Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Luin juuri äsken erään fitnessäidin blogia..

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Käyn salilla 4-5krt/viikko, mutta jos raskaaksi tulisin kävisin vain raskauden alkuaikoina salilla, ja vaihtaisin salilla käymisen kävelylenkkeihin ja muuhun "rauhallisempaan" liikuntaan :) Käsittääkseni lapselle kuitenkin riski, jos äiti kovasti harrastaa voimaa vaativaa liikuntaa raskauden aikana.

Vierailija

No kiva. Mäkin kävin niin pitkään, kuin mahdollista. Mun tapauksessa se mahdollinen oli valitettavasti vain rv 8 asti, mutta ihan hyvä, jos toiset voivat tehdä pidempään. Ja ei kai siellä salilla ole loppuun asti pakko tehdä täysillä painoilla vaan voi ottaa rauhallisemminkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä ajattelen, että toivottavasti he kuuntelevat kehoaan. Raskausaikanahan pehmytkudokset pehmenevät (jotta lantio sitten synnytyksessä antaisi myöden) ja sen lisäksi raskausmaha muuttaa kehon asentoa. Mä yritin käydä kahvakuulassa raskausaikana, mutta sain vain ihan hirveän niskajumin. Ehkä se painoilla harjoittelu ei ole välttämättä paras mahdollinen juttu raskausaikana.

Vierailija

En usko siitä haittaakaan olevan, päinvastoin. Hyvä lihaskunto helpottaa raskauden tuomia vaivoja ja on etuna synnytyksessä. Lisäksi palautuminen on nopeampaa. En hyväksy kuitenkaan mitään ''tapporääkkiä'', mutta tuskin kukaan sellaista raskaana pystyy tekemäänkään. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No kiva. Mäkin kävin niin pitkään, kuin mahdollista. Mun tapauksessa se mahdollinen oli valitettavasti vain rv 8 asti, mutta ihan hyvä, jos toiset voivat tehdä pidempään. Ja ei kai siellä salilla ole loppuun asti pakko tehdä täysillä painoilla vaan voi ottaa rauhallisemminkin?

Samat sanat! Ja pikkaisen olen kateellinenkin. Jouduin itse lopettamaan ensikolmannekseen, kun helvetilliset liitoskivut iskivät. Vielä 4 kk pitäisi kestää.

Ja käsittääkseni saliharjoittelusta ei ole lapselle mitään haittaa, kunhan sopeuttaa treeninsä raskauden etenemiseen. Ei tosiaan ole pakko vääntää silmät päästä purskahtamaisillaan.

Vierailija

Lopetin kun tuli 8kk täyteen, liitoskivut alkoivat olemaan niin helvetilliset. Tuijotusta ainakin tuli, mutta vapailla painoilla oli vaan helpoin tehdä. Raskausajan liikuntarajoitteet ovat täysin hysterisoituja, omalla fiiliksellä kannattaa mennä.
Nyt on vielä avanto hupina, la 1.1. niin tunnun olevan aika nähtävyys sielläkin...

Vierailija

Epäilemättä, sillä ennen avantoa käytettiin abortointiin, muut ovatkin varmaan enemmän huolissaan kuin huvittuneita. Itseni tekee pahaa katsoa tosi kovaa treenaamista vikoilla kuilla, se on kuitenkin aika sairasta ja epänormaalia. Ennen oli pakko lähteä lypsylle ennen ja jälkeen synnytyksen, nyt ilmeisesti salille. Tiedän ihan varmaksi ammattini kautta, että salitreeni ei ole välttämättömyys, mutta tuhoa sillä voi saada aikaan:( toisaalta kysymykseen voisin vastata, että en kyllä ihan hurveästi akattele mitään, kun katson toisia salilla.

Vierailija

Kaikkihan riippuu siitä, mitä on ennen raskautta tehnyt ja millainen olo on. Kyllä meidän salilla raskaana oleva personal trainer teki ison mahan kanssa ihan kunnon treenejä, mutta hänellä olikin erinomainen kunto pohjalla (ja tietämystä asioista). Jos sen sijaan kunto on tasolla sohvaperuna, kannattaa varmaan aloitella raskausaikana kävely tai uiminen. Tiedän muitakin naisia, jotka ovat treenanneet ihan loppuun asti aika kovaakin, mutta heillä on ollut kova kunto jo ennen raskautta ja ovat voineet raskauden aikana hyvin. Hyppyjä ym. ovat tietenkin vatsan kasvettua rajoittaneet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan riippuu siitä, mitä on ennen raskautta tehnyt ja millainen olo on. Kyllä meidän salilla raskaana oleva personal trainer teki ison mahan kanssa ihan kunnon treenejä, mutta hänellä olikin erinomainen kunto pohjalla (ja tietämystä asioista). Jos sen sijaan kunto on tasolla sohvaperuna, kannattaa varmaan aloitella raskausaikana kävely tai uiminen. Tiedän muitakin naisia, jotka ovat treenanneet ihan loppuun asti aika kovaakin, mutta heillä on ollut kova kunto jo ennen raskautta ja ovat voineet raskauden aikana hyvin. Hyppyjä ym. ovat tietenkin vatsan kasvettua rajoittaneet.

Ei se kyllä riipu pelkästään siitä. Raskausaikana keho muuttuu, ja sen kuuluukin muuttua. Ja niiden muutosten takia kova rehkiminen voi tehdä hallaakin. 

Vierailija

No en kyllä ajattele heistä yhtään mitään, koska raskaana olevien, tai muidenkaan liikunta tai liikkumattomuus ei ole mun asiani. Jokainen tuntee oman kroppansa itse parhaiten. Melkoisen turhaa ruotia asiaa täällä :)

Vierailija

Ajattelen että mahtavaa. Nämä salilla käyvät lähes aina osaavat tehdä asianmukaisen raskausajan treenin siellä että turhaan te kateelliset niitä parjaatte.

Olisin niin onnellinen kun olisin jaksanut itsekkin käydä. Aina joku tekosyy. Kiloja ei ole turhia tullut mutta lihaskunto nollassa, nyt rv.32.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että mahtavaa. Nämä salilla käyvät lähes aina osaavat tehdä asianmukaisen raskausajan treenin siellä että turhaan te kateelliset niitä parjaatte.

Olisin niin onnellinen kun olisin jaksanut itsekkin käydä. Aina joku tekosyy. Kiloja ei ole turhia tullut mutta lihaskunto nollassa, nyt rv.32.

No mulla on ihan konkreettista kokemusta siitä, että raskausaikana tehty painotreeni ei ollut mulle hyvä asia, vaan sai vahinkoa aikaan, joten en ole kateellinen.

Vierailija

Minä käyn edelleen salilla, raskausviikkoja on nyt tasan 30. Hyvin jaksan ja PT:n kanssa tehty kuntoa ylläpitävä ohjelma, niin mikäs tässä.
Tokihan voisin heittäytyä mätisäkiksi sohvalle. Se ilmeisesti tällä palstalla keräisi kiitosta. Mutta itseäni ja vauvaa varten haluan pitää kehostani huolta.

Vierailija

Mä kävin 3. raskaudessa jumpissa ja soutulaitteella soutamassa ihan raskauden loppuun asti, synnytys oli helppo, ponnistin seisaaltaan kätilö otti kopin vauvasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä käyn edelleen salilla, raskausviikkoja on nyt tasan 30. Hyvin jaksan ja PT:n kanssa tehty kuntoa ylläpitävä ohjelma, niin mikäs tässä.
Tokihan voisin heittäytyä mätisäkiksi sohvalle. Se ilmeisesti tällä palstalla keräisi kiitosta. Mutta itseäni ja vauvaa varten haluan pitää kehostani huolta.

Voi miten ihana asenne sulle. Toivottavasti koet joskus itsekin sellaisen raskauden, jossa on koko ajan paha olo eikä jaksa mitään. Muista sitten tuo puheesi mätisäkeistä. Ei kun ihan oikeasti, en toivo sellaista raskautta kenellekään, en edes sinulle, koska se oli ihan kauheaa. Sen sijaan toivon, että viisastuisit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan riippuu siitä, mitä on ennen raskautta tehnyt ja millainen olo on. Kyllä meidän salilla raskaana oleva personal trainer teki ison mahan kanssa ihan kunnon treenejä, mutta hänellä olikin erinomainen kunto pohjalla (ja tietämystä asioista). Jos sen sijaan kunto on tasolla sohvaperuna, kannattaa varmaan aloitella raskausaikana kävely tai uiminen. Tiedän muitakin naisia, jotka ovat treenanneet ihan loppuun asti aika kovaakin, mutta heillä on ollut kova kunto jo ennen raskautta ja ovat voineet raskauden aikana hyvin. Hyppyjä ym. ovat tietenkin vatsan kasvettua rajoittaneet.

Ei se kyllä riipu pelkästään siitä. Raskausaikana keho muuttuu, ja sen kuuluukin muuttua. Ja niiden muutosten takia kova rehkiminen voi tehdä hallaakin. 

Olet oikeassa, ja sen takia kirjoitinkin myös "ja millainen olo on" yrittäen kai sanoa, että kannattaa kuunnella sitä omaa kehoa raskauden edetessä. Itse en jaksa kuitenkaan uskoa, että Suomessa liikaa salilla käyvät raskaana olevat naiset olisivat iso ongelma. Eiköhän ongelma ole pikemminkin päinvastainen. ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että mahtavaa. Nämä salilla käyvät lähes aina osaavat tehdä asianmukaisen raskausajan treenin siellä että turhaan te kateelliset niitä parjaatte.

Olisin niin onnellinen kun olisin jaksanut itsekkin käydä. Aina joku tekosyy. Kiloja ei ole turhia tullut mutta lihaskunto nollassa, nyt rv.32.

No mulla on ihan konkreettista kokemusta siitä, että raskausaikana tehty painotreeni ei ollut mulle hyvä asia, vaan sai vahinkoa aikaan, joten en ole kateellinen.

Hyvä että sä tiedostat asian nyt että se ei sulle sovi tai olet tehnyt jotain väärin. Maailmassa on kuitenkin miljoonia odottajia jotka pystyvät treenaamaan myös siellä salilla läpi raskauden.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että mahtavaa. Nämä salilla käyvät lähes aina osaavat tehdä asianmukaisen raskausajan treenin siellä että turhaan te kateelliset niitä parjaatte.

Olisin niin onnellinen kun olisin jaksanut itsekkin käydä. Aina joku tekosyy. Kiloja ei ole turhia tullut mutta lihaskunto nollassa, nyt rv.32.

No mulla on ihan konkreettista kokemusta siitä, että raskausaikana tehty painotreeni ei ollut mulle hyvä asia, vaan sai vahinkoa aikaan, joten en ole kateellinen.

No vooooi... Läski :D

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla