Vierailija

Sellaista ystävää, joka

... olisi valehdellut sinulle useaan otteeseen hyödyttääkseen omaa tilannettaan?
... manipuloisi, syyllistäisi ja uhriutuisi vuorotellen?
... vaatisi yhteydenpitoa ja näkemistä vedoten asiaan X?
... haukkuisi läsnäollessasi läheisiäsi?
... olisi haukkunut myös sinua?

Jos et sietäisi tuollaista ystävältä, muuttuisiko mielipiteesi jos ylläolevaa tekisi lähisukulaisesi?

Kommentit (20)

No, en sietäisi eikä kenenkään muunkaan tarvitsisi. Ihan sama, vaikka kyseessä olisi lähisukulaiseni. Ystävän voi valita, lähisukulaisen kanssa pyrkisin olemaan tekemisissä vain pakollisissa olosuhteissa (sukujuhlat tms).

A lion never loses sleep over the opinions of sheep.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tunnen oloni huonoksi ihmiseksi, koska en haluaisi olla kuin minimaalisessa yhteydessä sellaiseen sukulaiseen, joka kohtelee huonosti ja silti hänen mukaansa sukulaisuus velvoittaa. Olen sanonut, etten siedä haukkumista tai kritisointia, johon vastauksena on uhriutumista ja marttyyriksi heittäytymistä. Ei jaksaisi enää nähdä juuri lainkaan, edes kerran parissa kuukaudessa. Tekee huonoa mielenterveydelleni ja itsetunnolleni.

ap

Vierailija kirjoitti:
Tunnen oloni huonoksi ihmiseksi, koska en haluaisi olla kuin minimaalisessa yhteydessä sellaiseen sukulaiseen, joka kohtelee huonosti ja silti hänen mukaansa sukulaisuus velvoittaa. Olen sanonut, etten siedä haukkumista tai kritisointia, johon vastauksena on uhriutumista ja marttyyriksi heittäytymistä. Ei jaksaisi enää nähdä juuri lainkaan, edes kerran parissa kuukaudessa. Tekee huonoa mielenterveydelleni ja itsetunnolleni.

ap

Ei sinun tarvitsekaan häntä nähdä, ei edes sukulaisuus siihen velvoita.

A lion never loses sleep over the opinions of sheep.

Vierailija

Mun ex. On tuommonen paska. En pidä mitään yhteyttä missään muodossa. Välillä vaan kuulee mitä se taas on selittänyt jollekin.

Vierailija

Anastasia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Ei sinun tarvitsekaan häntä nähdä, ei edes sukulaisuus siihen velvoita.

Ymmärrän sen järjellä, tunnetasolla en. Olen oikeasti ainoa sukulainen, joka on häneen enää yhteydessä, on nimittäin pilannut itse välinsä kaikkiin.

Tämän vuoden tavoitteeksi otan tapaamisten harventamisen entisestään nykyisestä, kokonaan en vielä uskalla kenties laittaa välejä poikki kerralla...

ap

Vierailija

Jollain vielä mietteitä?

Kuulostan täysin tossulta ketjun perusteella. On vaan käsittämättömän hankalaa yrittää irrottautua tästä kuviosta, jossa on ollut yli 20-vuotta kiinni.

ap

Vierailija

Riippuu mistä roikkuu, eli kun en tiedä ko henkilön taustoja esim lapsuutta, elämän tilannetta tai sitä, ovatko nämä läheisesi loukanneet häntä jotenkin tai onko itse katkonut välit muihin sukulaisiin.

Toisinsanoen: Tarinasi kertoo vain ja ainoastaan sinun puolesi asioista!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä roikkuu, eli kun en tiedä ko henkilön taustoja esim lapsuutta, elämän tilannetta tai sitä, ovatko nämä läheisesi loukanneet häntä jotenkin tai onko itse katkonut välit muihin sukulaisiin.

Eli sinä menisit kerran kuussa mielissäsi kuuntelemaan miten epäonnistunut olet, miten huonoja valintoja teet ja tiedät, että henkilö ei ole rehellinen ja luotettava vaan jäänyt aiemmin kiinni valehtelusta? Jännän kuvan saa itsekunnioituksestani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eli sinä menisit kerran kuussa mielissäsi kuuntelemaan miten epäonnistunut olet, miten huonoja valintoja teet ja tiedät, että henkilö ei ole rehellinen ja luotettava vaan jäänyt aiemmin kiinni valehtelusta? Jännän kuvan saa itsekunnioituksestani.

Eli sä pidät tuon ihmisen mielipiteitä arvossa vai miksi loukkaannut noin kovin?
Minun itsetuntoni kestää kyllä.
Tosin kerran kuussa en näe yhtäkään, yhtä ja samaa ihmistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eli sä pidät tuon ihmisen mielipiteitä arvossa vai miksi loukkaannut noin kovin?
Minun itsetuntoni kestää kyllä.
Tosin kerran kuussa en näe yhtäkään, yhtä ja samaa ihmistä.

Ei minulla ole enää näiden vuosien jälkeen kunnioitusta tuota henkilöä kohtaan, mutta silti kasvatuksesta johtuen tunnen pakkoa olla yhteydessä ja voin loukkaantua jos hän kritisoi minua tai muita.

En usko hänen oikeasti kaipaavan minua (korkeintaan valtaa minua kohtaan), mutta jos en käy vähään aikaan hän pitää silti yhteyttä vaikka se olisi yksipuolista. Sepä tässä juuri ahdistaakin, kun normaalien ihmisten välillä yhteydenpito hiipuu luonnollisesti toisen huomatessa, että toista ei kiinnosta.

ap

Vierailija

No sitähän me ei tiedetä kuinka "normaali" säkään olet..
Ja kuule ei se yhteydenpito lopu siihen, että toista ei kiinnosta. Mä ainakin nostan kissan pöydälle, sillä todellakin haluan ja aion tietää, miksi!?

Vierailija

Siedän hyvin huonosti yleensäkkään ihmisiä, tuollaista tuulellakäyvää tyyppiä en katselisi hetkeäkään. Mun takavalot näkyi sille viimeisen kerran. Helpotus, ei tarvitse enää otta yhteyttä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sellaista ystävää, joka

... olisi valehdellut sinulle useaan otteeseen hyödyttääkseen omaa tilannettaan?
... manipuloisi, syyllistäisi ja uhriutuisi vuorotellen?
... vaatisi yhteydenpitoa ja näkemistä vedoten asiaan X?
... haukkuisi läsnäollessasi läheisiäsi?
... olisi haukkunut myös sinua?

Jos et sietäisi tuollaista ystävältä, muuttuisiko mielipiteesi jos ylläolevaa tekisi lähisukulaisesi?

Kuulostaa mun vaimolta. Pakko sietää, kun en muillekkaan kelpaa.

Vierailija

Vielä parikymppisenäkin siedin kaikkia noita piirteitä kaikilta lähipiiristäni. Annoin sokeasti anteeksi jokaisen loukkauksen kaikille enemmän tai vähemmänkin läheisille, niin ystäville ja kavereille kuin sukulaisillekin.

25-vuotiaana tein tietoisen päätöksen, etten halua, en ansaitse enkä tarvitse tällaista negatiivista energiaa elämääni. Se oli elämäni paras päätös ja samalla ikimuistoisin oivallus.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat