Vierailija

Ei vaan ole varaa toiseen lapseen vaikka miten päin raha-asiat laskisi. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma on olla yli 40 v yhden lapsen vanhempi?

Palstan mukaan lapsi tarvitsee sisaruksen muuten jää yksinäiseksi.

Vierailija

Lisää vaan lapsia kerran haluttaa. Miettii sitten myöhemmin mitä tuli tehtyä. Meiltä AV-mammoilta kannattaa tosiaan kyselläkkin neuvoja tällaisiin pikkuasioihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sitten täytynee lopettaa palstailu.

Vierailija

En tiedä, miten tuo lasketaan, että onko varaa vaiko ei..enkä halua edes ajatella. Me hankittiin seitsemän lasta, yksikään ei ole koskaan ollut päivähoidossa, eikä meillä ole haettu sossusta rahoja, eikä jouluapuja pyydelty. Olemme eläneet nuukasti ja ilman turhia huvituksia..tai minä olen. 

Töitä on tehty ja tehdään joka päivä. Lapsista puolet on jo aikuisia ja nuorimmatkin tulevat kovaa vauhtia perässä.

On tämä elämä mennyt näinkin..ja olen onnellinen lapsistani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Palsta varmaan tietää senkin, että mitään ystävätakuuta sisaruksiin ei ole... 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miten tuo lasketaan, että onko varaa vaiko ei..enkä halua edes ajatella. Me hankittiin seitsemän lasta, yksikään ei ole koskaan ollut päivähoidossa, eikä meillä ole haettu sossusta rahoja, eikä jouluapuja pyydelty. Olemme eläneet nuukasti ja ilman turhia huvituksia..tai minä olen. 

Töitä on tehty ja tehdään joka päivä. Lapsista puolet on jo aikuisia ja nuorimmatkin tulevat kovaa vauhtia perässä.

Meillä koko perheen nettotulot n 2700€/kk ja asumiseen menee n 800€/kk ei siinä kahteen lapseen ole varaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä koko perheen nettotulot n 2700€/kk ja asumiseen menee n 800€/kk ei siinä kahteen lapseen ole varaa.

Meillä nettotulot melkein tuplat, eikä meillä ole varaa edes yhteen lapseen. Suomi on kallis maa.

Vierailija

Jos ei teillä ole rahaa, niin ei ole hedelmällistä ikääkään enää jäljellä. Ei tuossa tarvitse tehdä mitään. Se juna meni jo. Voi rentoutua ja keskittyä siihen hyvään mitä on, jatkaa elämäänsä ja käydä lopullisesti loppuun se prosessi, että lapsenteko-ikä on omalta osalta ohitse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos ei teillä ole rahaa, niin ei ole hedelmällistä ikääkään enää jäljellä. Ei tuossa tarvitse tehdä mitään. Se juna meni jo. Voi rentoutua ja keskittyä siihen hyvään mitä on, jatkaa elämäänsä ja käydä lopullisesti loppuun se prosessi, että lapsenteko-ikä on omalta osalta ohitse.

Höpö höpö, hyvin ehtii vielä. T: Toinen 40+ pari, joka vauvakuumeilee kakkosta, joka siis sai ykkösenkin 40+

Vierailija

Jos laskisin perheemme rahat niin ei varmaan meilläkään varaa. Onneksi en ole ikinä laskenut. Kyllä aina jotenkin pärjää vaikka välillä tiukkaa tekee. Viisi lasta on ja kuudes yllätys tulossa. Varaa ei mitenkään olisi mutta onnellisia lapsistamme silti ollaan. Eikä lapsetkaan köyhyydestä kärsi, tästä perheessämme paljon keskusteltu

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat