Vierailija

Tuntuu, että limaisuus on lisääntynyt ja meinaa aivastuttaa ja silmätkin tuntuvat erilaisilta. Astma mulla on, mutta yleensä en juuri oireile. No syksyisin aina limaisuus lisääntyy. Mitään kukkia ei meillä ole.

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mäkin oon ihan tukossa. Ollaan sovittu, että joka toinen vuosi on aito kuusi ja joka toinen vuosi muovi. Tänä vuonna on aidon vuoro... Onneksi toi kuusi lähtee tänään ulos.

Vierailija

Kyllä se kuusi voi aiheuttaa oireita. En kyllä ymmärrä, miksi ei voi vaan pitää muovista joka vuosi, jos yksi perheen jäsen voi pahoin oikean kuusen takia monta päivää...

Vierailija

Tiedän tyypin, joka saa kuuseen koskemisesta käsiin ihan ihoreaktioita, rakkuloita, punoitusta ja kirvelyä. Eli kyllä, hengitystieoireetkin on mahdollisia.

Vierailija

On mahdollista. Mä en ole allerginen mutta yhtenä vuonna tuli oireita. Sitä ennen ei koskaan eikä sen jälkeenkään mutta yhtenä vuonna silmiä ja nenän limakalvoja kirveli. Oireet jatkui niin kauan että kuusi vietiin pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En mä niin kauheen huonosti näiden oireiden kanssa voi. Ihmettelen enemmän. Olen tottunut kaiken maailman oireisiin.

Tuskin sun elimistö diggaa tilanteesta, vaikka sä oireet kestätkin. Elimistö on varmaan koko ajan stressivaihteella.

Vierailija

On mahdollista ja yleistä, joulukuusi allergisoi herkästi, eivätkä siinä kuhisevat öttiäisetkään ole hirveän mukavaa seuraa hyvinvoinnin kannalta.

En ymmärrä koko perinnettä, miksi tuhota luontoa saadakseen likainen muutamassa viikossa mätänevä kuollut puu koristeeksi lyhyttä juhlaa varten? Kukaan ei ole edes yrittänyt selittää, ainoa vastaus tuntuu olevan "nokun se TUNNELMA..."

Vierailija

No siinäpä se selitys eli TUNNELMA. Kyllä mä oireet siedän hyvinkin sen tunnelman vuoksi. En ole mikään herkkä huomiohuora, joka ei mitään kestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No siinäpä se selitys eli TUNNELMA. Kyllä mä oireet siedän hyvinkin sen tunnelman vuoksi. En ole mikään herkkä huomiohuora, joka ei mitään kestä.

Mistä se tunnelma tulee, liittyykö se mätänevän havupuun hajuun vai onko se enemmänkin ajatuksen tasolla, että taas tuli maksettua satanen ja tuhottua luontoa, nyt kyllä kannattaa juhlia koko rahan edestä?

Luulisi, että vahva, itsenäinen ja huomiota välttelevä kirkkoneitsyt sitten kestäisi joulun ilman tuollaista koristetta tai edes osaisi lähestyä tilannetta loogiselta kannalta eikä vetoaisi perinteisiin tai johonkin abstraktiin tunnelmaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En mä niin kauheen huonosti näiden oireiden kanssa voi. Ihmettelen enemmän. Olen tottunut kaiken maailman oireisiin.

Täällä yksi havupuu allerginen, kyllä se mahdollista on.  Ihan helppo hakea apteekista apua, tosin pitää aloittaa lääkitseminen parivuorokautta ennen altistusta niin ei tule oireita. Toimii tämmösiin pieniin oireisiin ja tiedossa olevaan altistukseen .  Vois melkein arvata, että jokavuosi sama juttu.

Vierailija

13, mistä ihmeestä olet kuuses ostanut, jos satasen maksaa ja haisee mädältä?
Meidän kuusi maksoi 40, eikä haise mädältä. Koskaan en ole törmännyt mädältä haisevaan kuuseen.

Vierailija

Kyllä on. Minulla on heinänuha ja nyt aikuisena olen alkanut saada karmeat allergiaoireet kuusesta! :-(
Meillä onkin kuusi takapihalla ja vanhempani siirtyivät takiani muoviseen.
myös 6 v astmatikkotytär oirehtii kuusesta!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat