Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Rouva turkistakissa 😀

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

TÀstÀ voimme pÀÀtellÀ, ettÀ toiset palelevat helpommin kuin toiset. En ole enÀÀ teini vaan 24-vuotias nuori aikuinen ja minÀkin kuljen nilkat paljaana. Miksi pitÀisi pukeutua toisin kun ei minua palella, tÀÀllÀ Turussakin kun on viime pÀivinÀ ollut melkein 9 astetta lÀmmintÀ.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tuo nilkat paljaana -muoti on varmaan sellainen, mitÀ muutaman vuoden pÀÀstÀ hÀmmÀstellÀÀn, niin kuin sitÀ, kun itse aikoinaan kuljettiin aina pÀÀ paljaana, vaikka olisi ollut 30 astetta pakkasta. 

Vierailija

Itse nÀin teinitytön nilkat paljaana ja olipa hyinen nÀky. Nilkat tulipunaiset ja varmasti ihan jÀÀssÀ, koska se nyt on selvÀ, ettei paljas jalka voi hyvin kylmÀssÀ.

Vierailija

Mua taas huvittaa siskon tyttö 15v, jolle on tietysti erittÀin tÀrkeÀÀ kaikki meikkaaminen sun muu, joka hius pitÀÀ olla ojennuksessa jne jne, niin jalat on kuin elefantin nahkaa. Ei kÀytÀ sukkia, koska julkkiksetkaan ei kÀytÀ, kengÀt haisee kamalasti hielle yöksis.

Vierailija

MinÀkin in Turussa joulukirkossa rouvan pitkÀssÀ minkkiturkissa. Nilkkoihin asti. Mahtoi olla kuuma.

Teinini pitÀisi mielellÀÀn kesÀkenkiÀ, mutten anna.

Vierailija

NÀyttÀÀhÀn se vinkeeltÀ kun pikkuteinit viipottaa nilkat paljaana ja takki auki -30 -pakkasilla, niin kuin viime vuonna. :) Ne on nÀmÀ muotilampaat joka sukupolvessa - kunhan nyt ei tulisi pahoja terveysongelmia myöhemmin. 

Vierailija

Vanhoina ne nykyiset teinit sitten ihmettelevÀt reumatismin ja muiden kolotusten vaivaamia nilkkojaan. Tutkijat sitten ihmettelevÀt tiettyyn ikÀluokkaan ilmaantuneita tauteja.

Vierailija

Tiedoksi, ettÀ minulla on ohut kangastakki jota ihmiset luulevat turkikseksi, krimiksi. EtelÀ-Eurooppalaiseen talveen tehty eli nÀille keleille just sopiva.

Joskus ihmisillÀ on ihan oikeat syyt tehdÀ niin kuin tekevÀt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vanhoina ne nykyiset teinit sitten ihmettelevÀt reumatismin ja muiden kolotusten vaivaamia nilkkojaan. Tutkijat sitten ihmettelevÀt tiettyyn ikÀluokkaan ilmaantuneita tauteja.

Vaikka kylmÀ sattaa pahentaa reumatismin oireita ei se aiheuta sitÀ. Niin kuin kylmÀ ei auheuta ms-tautia tai allergiaakaan, muita autoimmuunisaurauksia.

Vierailija

Tuskin se kylmÀ tosiaan reumaa aiheuttaa, taitaa kehkeytyÀ ihan muutenkin. Itsekin kÀyn avannossamonta kertaa viikossa vapaaehtoisesti.

Vierailija

No kuulun teinejen kanssa samaan kastiin ja ikÀÀ 50v. Palelijat on ihan jÀrkkyjÀ ihmisiÀ, kun ne ei voi mitenkÀÀn tajuta ettÀ kaikilla ei ole kylmÀ.
NÀillÀ keleillÀ mulla on ohut takki jossa ei ole edes vuorta. RiittÀÀ mulle ja talvitakkia kokeilin, tuli liian kuuma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuskin se kylmÀ tosiaan reumaa aiheuttaa, taitaa kehkeytyÀ ihan muutenkin. Itsekin kÀyn avannossamonta kertaa viikossa vapaaehtoisesti.

Reuma ja reumatismi ovat kaksi eri asiaa, eivÀt synonyymejÀ toisilleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mua taas huvittaa siskon tyttö 15v, jolle on tietysti erittÀin tÀrkeÀÀ kaikki meikkaaminen sun muu, joka hius pitÀÀ olla ojennuksessa jne jne, niin jalat on kuin elefantin nahkaa. Ei kÀytÀ sukkia, koska julkkiksetkaan ei kÀytÀ, kengÀt haisee kamalasti hielle yöksis.

Ei kai nyt talvella haise?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No typerÀÀ mennÀ nilkat paljaana lumen keskellÀ

Lumen keskellÀ, juu, mutta ainakin tÀÀllÀ pÀÀkaupunkiseudun kupeessa on ollut lÀhemmÀs +10 monta viikkoa, eikÀ lumesta tietoakaan. Aurinko on paistanut, sÀÀ kuin juhannuksena.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Reuma ja reumatismi ovat kaksi eri asiaa, eivÀt synonyymejÀ toisilleen.

Olet vÀÀrÀssÀ. KyllÀ kansanomainen termi 'reumatismi' viittaa samoihin vaivoihin, joista lÀÀketiede puhuu 'reumasairauksina'.

Vierailija

Kun mÀ olin teini niin ei pidetty pipoo ja farkut oli niin tiukat ettÀ soi jalas. Talvet oli viÀ hyytÀvÀn kylmiÀ 80 luvulla. Aina on joku teinivillitys ollut.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat