Vierailija

Kummi 1: Nuori sukulaisnainen ei kutsu kummilasta ikinä kylään.vaikka on suoraan pyydetty. Tuo pakein kerran vuodessa. Aiemmin poikkesi muutaman kerran ja oli kivaa. Nyt ei enää poikkea.kutsuttaessa tulee mielellään itse kylään
Kummi 2: Äidin entinen hyvä ystävä. Ei pidä yhteyttä. Kylään ei saa mennä vaikka asuu mökkimatkan varrella. Tulee itse kyllä vierailulle jos kutsutaan.
Kummi 3.äidin ystävä. Pitää kaikin tavoin yhteyttä, välittää, kutsuu käymään ja tulee itse toiselta puolelta Suomea. Ilman tätä olisi 12 vuotiaalla aika huono tilanne.

Kommentit (2)

Vierailija

Mitä vikaa on siinä, että kaikki kolme tulevat mielellään käymään, jos kutsutaan? Kummisuhde on tavallisesti hyvin yksipuolinen eli kummi hoitaa lahjat ja muuta siitä ei sitten irtoakaan. Vähintä, mitä kummilapsen vanhemmat voivat tehdä, on kutsua kylään.

Minulla ei näin ole. Lahjat pitää jättää ovelle tai hakea kummilapsi pihasta ja viedä muualle kahville/syömään. Sisälle ei ole kutsuttu vuosikausiin. Toki jos itse kutsun, niin pukkaa kylään koko uusperhe eli kummilapsen sisarukset (2kpl), äiti ja uusi mies sekä kaksi sisaruspuolta, isä ja uusi nainen sekä kaksi sisaruspuolta sekä kummilapsi itse eli yhteensä 11 ihmistä. Ei ihan helppo pala kestitä.

Ja ihan aina löytyy arvosteltavaa. Kuulen mutkien kautta, mitä kaikkea on sanottu minusta kummina mm. sen, että kutsun harvoin kylään (kerran vuodessa). Mitä jos joskus saisin minäkin jotain vastinetta sille, että olen kummina hankkinut lahjat säntillisesti, vienyt kummilasta teatteriin ja huvipuistoihin ja syömään ja shoppailemaan useita kertoja vuodessa? Voisiko vaikkapa tällaisen reissun jälkeen pyytää sisälle kahville?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat