Vierailija

Eeva Kolu ilmoitti, että tammikuun aikana blogi loppuu. Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (14)

Vierailija

Itse pidin blogista pari vuotta sitten paljonkin. Oli todella hyvä. Sitten muuttui enemmän self help-henkiseksi ja etäisemmäksi, mikä laski minun lukunautintoani. 
Monista asioista lukija kuuli jälkikäteen. Samalla monista asioista lukija kuuli vähemmän ja vähemmän. Ei bloggaajan tarvitse kaikkea kertoa, tietenkään, mutta tämä ei ollut esim muotiblogi tai kosmetiikkablogi, vaan nimenomaan blogi elämästä. Blogin sisältö kävi mielestäni tyhjäksi. Oivalluspostausta toisensa perään, mutta kuitenkin niin ympäripyöreää ettei selvinnyt mistä oikeastaan edes oli kysymys.
Tämä saattaa mennä hieman yli, mutta näin lukijan näkökulmasta bloggaaja vaikutti aina surullisemmalta ja surullisemmalta. Jokaisesta asvaltin sävystä ja hedelmätarjouksesta luettiin universumin merkkejä ja etsittiin helpotusta. Oli se vaelluskin, kun kävi etsimässä itseään. Toivottavasti kaikki hänellä on hyvin. Sain kuvan että bloggaaja on hyvä ihminen.
Kaiken kaikkiaan blogilla oli puolensa ja aikansa, mutta nykyisellään se ei antanut minulle mitään. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse pidin blogista pari vuotta sitten paljonkin. Oli todella hyvä. Sitten muuttui enemmän self help-henkiseksi ja etäisemmäksi, mikä laski minun lukunautintoani. 
Monista asioista lukija kuuli jälkikäteen. Samalla monista asioista lukija kuuli vähemmän ja vähemmän. Ei bloggaajan tarvitse kaikkea kertoa, tietenkään, mutta tämä ei ollut esim muotiblogi tai kosmetiikkablogi, vaan nimenomaan blogi elämästä. Blogin sisältö kävi mielestäni tyhjäksi. Oivalluspostausta toisensa perään, mutta kuitenkin niin ympäripyöreää ettei selvinnyt mistä oikeastaan edes oli kysymys.
Tämä saattaa mennä hieman yli, mutta näin lukijan näkökulmasta bloggaaja vaikutti aina surullisemmalta ja surullisemmalta. Jokaisesta asvaltin sävystä ja hedelmätarjouksesta luettiin universumin merkkejä ja etsittiin helpotusta. Oli se vaelluskin, kun kävi etsimässä itseään. Toivottavasti kaikki hänellä on hyvin. Sain kuvan että bloggaaja on hyvä ihminen.
Kaiken kaikkiaan blogilla oli puolensa ja aikansa, mutta nykyisellään se ei antanut minulle mitään. 

Joo, käväisin tuolla nyt pitkästä aikaa ja tajuan nyt, mitä tuolla täällä puhutulla self-help-henkisyydellä ja universumin merkeillä tarkoitetaan.

Silmiini osui ensimmäisenä postaus otsikolla "Totuus löytyy hyasinteista". Hmm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En ole kuullutkaan, joten ei vaikuta. Miksi et laittanut nimeä otsikkoon, ihme iltapulu-tyylinen huomioh-otsikointi että saa porukat avaamaan juttusi.

Vierailija

Eevan ja Stellan blogit ovat todella samanlaiset. Aina ei tiennyt, kumman blogia oli lukemassa. 

Stellan blogissa lähes jokainen postaus on mainospostaus tai ainakin sisältää yhteistyönä saadun tuotteen. Vaikka mainokset blogeissa ovatkin tosi tympeitä, toivon ettei Stellakin lopeta.

Vierailija

Edellä mainittujen lisäksi myös Hanna on mieltynyt sanaan "universumi". Naiset ovat isojen asioiden äärellä, kun universumi tuo heidän eteensä jatkuvasti kaikkea uutta. Tosin ainakin Stellalla se on kyllä yleensä yhteistyökumppanit jotka sitä "uutta" tuovat hänen eteensä - maksutta tai tuntuvalla alennuksella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo, käväisin tuolla nyt pitkästä aikaa ja tajuan nyt, mitä tuolla täällä puhutulla self-help-henkisyydellä ja universumin merkeillä tarkoitetaan.

Otsikko oli joo hassu, mutta muuten se postaus oli täysin asiaa ja antoi ainakin itselleni ajateltavaa. Parasta "eevakolua", tuollaisista jutuista tahdon hänen bloginsa muistaa. 

Vierailija

Luulen, ettei lopeta blogaamista, vain tuo blogi päättyy.

Hänen työnsähän on kirjoittaa. Blogi on hyvä tienesti jo valmiiksi tunnetulle freekulle. Aloittanee uuden blogin jonkin lehden alaisuudessa. Ei lopeta sanan varsinaisessa merkityksessä.

Vierailija

Olen blogin monivuotinen lukija. Harmillista sinänsä, sillä pidin blogin alkuperäisestä ideasta hyvin paljon. Mutta kyllähän sen huomasi, ettei blogisti halua enää jakaa elämäänsä lukijoiden kanssa. Ei tietenkään tarvitsekaan, jokaisella on oikeus yksityisyyteen. Mutta jos pitää blogia elämän pienistä ihanista asioista, ja sitten yrittää täyttää blogin jollain yleisellä diibadaaballa... Ei se vaan toimi. Kuvat olivat edelleen kyllä todella kauniita.

Pidän kyllä Eevan tavasta kirjoittaa, ja toivonkin että hän kirjoittaisi Romaanin. Taidan sitä odotellessa lukea Eevan blogin alusta asti uudelleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luulen, ettei lopeta blogaamista, vain tuo blogi päättyy.

Hänen työnsähän on kirjoittaa. Blogi on hyvä tienesti jo valmiiksi tunnetulle freekulle. Aloittanee uuden blogin jonkin lehden alaisuudessa. Ei lopeta sanan varsinaisessa merkityksessä.

Eeva kyselee uusimmassa postauksessa ideoita, mistä aiheista kirjoittaa viimeiset postauksensa. Mielestäni hän on lopettamassa kokonaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Otsikko oli joo hassu, mutta muuten se postaus oli täysin asiaa ja antoi ainakin itselleni ajateltavaa. Parasta "eevakolua", tuollaisista jutuista tahdon hänen bloginsa muistaa. 

Jep, olihan se ihan asiaa ja hyvä oivallus! Huvitti vain otsikko (ja osittain sisältökin) juuri siksi, että olin juuri päässyt lukemasta siitä miten tämä bloggaaja lukee kaikenlaisia arkielämän asioita ikäänkuin "viesteinä universumilta", ja kuinka kaikki pienet asiat ovat jotain elämää suurempaa.

En tiedä, olisi varmaan huvittanut vähemmän, jos otsikko ei olisi ollut noin julistuksellinen.

Vierailija

Minä pidin tämän "uuden" Eevan blogista ja filosofisista pohdinnoista, vaikka muuten Hidasta elämää -henkinen hyvinvointiliirumlaarum aiheuttaakin silmienpyörittelyä. Ainoa blogi, jossa tuntui olevan sisältöä. Ehkä painimme samojen kysymysten äärellä, vaikka elämäntilanne on eri (ainakin taloudellisesti).

Pidän Eevaa älykkäänä ja aitona ihmisenä, joka on lahjakas kirjoittaja. Odotan uutta kirjaa mielenkiinnolla, oli se sitten lyhyt romaani tai 1000-sivuinen hyvinvointiliirumlaarum. Mielellään ilman niitä blogibestiksiä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat