sai rahalla. Ja hyvin kohtuullisella sellaisella, kun sitä vertaa siihen että lapset sairastaisivat. Suosittelen ottamaan ilon irti 2000-luvusta, siitä ettei jokaista kulkutautia tarvitse sairastaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse sairastin vesirokon myös ollessani 20v. Kamalasti veskelloja ja kutitti. Ei mitään muuta, ei kuumetta, ei huono oloa, ei jälkitauteja. Lopultakin melko helppo homma, lääkäriltä sain jotain allergialääkettä joka auttoi kutinaan, sekin siis oli hallittavissa kunhan otti lääkettä tasaiseen tahtiin. Ei ollenkaan niin paha tauti kun väitetään.

Ja mulla muut sisarukset sairasti vesirokon kahdessa erässä, kummallakaan kerralla en saanut tartuntaa. Se tuli mulle sitten kaverini pikkusiskolta.

Vaikka sinä selvisit lievillä oireilla, niin vesirokko voi olla tosi vaarallinen. Ei kukaan järkevä ihminen halua ottaa riskiä, miten omalla lapsella käy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin siis sinulla. Sinä et ole tilasto.

Vierailija

niin siis selvennykseksi että minulla on rokote vesirokkoa vastaan, en tarkalleen muista minkä ikäisenä otettu, 5-10v varmaankin.. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin ovessa on vuodesta toiseen säännöllisesti sama keltainen lappu, että ryhmässä on vesirokkoa. On aina yhtä ihanaa ohittaa se ja ajatella, että no mitä sitten. Lapset on rokotettu. Ei tarvitse huolehtia koko asiasta, katsoa lapsen sairastamista, miettiä että millä ihmeellä saamme järjestettyä lasten hoidon, koska töistä pitäisi olla pois monta päivää. Ei tarvitse pelätä jälkitauteja. Lasten ei tarvitse kärsiä. Kaiken tämän mielenrauhan  sai rahalla. Ja hyvin kohtuullisella sellaisella, kun sitä vertaa siihen että lapset sairastaisivat. Suosittelen ottamaan ilon irti 2000-luvusta, siitä ettei jokaista kulkutautia tarvitse sairastaa.
Ei se rokotuskaan ole 100% suoja.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat