Mamma'16

Plussasin n.4 päivää sitten ja rv nyt 5+1. Yksi synnytys ennestään takana, poika reilu pari vuotias. Nyt ihmetyttää kun eilen saunassa huomasin "kohouman" häpyluun yläpuolella ja luulin sen olevan ns. Raja alushousuista mutta tänään huomasin sen selvästi olevan kohtu?!? Kokeilemallakin tunsin. Onko tämä normaalia kun synnytys takana? Oireita on pahoinvointi, selkäsärky, n4-5pvää menkkajomotusta ennen kuukautisia ym. Ja kovat himot eri ruokiin. Suvussa paljon paljon kaksosia, mietin sitäkin vaihtoehtona.

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla on heti ollut ns raskausmaha kun olen positiivinen testin tehnyt.
Siis toista ja kolmatta odottaessa. Ja ihan yksi ollut vatsassa.
Jo ennen kun 12 viikkoa ollut täynnä on ulkopuoliset onnitelleet raskaudesta kun vatsa jo niin iso.

Mamma'16

Tapauskohtasia asioitahan nämä on, taisin vain mennä hämilleni kun yhtäkkiä oli jo näkyvissä. Vielä pitäisi malttaa ultraa odottaa.

Vierailija

Noin viikosta 12 alkaen kohtu ontunnusteltavissa häpyluun yläpuolella. Ettei olis vaan suolenmutka, joka on täynnä.... maha voi kyllä pienistä viikoista alkaen pullottaa, mutta kohtua se ei ole.

Vierailija

Ei todellakaan kohtu ole vielä suurentunut raskauden vuoksi siten, että näkyisi.

Et vaan ole huomannut tuota mitättömän pientä pömpötystä aiemmin, kuvittelet pömpötyksen tai sitten se on jotain pientä turvotusta tms.

Vierailija

Mun luokkakaverit onnitteli mua 11 viikolla, bmi 22, vatsa tuli heti:) tosin se ei haitannut, on söpö ja pyrin korostamaan sitä vaatteillani.

Vierailija

Päivän parhaat naurut.

Kohta joku kirjoittaa, että raskausmaha näkyi heti, kun oltiin harrastettu seksiä. Ja ihan selvästi tunsin heti seksin jälkeen, että tulin raskaaksi. Maha kasvoi siinä sängyllä ihan silmissä.

Fyysisesti ja biologisesti on mahdotonta, että olematon pömpötys mahassa olisi vkolla 5 raskausmaha.

Vierailija

Luultavasti ei ole kohtu, vaan turvotusta kohdun ympäristössä, joka aiheutuu alkuraskaudesta. Toisessa- tai myöhemmissä raskauksissa monilla voi olla varsanpeitteetkin venyvämmät kun on kertaalleen jo vauvamaha ollut, joten herkemmin alkaa pömpöttää ulospäin. Itsekin olen 5+5 viikolla ja maha pullottaa, mutta ei se kyllä pelkästään kohdusta johdu.

Vierailija

Minua on myös onniteltu jo rv 10 ainakin parissa raskaudessa. Lääkäri oli ihan hämillään viidettä lasta odottaessani (rv12), että onko viikot varmasti noin ja onko varmasti vaan 1 sikiö. Sydänäänetkin kuuluivat navan korkeudelta. Mutta noin oli aina. Vasta 6.lapsen kohdalla lakattiin neuvolassa asiaa päivittelemästä, todettiin vaan, että näinhän se on ennenkin mennyt. Me naiset ollaan vaan niin eri muotoisia, että toisen maha näkyy ennemmin, toisen myöhemmin. Mietin itse kerran yhtä puolituttua, että onkohan raskaana, kun pieni kumpare näkyi muuten hoikassa kropassa, mutten tohtinut kysyä. Joku tuttu sitten sanoi, että odottaa se ja itse asiassa laskettu aika meni jo pari päivää sitten..:-)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat